Factuur na 6jaar

Ama
Topic Starter

Factuur na 6jaar

#1 , 20 okt 2010 16:12

Ik heb 6 jaar geleden webspace gehuurd bij een bepaald bedrijf in Nederland.
Het eerste factuur hebben we betaald bij de aanvraag. We hebben hier geen bewijs meer van jammer genoeg na 6jaar. Nooit gedacht dat we dat nodig zouden hebben.
Na 2 jaar hebben we dit schriftelijk opgezegd maar nooit bevestiging van gekregen. (hebben hier jammer genoeg ook geen bewijs meer van)
Onze website verdween van het internet dus gingen we er van uit dat dit in orde was.
We hebben in deze 6 jaar nooit een rekening of dergelijke gezien.
Nu krijg ik vandaag een email waar enkel instaat dat ze over hun boekhouding aan het nakijken zijn en dat we hun nog 628euro moeten betalen.
Kan dit zomaar na 6 jaar niets van hen te laten horen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2010 16:16

Als U betaald heeft via overschrijving kan je toch gewoon bij de bank de afschriften hiervan opnieuw opvragen.

Ama
Topic Starter

#3 , 20 okt 2010 16:20

Dit gaat na 6jaar niet meer, mijn vriend heeft dit betaald met een engelse rekening en kan dit zo ver niet meer opvragen.
In de mail waar ik nu de rekening van gekregen heeft staat ook niet van waar die 628euro vandaan komt. Enkel het bedrag.
Ik heb de indruk dat ze er vanuit gaan dat het nog verderloopt vermits die webspace zeker geen 100euro per jaar was.
Ik had op zen minst verwacht dat ze uitleggen van waar die 628euro komt, na 6jaar niets van hen te laten horen ineens zo een rekening krijgen is geen lachertje.

Reclame

mava105

#4 , 21 okt 2010 15:10

Persoonlijk hou ik alle belangrijke dokumenten 10 jaar bij. Je ziet wel dat het loont.

Ama
Topic Starter

#5 , 21 okt 2010 17:03

Ja dat kan ik begrijpen, maar als je 16jaar bent denk je daar niet echt aan.
Nu is mijn boekhouding ook super in orde sinds ik zelf werk enzo, maar toen we 16waren dachten we zo ver niet hoor!

Franciscus

#6 , 22 okt 2010 16:34

U was 16 jaar ... in principe niet handelingsbekwaam

j.demoor

#7 , 23 okt 2010 11:47

“Art.96.De Belgische rechters zijn bevoegd om kennis te nemen van de vorderingen aangaande verbintenissen...betreffende :1° een contractuele verbintenis...b) indien zij in België wordt uitgevoerd of moet worden uitgevoerd...Art.98..§ 1. Het recht toepasselijk op de contractuele verbintenissen wordt vastgesteld door het Verdrag inzake het recht van toepassing op verbintenissen uit overeenkomst, gesloten te Rome op 19 juni 1980.”(16 JULI 2004. - Wet houdende het Wetboek van internationaal privaatrecht).

“Art.4.1.Voor zover geen keuze overeenkomstig artikel 3van het op de overeenkomst toepasselijke recht is gedaan ,wordt de overeenkomst beheerst door het recht van het land waarmee zij het nauwst is verbonden...“(Verdrag inzake het recht van toepassing op verbintenissen uit overeenkomst, gesloten te Rome op 19 juni 1980.).

Onderzoek zorgvuldig de tekst van uw overeenkomst,inbegrepen algemene voorwaarden,of daarin voornoemde keuze is gemaakt.

In het Belgisch recht geldt : “Art.2262bis.§ 1. Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaar....”(Burgerlijk Wetboek).

"De omschrijving van het geleverde moet zo nauwkeurig zijn dat ze de tegenpartij toelaat om te verifiëren of wat haar werd gefactureerd beantwoordt aan wat zij bestelde en wat haar werd geleverd"(CLOQUET,A.,Factuur,p.111,nr.250,in A.P.R.)

Vraag een factuur die hieraan voldoet.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

winkelcentrum

#8 , 23 okt 2010 12:14

Niet betalen , niet reageren, gewoon bijhouden en afwachten. Ik zit ook in een ander soort maar dergelijk geval. Laat ze maar doen en proberen.

Terug naar “Consumenten Koop”