ingewikkeld probleempje

Lightning

Re: ingewikkeld probleempje

#16 , 27 okt 2010 16:28

Het gaat hem niks kosten, want het is heel eenvoudig.
- U hebt hem gevraagd om uw installatie na te kijken
- Uw installatie is hersteld naar wens (dat betwist u niet?)
- U wil niet betalen
- U zal aan het kortste eind trekken

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rimson
Topic Starter

#17 , 27 okt 2010 16:58

Het gaat hem niks kosten, want het is heel eenvoudig.
- U hebt hem gevraagd om uw installatie na te kijken
- Uw installatie is hersteld naar wens (dat betwist u niet?)
- U wil niet betalen
- U zal aan het kortste eind trekken
En wat met zijn factuur dat hij gestuurd heeft ? en toegeven naderhand dat zijn factuur niet correct is ?
250€ werken aansluiting aardgas terwijl het maar 60 euro is werken aansluiting aardgas en de rest defecte pomp ?

Lightning

#18 , 27 okt 2010 18:26

Als u een andere loodgieter de pomp had laten herstellen, had u zijn factuur dan ook geprotesteerd?
Ik veronderstel van niet? Dus, op basis waarvan protesteert u?

Reclame

Rimson
Topic Starter

#19 , 28 okt 2010 09:12

1. omdat hij op de factuur niet spreekt over die pomp enkel maar over een gasaansluiting
2. omdat hij al 5 jaar mij laat sukkelen met die pomp en nooit de oorzaak van het probleem aangepakt heeft

Een andere loodgieter heeft geen zaken met die pomp, maar moest er een andere (niet iemand die 4-5 jaar geleden al 20.000€ heeft gefactureerd aan mij) loodgieter geweest zijn zou ik niet geprotesteerd hebben.

Rimson
Topic Starter

#20 , 28 okt 2010 10:36

Trouwens, hij kan niet bewijzen dat hij daar 6 uur bezig geweest is
er is geen servicerapport opgemaakt of werkuren bon.

en ik was niet aanwezig tijdens de werken

Lightning

#21 , 28 okt 2010 10:56

Het is uw goed recht het proberen hard te spelen, maar houdt het volgende in uw achterhoofd.
Als uw loodgieter bij de rechter zegt dat de factuur van 250 euro enkel voor de werken aan uw gasinstallatie is (zoals op de factuur vermeld), en u hebt die factuur zonder reden niet betaald, dan gaat u daar mooi voor schut staan.

Dat u 5 jaar gesukkeld hebt met die pomp is 100% uw eigen fout.

Rimson
Topic Starter

#22 , 28 okt 2010 11:00

Het is uw goed recht het proberen hard te spelen, maar houdt het volgende in uw achterhoofd.
Als uw loodgieter bij de rechter zegt dat de factuur van 250 euro enkel voor de werken aan uw gasinstallatie is (zoals op de factuur vermeld), en u hebt die factuur zonder reden niet betaald, dan gaat u daar mooi voor schut staan.

Dat u 5 jaar gesukkeld hebt met die pomp is 100% uw eigen fout.
Het is mijn bedoeling het hem zo moeilijk te maken als mogelijk.
Hij heeft geen prijsofferte noch werkbon voor deze werken.
moet hij niet bewijzen aan de rechter dat hij daar zo lang heeft bezig geweest ?
Is het niet ook zo dat die loodgieter mij zo een onvolledige factuur heeft gestuurd (en er ook geen werkbon is) zodat hij dingen in het zwart kan afhandelen ? En dat hij dan het niet graag naar een proces zal laten komen uit angst voor controle op zwartwerk ?

Feit is dat ik goed en hard werk apprecieer, maar zo een geklungel moet gestraft worden en als niemand reageert op zo een praktijken denken zo een kluchtmannen dat ze mogen doen.
Heb volledige rechtsbijstands verzekering dus kosten van de vrederechter en advocaat maken voor mij niet veel uit
Laatst gewijzigd door Rimson op 28 okt 2010 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Lightning

#23 , 28 okt 2010 11:06

Zwartwerk? Hij heeft u een factuur gestuurd, dus is er geen sprake van zwartwerk.

Rimson
Topic Starter

#24 , 28 okt 2010 11:08

Zwartwerk? Hij heeft u een factuur gestuurd, dus is er geen sprake van zwartwerk.
Feit dat hij zijn werkuren niet op de factuur vermeldt doet mij toch anders vermoeden.
Zou niet de eerste keer zijn dat ik weet van hem dat er een werkman van hem in het zwart komt werken bij iemand

roharro

#25 , 28 okt 2010 11:14

Feit dat hij zijn werkuren niet op de factuur vermeldt doet mij toch anders vermoeden.
Zou niet de eerste keer zijn dat ik weet van hem dat er een werkman van hem in het zwart komt werken bij iemand

Dat zijn geen juridische bewijzen. Enkele uren werk, wat materiaal en verplaatsingsonkosten en de 250 EUR is al verantwoord. In het beste geval zal de rechter vragen dat het aantal werkuren wordt vermeld enz., maar hij gaat die schuldvordering niet nietig verklaren hoor.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Rimson
Topic Starter

#26 , 28 okt 2010 11:18

feit is dat hij daar geen 6 uur prestaties heeft geleverd

Lightning

#27 , 28 okt 2010 11:22

Hoe lang heeft hij er dan aan gewerkt volgens u?

Rimson
Topic Starter

#28 , 28 okt 2010 11:23

Hoe lang heeft hij er dan aan gewerkt volgens u?
Waar ik zeker van ben is een half uur met 2 man, dan heb ik het certificaat getekend voor de aardgas

Rimson
Topic Starter

#29 , 28 okt 2010 11:26

Ik ga anders zelf eens een advocaat hier over aanspreken om te zien wat ik kan doen :)

thanx voor de inlichtingen

roharro

#30 , 28 okt 2010 11:29

Een advocaat voor (een deel van) een rekening van 250 EUR???????
Pas maar op voor de advocaat zijn uurloon!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Gebrekkige Producten”