Verwarming stuk op kantoor => thuiswerken?

denn1svc
Topic Starter

Verwarming stuk op kantoor => thuiswerken?

#1 , 30 nov 2010 13:43

Hallo

Vandaag is al heel de dag onze verwarming kapot op gans het kantoor. Nu zijn we zonet naar huis gestuurd en de opdracht gekregen om van thuis uit te werken. Niet dat ik er al te veel mee inzit, had de verwarming gewerkt dan was ik nog steeds op kantoor, maar kunnen ze mij verplichten om thuis te werken door overmacht op de werkvloer zelf?

M.a.w. kan ik nu op mijn lui gat gaan zitten in de zetel voor de rest van de dag? :D

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 30 nov 2010 18:21

Hallo

Vandaag is al heel de dag onze verwarming kapot op gans het kantoor. Nu zijn we zonet naar huis gestuurd en de opdracht gekregen om van thuis uit te werken. Niet dat ik er al te veel mee inzit, had de verwarming gewerkt dan was ik nog steeds op kantoor, maar kunnen ze mij verplichten om thuis te werken door overmacht op de werkvloer zelf?

M.a.w. kan ik nu op mijn lui gat gaan zitten in de zetel voor de rest van de dag? :D
arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen

stel dat u hiernaar zou verwijzen kunnen ze u ook een skipak geven om te werken (en een bikini indien het in de zomer te warm is :lol: )

arab art 148
Er is hinder wanneer de temperatuur lager ligt dan de volgende minima:
zeer licht werk...............: ongeveer 90 kcal/uur: 20° C
licht werk....................: ongeveer 150 kcal/uur: 18° C
halfzwaar werk................: ongeveer 250 kcal/uur: 15° C
zwaar werk....................: ongeveer 350 kcal/uur: 12° C
Deze hinder verplicht tot het nemen van de volgende maatregelen:
1) de werknemers worden voorzien van gepaste beschermingskleding;

Salinas

#3 , 03 dec 2010 16:25

Indien dat niet in de overeenkomst staat kunnen ze u dat niet verplichten. Als er vaak van thuis uit wordt gewerkt moet de werkgever u natuurlijk alle benodigdheden voorzien of je kan het inbrengen als beroepskosten. Ik heb jaren geleden eens een conflict gehad met mijn baas. Er waren niet genoeg balpennen om handen wegens een laattijdige levering van kantoorbenodigdheden. Ik had een balpen op zak, maar ik heb resoluut geweigerd om die te gebruiken. Als werknemer heb je bepaalde plichten maar als werkgever ook en dat is de werknemer van het nodige materiaal voorzien dat wordt gebruikt om te kunnen werken.

Reclame

xena

#4 , 03 dec 2010 16:56

Ik had een balpen op zak, maar ik heb resoluut geweigerd om die te gebruiken. Als werknemer heb je bepaalde plichten maar als werkgever ook en dat is de werknemer van het nodige materiaal voorzien dat wordt gebruikt om te kunnen werken.
een balpen is geen materiaal maar gereedschap om te kunnen werken , het is allesinds niet verboden voor een werknemer om met eigen gereedschap te werken , dus werk weigeren omdat je niet met eigen stylo wil schrijven lijkt mij toch riskant , een metser heeft ook altijd zijn eigen truweel mee
de werkgever is verplicht
art 20 wao 7° als een goed huisvader te zorgen voor het arbeidsgereedschap dat aan de werknemer toebehoort

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 dec 2010 19:50

. Ik had een balpen op zak, maar ik heb resoluut geweigerd om die te gebruiken.
Hoelang heb je daarna nog voor die firma gewerkt? :oops:

JPV
Juridisch actief: Ja

#6 , 03 dec 2010 22:27

. Ik heb jaren geleden eens een conflict gehad met mijn baas. Er waren niet genoeg balpennen om handen wegens een laattijdige levering van kantoorbenodigdheden. Ik had een balpen op zak, maar ik heb resoluut geweigerd om die te gebruiken. Als werknemer heb je bepaalde plichten maar als werkgever ook en dat is de werknemer van het nodige materiaal voorzien dat wordt gebruikt om te kunnen werken.
dit verklaart direct je eerste 2 posts hier op het forum.

Je moeder nog niet aangeklaagd omdat zij te weinig zuurstof gaf toen je voor het eerst in je leven moest werken (bevalling)?

Terug naar “Andere”