Spiegel eraf gereden en foetsie

WP002
Topic Starter

Spiegel eraf gereden en foetsie

#1 , 26 okt 2010 17:43

Iemand heeft daarjuist mijn achteruitkijkspiegel eraf gereden. De persoon in kwestie heeft wel een briefje onder de ruitenwisser gestoken met een naam en een telefoonnummer, maar het telefoonnummer blijkt niet te kloppen, er is geen aansluiting op dit nummer. Heeft het zin om over zulks aangifte te doen bij de politie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 okt 2010 17:58

Ja, dat is vluchtmisdrijf.

siesken

#3 , 27 okt 2010 12:05

verloren moeite

Reclame

Drone

#4 , 28 okt 2010 15:54

float en sieske hebben beiden gelijk.

ikzelf ben ook zo eens slachtoffer geworden, linkerspiegel afgereden en ik had het "geluk" dat de spiegel van het ander voertuig ook af was.

ik in het midden van de nacht aangifte gaan doen, maar ze wouden zelfs de spiegel nog niet aannemen als "bewijs", want het zou niet zeker zijn dat deze van de dader is.

precies of autospiegels liggen zomaar voor het grijpen op het straat.

*zucht*

de spiegel van het ander voertuig is ( nog steeds in mijn bezit ) voorzien van electronica en ik kan door de scheuren en gaten zien dat er een serienr opstaat, dus de politie zou geen moeite mogen hebben met het opsporen van het voertuig.

JohnD

#5 , 28 okt 2010 16:09

Die mensen die zoiets doen, ik kan er inkomen/begrijpen dat ze het doen, zonder het goed te keuren natuurlijk, steken zo een papiertje onder de voorruit van de wagen voor het geval er een getuige mocht zijn en dat die dan niet onmiddellijk moord en brand zou roepen. Vermits ik altijd net iets meer doordenk dan de gemiddelde forumbezoeker, vraag ik mij af wat er zou gebeuren als dat willekeurig tel. wel klopte maar van iemand is die er totaal niets mee te maken heeft ? Naief en onnozel en lui zoals de meeste flikken zijn zoals het volgens het voorbeeld van de poster toch alleszins blijkt, zouden ze wel eens heel ongeloofwaardig kunnen reageren en iemand anders uit zijn bed halen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

eylis

#6 , 28 okt 2010 16:22

probeer de naam eens te googelen...?

JohnD

#7 , 28 okt 2010 16:44

:roll: Inderdaad, dan vind de poster onmiddellijk de weg naar de dader terug neem ik aan. Bij de exclusieve gebruikersnaam die u toch al hebt kom ik al op 3340 resultaten en bij Janssens zit ik al op 4.570.000. Happy googling.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Lanox
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 okt 2010 16:58

Want men laat zijn echte naam altijd achter als men een vals telefoonnummer opgeeft ... :D

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 okt 2010 16:08

1 - politie heeft hierin niks te protocollen.
Zij moeten wel de aanrijding vluchtmisdrijf opnemen
in principe moeten zij ook de spiegel aannemen en deze neerleggen ter griffie
Mogelijk herkennen ze het type van de spiegel of via een garage waar ze eens gaan horen - of kan het serienummer enig soelaas brengen.
Dan staat in hun PV bij navraag blijkt de spiegel van een Minerva 1906 te zijn type CDI 2000 ... en dan houdt het op.

Het is een deontologische fout miskenning aangifteplicht.
Telefoontje naar hun overste zal al voldoende moeten zijn

Het verder onderzoek is echter de verantwoordelijkheid van het parket.
Deze zullen vermoedelijk het dossier zonder meer klasseren en er geen verdere kosten aan doen.

Wanneer zijn verdere onderzoeken en dan gaan ze wel ver van toepassing ... bij zware ongevallen met gewonden doden en andere zaken waar er een maatschappelijke relevantie is.
Dan gaat men heel ver.
Neem de ontvoering van x jaren geleden ... wel daar kwam de politiecommissaris van B op televisie verklaren dat men wat testen aan het doen was met een nieuw systeem van multanova. Dit op de vraag van en krant die het raar vond dat een Duitse -Franse en Nederlandse wagens iedere auto aan het flitsen was.
Pas jaren later bleek dat men op alle uitval- en invalswegen rond St-Niklaas alles flitste naar aanleiding van deze ontvoering.
Ik ken de factuur niet maar ik weet dat daar tien en tientallen rijkswachters voor heeft ingeschakeld om al die nummerplaten manueel na te trekken en zo heeft men ook de daders kunnen traceren. Kostprijs in de miljoenen Bfr.

JohnD

#10 , 30 okt 2010 16:17

Want men laat zijn echte naam altijd achter als men een vals telefoonnummer opgeeft ... :D
Ja ? Interessant als dat statistisch zo is. Mogelijk vooral als men Janssens heet. Enkele jaren geleden moest men toch niet ver zoeken om mij te vinden via Google of Tel boek. Recht in de roos met 3 of 4 opties, familie dan nog wel, die mij maar al te graag zouden beschuldigen.

Terug naar “Verkeersongevallen”