Graag enige hulp; Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 10 jaar was - ben er nu 48. Heb mijn vader slechts een drietal maal meer gezien na de scheiding, bezoekrecht werd nooit uitgeoefend. Vijf jaar terug kreeg ik bericht erfgenaam te zijn van de overleden moeder van mijn vader (reeds lang dement - evenmin nog contact mee) - waardoor ik toen pas te weten gekomen ben dat mijn vader niet meer leefde. Op dat moment was mijn vader reeds 10 jaar overleden, nu m.a.w. al 15 jaar geleden.. Mijn eerste vraag : waarom heeft niemand : de notaris/fiscus... mij destijds op de hoogte gesteld van het overlijden van mijn vader? Er zal toch iemand de successierechten betaald hebben?
Ik was bijgevolg van idee dat er wel geen gelden of eigendom zou zijn, zodus heb ik er niet meer naar geïnformeerd.....Tweede punt: in maart 2010 krijg ik een brief van een notaris met de vraag over te gaan tot verdeling vereffening nalatenschap van mijn vader....blijkbaar ben ik voor een klein deel 'blote eigenaar' van de woning die hij met zijn tweede vrouw aangekocht heeft (zou op een 20% komen)- zij is vruchtgebruiker...de weduwe wenste de woning te verkopen en was op dat moment wel heel hard geschrokken dat ik blijkbaar een kindsdeel kon erven....Sindsdien hoort de notaris niets meer van haar, woning wordt blijkbaar niet verkocht...weduwe zou nu volgens hem in het buitenland verblijven. Ik ben 's gaan zien naar de woning: er hangt geen 'te koop' brief uit en ik vermoed dat de woning verhuurd is (te zien aan de personen die op de stoep zaten) De woning zag er alvast verwaarloosd en vuil uit.....mijn vraag : wat kan ik hier concreet nog doen? Is het wenselijk alsnog een advocaat te contacteren - voor de desbetreffende notaris is het dossier alvast afgesloten.