Graag uw mening over de oneerlijke manier van werken bij X [geen namen van bedrijven of personen: Vandebos]
Op 25/01/2009 vind ik op mijn uitgavestaat van mijn kredietkaart een dubieuze transactie van ongeveer 150 € gedaan te Haïti op 31/12/2009.
Op 30/01/2010 fax ik het standaard "betwistingsformulier" naar X.
Hierop openen zij een zogenaamd onderzoek waarbij ze de gegevens van de betwiste transactie gaan opvragen in Haïti.
X stort, onder voorbehoud, het betwiste bedrag terug op mijn rekening.
Tot hier toe loopt alles gesmeerd.
Op 19/03/2010 stuurt X een kopie van de betwiste 'transactie. Het gaat blijkbaar om een betaling op de 'oude wijze' namelijk geschreven en gedrukt met een manueel toestel. Uiteraard met vervalste handtekening.
En op 01/04/2010 haalt X het bedrag terug van mijn rekening. Stilzwijgend dus zonder enige vorm van informatie.
Dit ontdek ik enkele dagen terug bij nazicht van mijn rekeningafschriften: Onmiddellijk stuur ik een klachtenbrief waarbij ik me niet akkoord verklaar met deze handeling.
Vandaag stuurt X me droogweg een antwoord dat "alle termijnen voor het indienen van een betwisting verlopen zijn".
Uiteraard kan ik bewijzen dat ik nooit in Haïti geweest ben dmv van mijn paspoort en dan is er nog de vervalste handtekening.
Maar ik voel me vooral bedrogen door Xen heb een grondige afkeer gekregen van de zogenaamd veilige betaling met visa.
Mijn vragen:
Is het de moeite om een advocaat in te schakelen, niet zozeer voor het geringe bedrag, maar dan wel voor schending van vertrouwen?
Kan ik nog andere maatregelen nemen?
In hoeverre kan ik zo'n rechtszaak winnen? Ik voel me zoals David tegenover Goliath.