Weerom zijn de verhuurders de pieneut van de politiek. Nu heeft er ene Freya (een dame die van tijd tot tijd graag eens in beeld komt) bedacht dat het toch beter zou zijn dat de zolders van woningen die verhuurd worden van een islolatie worden voorzien. Kwestie van die huurders nog wat meer in de watten te leggen (al hangen die watten dan boven hun hoofd)
Ze spreek wel weer van subsidies en kosten aftrekken van uw bealstingen, maar het zijn toch al weer de verhuurders die voor de kosten opdraaien, en dat voor iets waar alleen maar de huurders profijt uit slaan, gezien ze minder stookkosten zullen hebben.
Moet ik huur van mijn verhuurde woning dan met 10 % opslaan, of ze gewoon verkopen?
Geldt die wens van bovenvermelde dame ook voor appartementsgebouwen waarvan het platte dak niet is geïsolleerd?
De dame in kwestie is inderdaad niet verlegen als het om een reglementje meer of minder gaat. Maar ik denk dat ze hier toch een beetje bij het rechte eind heeft.
Als u de waarde van uw eigendom enigszins op peil wil houden, MOET u het wel isoleren. U hebt dan sowieso al een voorsprong wat huurwaarde betreft een huurder die een beetje rekent zal graag wat meer gaan betalen.
Houd ook eens rekening met de fiscale stimuli, en desnoods met de mogelijkheid van een groene lening, al dan niet gecombineerd met een lichte huurverhoging, indien mogelijk.
En er is ook nog de mogelijkheid dat de huurder de nodige kosten doet, met een groene lening, en met de fiscale voordelen voor hemzelf. Hij profiteert eerst en vooral zelf van het hoger comfort; u geeft hem/haar bijvoorbeeld een belofte van langere huurzekerheid?
Verkopen is natuurlijk ook een optie, maar de verkoopwaarde ligt stukken hoger met een degelijke isolatie.