uit elkaar - contract getekend

Günther
Topic Starter

uit elkaar - contract getekend

#1 , 25 nov 2010 12:57

Beste iedereen,

Mijn vriendin en ik woonden feitelijk samen. We zijn nu uit elkaar. Mijn vader heeft een aanzienlijk bedrag in het huis gestoken (rechtstreeks via zijn rekening).

Mijn ex-vriendin tekende een overeenkomst dat als de relatie zou spaak lopen, het bedrag van mijn vader in rekening moet worden gebracht bij de verdeling.

Nu het zover is, wil zij uiteraard proberen om dit contract (getekend door mijn ouders, mijzelf en mijn vriendin) nietig laten verklaren. Ze haalt zelfs aan dat ze het getekend heeft onder dwang en zo van die leugens.

Een contract is toch een contract als ik mij niet vergis? Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 nov 2010 10:46

Bepaalde contracten moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen opdat ze rechtsgeldig zijn.
Een onderhandse akte bv. moet in zoveel exemplaren opgemaakt zijn als betrokken partijen, het moet ook uitdrukkelijk vermeld worden in het contract dat dit zo is.
Zo zijn er nog tal van 'schoonheidsregeltjes' die strikt moeten nageleefd worden om een volledig (volwaardig/afdoende) bewijs/contract voort te brengen.

Ook moet er rekening gehouden worden met mogelijke wilsgebreken bij ondertekening van het contract. zoals dwang, bedrog, dwaling, veinzing, edm... Als uw vriendin bv. kan bewijzen dat zij, toen ze het contract tekende, niet op de hoogte was van de draagwijdte van de inhoud ervan, kan ze het nietig laten verklaren. (Dit bewijs is echter wel moeilijk te verlenen).

Indien mogelijk zou u de inhoud van het contract is moeten overnemen (mits de nodige eerbied voor de privacy, geen naam/adres) en ook zeggen hoe het opgemaakt is, hoeveel exemplaar, handgeschreven?, gedagtekend, edm..

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”