Voor de geïnteresseerden:
Zopas heeft de betrokken broker mij gebeld om eens te horen wat er allemaal gebeurd is.
Het ging om een fout (zoals de meesten inclusief ik verwacht hadden). Vroeg of laat zou het toch uitgekomen zijn wist hij mij te vertellen.
Verder was hij heel vriendelijk en wou mijn kant van het verhaal horen. Ik heb alles heel eerlijk verteld, de illusie dat ik dat geld kon houden was toch al enkele dagen spoorloos.
Wat nu? Ik moet het overgeschreven bedrag terugstorten (bij deze is dit al gebeurd) en dan konden zij de transactie terugdraaien.
De waarde van de aandelen bedroeg op dit moment €13 889 (komende van €18000 oorspronkelijk). Toen het 16000 waard was heb ik alles verkocht (toen had ik het ook pas gemerkt).
Lesje is wel geleerd nu. Alles komt uit! Maar ook de "paranoïa" die gepaard ging met deze onzekerheid was niet altijd even draaglijk.
Bedankt aan diegene die hier gereageerd hebben. Ik sta nu aan jullie kant (eerlijkheid duurt het langst), alleen jammer dat ik dit niet eerder besefte.
Overigens heel blij met deze broker, ze maakten er eigenlijk helemaal geen probleem van en van zodra het geld bij hen terug is, is alles in orde. Een prettig 2011 kon er zelfs af