Zit in een strijd verwikkelt met mijn waterleidingbedrijf TMVW.
Kreeg namelijk een factuur voor een dagverbruik van (u lees het goed) 726 liter ofwel een jaarverbruik van 264.000 liter in 2009/2010.
Nu heb ik de laatste twee maand mijn verbruik bijgehouden (genoteerd en gefotografeerd) ter controle en kom ik op een dagverbruik van 39,6 liter ( 18 maal minder dan de factuur van het TMVW).
Nu zit die meter er al 15 jaar in (ik huur het huis en heb dit nagevraagd aan huurbaas) en was mijn vraag aan de klantendienst:
"dit kan toch niet? is die meter niet defect?" waarop ik als antwoord kreeg "meneer, wat die meter aangeeft geeft die meter aan, dat is gewoon juist! Het kan zijn dat u een lek heeft?"
Ik woon dus alleen, heb dus géén bad, enkel een douche, draai 1 keer per week de was en twee keer de week ofzo de vaatwas. WC gaat op putwater en dan zou ik dus 726 liter per dag verbruiken "omdat het zo is?" Een lek heb ik niet (meter staat stil als alles dicht is).
Als mijn verbruik écht zo hoog is staat de sloot (= riool) elke dag vol met water en zou er ook water uit de buis moeten komen en dat gebeurd niet => logische conclusie: géén lek dus of zo'n verbruik!)
Aan de andere kant zou ik dus nu ik al twee maand een dagverbruik van 39,6 liter noteer de volgende maand miraculeus "ineens" 1412,4 liter moeten gaan verbruiken of de maand erop 2098.8 liter als de cijfers van het TMVW correct zouden zijn.. !!
Na langs discussieren en schrijven hebben ze nu een manneke gestuurd om de meter te controleren. Conclusie was "geen lek en bij 10 liter in een emmer 9,7 liter op de meter dus meter is oké".
Kan het niet zijn dat er in de 1000 of 10.000 tallen iets mis gaat? Is het niet dat bij andere waterbedrijven dezelfde meter om de 5 jaar wordt vervangen wegens "voorkomen van defecten" ?
Ik snap dit niet, dat is zoiets als een vitessebak van een auto controleren door 'm alleen in zijn achteruit te zetten en dan te zeggen "meneer, alle ander vitesses zijn óók goed, want de achteruit werkt.."
Wat kan ik nog beginnen, ik ben écht niet bereid om 1200,- Euro af te leggen voor iets dat ik niet verbruik, maar die mannen zeggen gewoon "opgeteld op de meter is verbruikt!"