verzekeringen

dalida
Topic Starter

verzekeringen

#1 , 08 okt 2010 12:28

GEACHTE,
ik ben al heel mijn leven met al mijn verzekeringen bij de zelfde verzekeringsmaatschappij.

Omdat ik ook niet meer van de jongste ben overweeg ik over te stappen naar een verzekeraar hier dicht bij de deur, omdat het nu éénmaal gemakkelijker is.

Ik weet niet of ik hierdoor nadeel kan hebben. ? ik vraag het mij af !

Ik weet niet of ene verzekeringsmij beter is dan de andere, ik heb nog nooit een uitbetaling moeten krijgen, en heb nog nooit iets voorgehad, heb al wel horen zeggen dat mijn verzekering in geval zij moet betalen, niet van de gemakkelijkste is, maar dat is "van horen zeggen".

Kan er iemand mij goede raad geven ? Dank , vrgt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 08 okt 2010 17:52

Makelaar of verzekeraar?

dalida
Topic Starter

#3 , 09 okt 2010 12:03

Verzekeraar.

Reclame

float

#4 , 09 okt 2010 20:21

Over welke soort verzekering gaat het?

dalida
Topic Starter

#5 , 10 okt 2010 11:22

Brandverzekering,
(autoverzekering ,ook misschien )

float

#6 , 10 okt 2010 11:56

Als je rechtsbijstand neemt bij een autoverzekering, neem dat dan nooit bij dezelfde maatschappij.
Als je een nieuwe brandverzekering zou afsluiten, is het beste dat je alle verzekeringsmaatschappijen afgaat en de bescherming vergelijkt. Een verzekering kiezen op basis van afstand, lijkt mij persoonlijk een vreemde redenering.

dalida
Topic Starter

#7 , 10 okt 2010 13:24

Zoals ik al zei, ik ben met al mijn verzekeringen bij dezelfde verzekeraar, ook met de rechtsbijstand . Ik dacht dat het zo wel goed was omdat het op deze manier nog door mijn man geregeld was. (hij wist het toch allemaal juist, veronderstelde ik , dat was toch zijne rayon ! ;-))
Nu dat ik er over denkt , het mij gemakkelijker te maken , hoor ik dit .
Dan mag ik zeker ook wel veronderstellen dat het overal anders is, wat betreft premie en bescherming, ?
En ik dacht dat het overal +/- hetzelfde is ? !
Naar alle verzekeringsmaatschappijen gaan, hier in de omgeving , en de rechtsbijstand niet bij de zelfde nemen, daar ben ik dan wel een tijdje mee bezig.( dat is voor mij, die verzekeringen hé , éééééén saaie bedoening, moeilijke materie)
DAN moet ik het zo aanpakken , zeker ? ?

)

float

#8 , 10 okt 2010 14:46

Overal zal wel ongeveer dezelfde dekking zijn, maar het zit in de verschillen hé ;-)
Waarschijnlijk ben je beter af met een makelaar die niet gebonden is aan een verzekeringsmaatschappij en je (normaal) onafhankelijk advies zal leveren.
Het zal afhangen van je noden die je wenst te verzekeren, maar 1 ding is zeker: een rechtsbijstandverzekering bij dezelfde verzekering is af te raden mijn inziens.

dalida
Topic Starter

#9 , 12 okt 2010 11:32

Rechtsbijstand bij dezelfde verzekering? Beter van niet ?

Moet ik daaruit verstaan dat de advokaat meer voor de verz.mij. gaat pleiten, dan voor de verzekerde ?
Wil u dat niet duidekijk maken voor me, ik veronderstel 't één en 't ander maar weet het niet juist,niet zeker.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 okt 2010 16:53

In de meeste bibliotheken heeft men de maandelijkes publicaties van de consumentenvereniging
Zoek daar eens de artikels over verzekeringen op
brand - levens- familiale - rechtsbijstand.
Maak daaruit uw beste keuzes en ga dan naar de makelaar die dichtbij u zit...
Maar ik geef u al mee dat onze makelaar in een klein dorpje zijn firma heeft en wij in de grote stad wonen ...
Wij hebben hem gekozen omdat hij de makelaar was bij onze vorige werkgever en ondertussen is hij al 18 jaar de makelaar voor de familiefirma met zo goed als alle polissen ... maar wel de volgens hem beste ... en tot hiertoe ook wat uitbetalingen schade .. zowel ongevallen als beroepsschade geen probleem gehad ook niet bij twee blundertjes die op hun kosten zijn rechtgezet.
Voor de rest doen we aangifte en dan doen zij het nodige.
Keuze van makelaar en van verzekering zijn twee verschillende elementen

roharro

#11 , 23 okt 2010 16:58

Probleem van heel deze aangelegenheid is dat wat de meest optimale oplossing in jaar 1 was dat dikwijls al niet meer is in jaar 2.....
Als men niet abnormaal veel betaalt zou ik mij er niet teveel mee bezighouden, voortdurend het onderste uit de kan halen is sowieso toch onmogelijk...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

dalida
Topic Starter

#12 , 25 okt 2010 11:51

Beste,

Ja, ik heb het allemaal gelezen, en er over nagedacht, en uiteindelijk , "och godochhere" , maak je toch geen zorgen , het was goed en het zal nog wel goed zijn zeker . Met a.w. , ik heb niet meer de zin,de goesting, om op zoek te gaan , te veranderen.

Toch "bedankt " ik weet weer wat meer, en voor de rest , ik zie wel . Vrgt

Terug naar “Andere”