"is groepsverzekering gemeenschappelijk als enkel de werkgever stortingen heeft gedaan ?"
Wordt beschouwd als loon. Alnaargelang het huwelijksontract is dit al of niet gemeenschappelijk.
het loon dat verworven wordt NA de echtscheiding is toch helemaal niet gemeenschappelijk meer?
Bovendien ontvangt een alleenstaande (gescheiden) persoon minder dan een gehuwd persoon. Het lijkt me niet evident dat een alleenstaande gescheiden persoon dat kapitaal dan moet delen met de ex-echtgenoot.
Wat gebeurt er in geval van hertrouwen? Dan wordt het kapitaal opnieuw verhoogd omdat de nieuwe echtgeno(o)t(e) ook een deel krijgt, wie moet dan zijn deel met de ex partner delen?
Ik denk toch dat hier andere elementen meetellen, buiten dat extra legale pensioenverzekeringen deel uitmaken van het loon. Dit wordt effektief als 10% extra loon beschouwd, maar het kapitaal lijkt me enkel gemeenschappelijk als het op het ogenblik van de uitbetaling nog gemeenschappelijk is.
Wij krijgen ook extra legale invaliditeitsuitkering in geval men arbeidsongeschikt wordt. Het zou me totaal verbazen indien gescheiden personen hun extralegale uitkering dan ineens moeten delen met hun ex-echtgenote.