Morgenvroeg moet ik verschijnen voor de vrederechter ivm huurwaarborg. Vandaag heb ik de besluiten van de advokaat van de wederpartij in de bus gekregen, en ik was pas om 19 u thuis, dus ik kan nergens nog terecht voor juridisch advies behalve hier. Ze weerleggen al mijn besluiten als "sfeerbeelden" en dus niet waar te zijn. Ze beweren oa ook dat ik aan een bovenbuur zou verteld hebben dat ik de douche afloop had losgevijsd en niet terug vastgekregen. Dat is uiteraard niet waar, ze hebben ook geen geschreven getuigenis. Ik veronderstel dat die bewering dan waardeloos is. Ze zeggen ook dat ik de loodgieter heb gebeld, ik heb niemand gebeld. De buur boven heeft de eigenaar verwittigd omdat zijn kelder onder water stond, en die heeft dan de loodgieter gestuurd.
Verder vragen ze nu ook nog een bezettingsvergoeding (vorige keer niet gevraagd) omdat ik wel iets per taxipost heb opgestuurd, maar de envelop is nooit opengedaan geweest. 3350€ extra huur zogezegd...
Wat gebeurt er bij de vrederechter, mag ik nog meer uitleg geven, zeggen dat hun beweringen gewoon agressief zijn en leugenachtig. Ze beweren zelf dat mijn getuige, een immo agent, die bij de plaatsbeschrijving aanwezig was, en een getuigenis heeft geschreven, dat die liegt om "sfeer" te creëren.
Ze vertellen ook dat ik lieg over het feit dat ik de eigenaar toegang had geweigerd in mijn apartement bij een bezoek van de wooninspectie (de man had gezegd dat ik de eigenaar niet binnen moest laten) en dat hij gewoon is mee binnen gekomen en uit eigen wil terug vertrokken. Ik heb de polite moeten bellen, ik stond te trillen op mijn benen, en zei dat hij moest vertrekken. Hij zei dat het zijn appartment was en hij daar mocht zijn... Ik veronderstel dat de man van Wonen Vlaanderen geen getuigenis zal geven? Hij zei dat dit dikwijls gebeurt.
Ga ik gewoon mijn verhaal vertellen, of vraag ik nogmaals uitstel om nog getuigenissen te vragen?
Hartelijk dank voor enig advies... Ik ben het ondertussen wel beu.