Beste,
Vandaag werd ik met volgende situatie geconfronteerd.
In mijn professionele mailbox, verbonden aan mijn werkgever, kwam een e-mail bericht toe betreft een onbetaalde factuur van mijn garage waar ik steeds mijn onderhoud van mijn wagen laat verrichten. Een aantal weken geleden herinner ik mij een rappel, maar in de veronderstelling dat deze betaling reeds door mij werd uitgevoerd, werd deze door mij terzijde gelegd. Ik ben al 4 jaar klant bij deze verdeler voor de aankoop en het onderhoud van mijn wagen, gedurende deze periode werden mijn facturen altijd correct betaald binnen de opgegeven termijn en ik het contact met de garage verliep steeds zeer goed.
Mijn verwondering was dan ook groot bij het binnenkomen van een duplicaat van deze factuur op een algemeen faxnummer van mijn werkgever. Een collega was zo vriendelijk geweest om deze fax in te scannen en mij te bezorgen via e-mail. In grote letters stond vermeld: gelieve te betalen anders incasso. Gezien het feit dat ik vond dat mijn privacy degelijk geschonden werd, heb ik telefonisch contact opgenomen met de garage waar men mij informeerde dat men elk contactpunt tracht aan te spreken bij een verschuldigde betaling ter invordering. Het is blijkbaar niet de gewoonte om via een aangetekend schrijven te werken. Moet u weten dat het om een erkende volkswagen, audi garage gaat.
Het factuur werd ondertussen betaald, maar graag had ik geweten wat mijn rechten zijn tegen dergelijke praktijken en wat de wettelijke basis is voor deze rechten.
Vriendelijk bedankt,
Een niet zo tevreden consument.