hello,
is allimentatie voor mij fiscaal aftrekbaar als mijn (ex) vrouw dit geld zou vragen?
Moet je alimentatie betalen, dan kan je tot 80 % van die uitkering aftrekken van de belastingen.hello,
is allimentatie voor mij fiscaal aftrekbaar als mijn (ex) vrouw dit geld zou vragen?
is het dan zo als ik 100 euro betaal dat ik 80 euro terugkrijg?
telt dit ook voor onderhoudsgeld?
In de meeste gevallen is dit wel hetzelfde, wel is er een verschil tussen kinderalimentatie en persoonlijk onderhoudsgeld voor de ex-partner.of is allimentatie hetzelde als onderhoudsgeld?
is het dan zo als ik 100 euro betaal dat ik 80 euro terugkrijg?
telt dit ook voor onderhoudsgeld?
Je kan 80% van de alimentatie inbrengen maar je krijgt dat niet volledig terug als je rekent dat er gemiddeld 50% belastingen betaald wordt op je inkomen dan kom je uit dat je ongeveer 40% van je alimentatie terugkrijgt.
Als iemand dus 300 euro betaalt per maand dan krijgt hij netto 120 euro terug van de belastingen. (geen 240 euro!!) Dus betaalt men eigenlijk 180 euro.
In de meeste gevallen is dit wel hetzelfde, wel is er een verschil tussen kinderalimentatie en persoonlijk onderhoudsgeld voor de ex-partner.of is allimentatie hetzelde als onderhoudsgeld?
Hetzelfde.en hoe is het dan als ik onderhoudsgeld moet betalen voor mijn ex-partner?
kan ik dit ook fiscaal inbrengen?