brandverzekering

sandra1974
Topic Starter

brandverzekering

#1 , 18 okt 2010 15:59

Hallo ik heb een vraagje ivm brandverzekering.
Ik ben namelijk verhuisd en wou overgaan naar een andere verzekering omdat die dicht bij huis lag.
Maar ik kan blijkbaar mijn brandverzekering bij de vorige maatschappij niet opzeggen .
Hun redenering was omdat ik van huurwoning naar een andere huurwoning verhuis ik mijn brandverzekering bij hun niet kan opzeggen .
Ik heb het aan mijn huidige makelaar voorgelegd en hij heeft toen de algemene voorwaarden opgevraagd bij mijn brandverzekering en daar staat nergens zoiets dergelijks in.
Volgens de vorige maatschappij ben ik verplicht om opnieuw een jaar bij hun verzekerd te blijven .
Kan dit zo maar ????
Daar mijn verzekerd risico er niet meer is en ik op een ander adres woon .
Mijn vorige makelaar heeft via smoeskes mijn huidig adres achterhaald en zo dus mijn brandverzekering veranderd naar mijn nieuw adres maar ik heb nergens getekend voor overdracht van verzekering .

Ik hoop hier een antwoord op te krijgen.
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 18 okt 2010 17:25

Hallo ik heb een vraagje ivm brandverzekering.
Ik ben namelijk verhuisd en wou overgaan naar een andere verzekering omdat die dicht bij huis lag.
Maar ik kan blijkbaar mijn brandverzekering bij de vorige maatschappij niet opzeggen .
Hun redenering was omdat ik van huurwoning naar een andere huurwoning verhuis ik mijn brandverzekering bij hun niet kan opzeggen .
Ik heb het aan mijn huidige makelaar voorgelegd en hij heeft toen de algemene voorwaarden opgevraagd bij mijn brandverzekering en daar staat nergens zoiets dergelijks in.
Volgens de vorige maatschappij ben ik verplicht om opnieuw een jaar bij hun verzekerd te blijven .
Kan dit zo maar ????
Daar mijn verzekerd risico er niet meer is en ik op een ander adres woon .
Mijn vorige makelaar heeft via smoeskes mijn huidig adres achterhaald en zo dus mijn brandverzekering veranderd naar mijn nieuw adres maar ik heb nergens getekend voor overdracht van verzekering .

Ik hoop hier een antwoord op te krijgen.
Alvast bedankt
U hebt een verplichting tegenover de eerste verzekeringsmaatschappij, die jaarlijks opzegbaar is. Die maatschappij verzekert Uw huurrisico's, waar die ook gelegen zijn. Een beetje vergelijkbaar met een autoverzekering, die toch blijft lopen hoewel u van auto verandert.
Uw huidige makelaar (is hij echt makelaar?) kan perfect met een plaatsingsmandaat die polis voor de rest van het jaar beheren, zodat de verzekering "dicht bij uw huis" ligt. Niet belet u om de huidige polis op te zeggen tegen het einde van het lopend jaar. Iets zegt me dat uw huidige makelaar daar graag een handje bij helpt. :D

eylis

#3 , 18 okt 2010 19:41

k'heb anders nog een mooi argument om een brandverzekering totaal te annuleren zonder enige vooropzeg of wat dan ook :twisted: hihihih

U meldt uw verzekeringsmakelaar dat u verhuist naar een pand waar uw nieuwe partner al woont (dat hoeft u niet te bewijzen want met uw privéleven hebben ze GEEN zaken). Daarbij vertelt u dat uw aldaar reeds wonende partner als verantwoordelijke burger uiteraard al een brandverzekering voor dat pand is afgesloten heeft en dat de reden voor het overhevelen van uw brandverzekering dus vervalt omdat er al één is!
men mag immers GEEN dubbele verzekering afsluiten op een goed. 8_)

Ik heb dat zelf ook voorgehad, mijn makelaar pruttelde wel wat tegen maar zag zelf in dat de polis voor deze situatie inderdaad géén oplossing hebben en dat het inderdeed onwettig is om een goed dubbel te verzekeren, want dan zouden ze dus zelf bewust deelnemen aan verzekeringsfraude 8_)
een tip om te gebruiken misschien?

Reclame

sandra1974
Topic Starter

#4 , 26 okt 2010 15:42

eylis , die optie zit er voor ons niet in omdat de brandverzekering op onze beide namen stond .

eylis

#5 , 27 okt 2010 10:33

kleine variatie op het thema dan..: Dan verhuizen jullie beiden elk naar een andere woonst waar uw respectievelijke nieuwe partners al wonen...
u bent niet verplicht te melden WAAR u gaat wonen en met WIE .... :-)
Geloof me vrij voor zo'n 1 polisje gaan ze echt geen onderzoek starten om na te gaan waar en met wie u gaat samenwonen.

Terug naar “Algemeen”