Gezinsverlating

protscheet
Topic Starter

Gezinsverlating

#1 , 24 nov 2006 21:26

Mijn vrouw heeft vorige vrijdag het huisverlaten en terug gekomen op zondagavond waarna we ons verzoend hebben.
Plots na enkele uren heeft ze haar kleren gepakt en vertrokken.
op woensdag hebben we afgesproken dat ze haar winterkleren mocht oppikken en onze dochter mocht meenemen naar haar zuster, ben de dochter woensdag avond terug gaan oppikken.
Sinds woensdagavond hebben zowel mijn dochter(11 jaar) als ik, niets meer van haar vernomen.
Ik heb op woensdag een melding bij de politie gedaan dat ze de woning heeft verlaten naar een onbekend adres, ze wil niet zeggen waar ze zit en neemt haar gsm niet op of beantwoord geen berichtjes.
Welke stappen moet ik nu ondernemen, wat raden jullie mij aan.
Ze heeft zowel mij als onze dochter in de steek gelaten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 25 nov 2006 21:08

In de eerste plaats zou ik afspraak maken met sociale dienst politie
Deze kan U, na Uw verhaal te hebben aanhoort doorverwijzen naar een andere instantie of persoon welke U van verdere informatie kan voorzien.

Na een gesprek van enkele uren is "goed" advies geven al moeilijk in deze materie. Iedere mens is anders, iedere relatie of gezinsituatie is anders etc. etc.

U kan overwegen om Uw vrouw laten oproepen om voor de Vrederechter te verschijnen en enkele dringende en voorlopige maatregelen vragen om op die manier een aantal zekerheden trachten te bekomen, maar dat kan op zijn beurt weer een averechts effect hebben.

Tot het tegendeel bewezen is neem ik aan dat U Uw vrouw beter zal kennen dan ondergetekende en U dus beter geplaatst bent voor het inschatten van de toekomst van het gezin.

Tot slot toch een advies, hoe absurd het ook mag klinken:
Praat eens met je vrouw alvorens beslissingen te nemen

j.demoor

#3 , 26 nov 2006 12:45

?Art213.Echtgenoten zijn jegens elkaar tot SAMENWONING verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

?De weigering om gevolg te geven aan het verzoek om de samenwoning te hervatten is alleen dan BELEDIGEND wanneer een dergelijk verzoek oprecht is.?(Cass. 6 oktober 1978,R.W. 1978-79,1779,noot PAUWELS,J.;Cass. 11 december 1980,Arr.Cass. 1980-81,41).Zie verder art.231 B.W.

U kan ook aan de vrederechter dringende voorlopige maatregelen vragen.Zie daartoe art.223 B.W. en art.1253ter Ger.W.(=Gerechtelijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

elsje

#4 , 26 nov 2006 16:09

Beste, ik ken de situatie niet.... maar ik zou toch maar eens proberen te praten met je vrouw . Iemand gaat niet zomaar weg he . Dat weet ieder normaal denkend mens toch . Alleen door te praten ?n te luisteren kunt ge de reden en misschien oplossing vinden !!! Veel sterkte

lucgescheiden

#5 , 09 feb 2012 12:10

Inderdaad iemand gaat niet zomaar weg.
Ieder normaal denkend mens weet dat er voldoende medisch/psychische redenen zullen aangevoerd worden, om
dat alles te verklaren.
De hamvraag is echter of de achterblijvers daar de dupe van dienen te worden.

Het is met over deze hamvraag te willen discuteren dat;
beide ouders het gemeenschappelijke vermogen zullen verkwisten.
Wat in de meeste gevallen nadien zal volgen is: diepe armoede, waar het OCMW voor zal mogen opdraaien.

Dertig duizend maal per jaar, wordt op deze manier ons sociaal stelsel afgevreten door normaal denkende mensen....
(Ik leg maar even de bal voor de goal he!)
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”