Het is niet de bedoeling om de kinderen op ??n of andere manier "hun" deel afhandig te maken.
Ik heb het nodig om terug in het andere nieuwe huis te investeren. Voor mij mag die clausule blijven bestaan, ik zou ze alleen mee willen overnemen naar het nieuwe goed. Trouwens, als ik aan de hemelpoort aanklop gaat mijn eigendom zowiezo naar de kinderen....
Onderstaande is alles wat er in de E.O.T over geschreven is.
Bijzonder voorwaarden
Het goed zal door mevrouw X (ik dus) niet mogen verkocht worden zolang de beide kinderen minderjarig zijn, en zonder schriftelijke toestemming van haar twee kinderen vanaf het moment dat zij meerderjarig zijn.
Ingeval van verkoop zal mevrouw X de helft van de netto - verkoopprijs, dit is de prijs bekomen na aftrek van hypothecaire en andere schulden en kosten van handlichting, aan haar 2 kinderen moeten uitbetalen.
Ik ga ervan uit dat het beding ten behoeve van uw kinderen een ?schenking? is.
Een schenking.... Ik weet het niet, ik heb het huis, nadat ik mijn ex man royaal uitbetaald heb, heel alleen verder afbetaald. Hoe kan hij een schenking doen als het goed niet eens van hem is ?
Na de bijlage's eens goed nagelezen te hebben staat er het volgende.
het gezag over de persoon en het beheer van de goederen van de kinderen.
het gezag over de persoon en het beheer van de goederen van de kinderen word gedurenende de proeftijd en na de scheiding toevertrouwd aan mevr. X (ik dus).
het wettelijk genot van de tegenwoordige of toekomstige eigen goederen van de minderjarige kinderenkomt bij toepassing van artikel 384 van het burgerlijk wetboek toe aan de ouder die belast is met het beheer van de goederen van de kinderen.
Wat denkt u hiervan mr. j.demoor?
Magali