Omgangsregeling voor papa wijzigen naar omgangsregeling mama

DolceVita
Topic Starter

Omgangsregeling voor papa wijzigen naar omgangsregeling mama

#1 , 27 okt 2010 10:27

Hallo iedereen,

Ik heb hier een tijdje geleden al eens een topic geopend maar mss zijn er ondertss andere mensen op het forum die hetzelfde meegemaakt hebben of er een mening over hebben.
Er gaat een heel verhaal aan vooraf maar waar het eigenlijk op neer komt is dat
- beide ouders ouderlijk gezag hebben
- sinds uiteengaan van de partijen er bilocatie was (1 maand bij bemiddelaar en daarna stilzwijgend door beide partijen verlengd)
- moeder gaat tegen alle afspraken in naar rechtbank en als bij toeval krijgt vader geen brief voor de hoorzitting (brief zit in dossier op rechtbank)
- moeder beweert in rechtbank dat ze sinds het uiteengaan van de partijen alleen voor kind zorgt. gevolg, na 8 maanden bilocatie ziet vader kind om de 14 dagen een weekend
- advocaat moeder wist niks van de echte feiten en samen met onze advocaat probeert hij een nieuwe regeling uit te werken
- moeder wil geen nieuwe regeling
- moeder verhuist met kind en inschrijft in andere school zonder vader in te lichten en toestemming te vragen
- verzoekschrift ingediend door vader wegens gewijzigde omstandigheden en vraagt nu dat hij kind terug naar zijn vertrouwde omgeving komt, dat hij naar zijn oude school kan gaan en dat kind bij zijn familie is (moeder heeft hier geen enkele familie)

Mijn vraag: Zijn er gevallen bekend waar de moeder een weekendregeling krijgt?
Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovan

#2 , 28 okt 2010 00:43

....Mijn vraag: Zijn er gevallen bekend waar de moeder een weekendregeling krijgt?
dat zou ik zou het ook willen weten.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

DolceVita
Topic Starter

#3 , 28 okt 2010 07:01

Ik zoek al maanden gans het internet af maar vind maar geen gelijkaardige situaties.
Er zijn wel gevallen bekend van moeders die een weekendregeling krijgen maar dat zijn dan moeder die er zelf voor kiezen of die hun kinderen echt verwaarlozen endergelijke.
Ik vroeg onze advocaat of hij dit al meegemaakt had en hij zei "natuurlijk heb ik al vele zaken gehad zoals deze (ivm weekendregeling naar bilocatie) maar niet zoals ons geval". Daar sta je dan he!
Dus al er mensen zijn die dit zelf meegemaakt hebben of een verhaal kennen van mensen die dit meegemaakt hebben gelieve mij (en Ovan :-) ) iets te laten weten.
Het duurt dankzij het uitstellen van de zitting door de tegenpartij nog meer dan 3 maanden voor de zaak terug voor komt dus zou ik graag weten wat ons te wachten staat.
Alvast bedankt!

Reclame

Bijtje

#4 , 28 okt 2010 13:28

Mijn vroegere buurvrouw had haar kinderen enkel in de weekends om de 14 dagen maar dit was wel voor speciale redenen ... als ik het goed voorheb waren er drugsproblemen bij de moeder. Verder ken ik zo geen situaties

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 28 okt 2010 17:42

Dat de vader de hoofdverblijfplaats krijgt toegewezen komt wel meer voor o.a. voor redeneringen zoals hier aangegeven, er zijn er nog meer.
Een voorbeeld waar de vader de hoofdverblijfplaats kreeg is Bene http://www.juridischforum.be/forum/view ... 07#p100507" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat nog zeldzamer is als jonge kind(eren) na rechterlijke uitspraak al een zekere tijd bij de moeder verblijft en dan een hoofdverblijf wisselen. Ook dat komt in welbepaalde situaties voor o.a. wanneer het kind ondervoed geraakt ed.

RR

Terug naar “Echtscheiding”