Da's een goei!IK heb mijn vraag hier een 2 maand eerder ook eens gesteld...maar nu krijg ik plots een aangetekend schrijven, dat ze dreigen met rechtszaak als ik niet betaal.
Op de factuur werd een voorschot betaald....het resterend bedrag niet...maar de desbetreffende verkoper die de zaak afhandelde heeft de factuur ondertekend en afgestempeld.
Op factuur staat duidelijk vermeld: Het factuurbedrag zijnde .....€ werd voldaan. Het goed werd heden geleverd.
2 maand geleden hebben ze mij daar ook voor gebeld en toen zei ik dat ik afgetekende factuur heb en alles cash betaald heb.
Gisteren plots aangetekend schrijven en ik citeer enkele passages:
Volgens de wet op de witwaspraktijken..............mag er niet meer cash betaald worden.................aantonen met rekeninguittreksels of bankoverschrijvingen....................
Wat nu gedaan?
Indien men toch een hoger bedrag in cash heeft betaald kan de aldus betaalde verkoper nog niet pretenderen dat hij niet betaald is. Hij is enkel betrokken bij een "verboden transactie" waardoor hij zelf strafbaar is.11 JANUARI 1993. - [Wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme
Art. 21 De prijs van de verkoop door een handelaar van één of meerdere goederen voor een bedrag van 15.000 euro of meer, mag niet in contanten worden vereffend, ongeacht of de verkoop plaatsvindt in één verrichting of via meerdere verrichtingen waartussen een verband lijkt te bestaan.
Klopt. Maar vormt niet meteen een bewijs van niet-betaling van de factuur11 JANUARI 1993. - [Wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme
Art. 21 De prijs van de verkoop door een handelaar van één of meerdere goederen voor een bedrag van 15.000 euro of meer, mag niet in contanten worden vereffend, ongeacht of de verkoop plaatsvindt in één verrichting of via meerdere verrichtingen waartussen een verband lijkt te bestaan.
PreciesIndien men toch een hoger bedrag in cash heeft betaald kan de aldus betaalde verkoper nog niet pretenderen dat hij niet betaald is. Hij is enkel betrokken bij een "verboden transactie" waardoor hij zelf strafbaar is.11 JANUARI 1993. - [Wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme