Vader en moeder gestorven,6 eigendommen,erfgenamen na overlijden akkoord getekend bij notaris om de rekeningen te betalen.Onder tussen zelf notaris aangenomen daar ik de eerste niet vertrouw.Huidige notaris geeft te laattijdig de succesierechten ingediend en er zijn nalatigheids intresten te betalen ten mijnen laste.Wij zijn met 6 kinderen,5 daarvan betalen 600 euro en ik betaal 4269,51 euro, (ben 1/4 meer bevoorrecht).
Mijn vraag is,waarop zijn deze bedragen gebaseerd,daar ik tot op heden(8 maand na overlijden),nog steeds niet weet wat en hoeveel mijn erfdeel(in euro's) bedraagt.
Het ouderlijk huis(zeg maar klein kasteeltje) is onder tussen qua inboedel bijna volledig leeg gemaakt enkel nog wat meubelen resten er,hoe kan ik hierop mijn erfdeel opeisen incl.1/4 meer.
De notaris had ik hiervan verwittigd,deze is eens langs geweest en liet mij weten dat het enkel om oude rommel ging,en heeft verder géén stappen ondernomen.Nochtans weet ik dat derden niet over mijn part kunnen beslissen,maar toch is dit gebeurd.
Gezien de vele toestanden die ik onder tussen heb meegemaaakt met deze notaris,vraag ik mij echter af wat ik kan doen...
Ook wil ik dit bedrag van mijn toekomstig erfdeel laten betalen,kan dit,gezien de laattijdigheid.
Ps:Bedoelde notaris is deze die met de zaak belast is,dus niet mijn eigen notaris,deze treft momenteel géén schuld.
Alvast dank
Chris