Irritante Buren .

guyguy
Topic Starter

Irritante Buren .

#1 , 16 okt 2010 00:48

Irritante Buren

Beste

Beste

Wij hebben net een rijhuis gekocht op zich is alles in orde wat de woning betreft :D , enigste probleem zijn de buren :? . Het huis is een groot en stevig huis.
Helaas hebben wij buren die altijd klagen over geluid , als we op de trappen wandelen , als wij een douche nemen , als we muziek op een normaal manier beluisteren... Het begint echt te veel te worden ... Wij zijn normale mensen , wij leven ook niet als muizen ! Die buren hebben geen kinderen en zijn mensen die tegen niet veel kunnen ... ze staan veel aan ons deur om te klagen :oops: :twisted: ... Nu doe ik gewoon niet meer open ! Wat kunnen wij er aan doen ? Kan ik daar een klacht voor indienen ? Aangetend iets versturen ? Wij zij zeer stil vanaf 21h ... En wij wonen ook niet in een appartement maar een Huis . Help a.u.b . Graag advies .

PS : Deze buur wou mij zelf zijn uurrooster in de brievenbus zetten om mij te laten weten wanneer hij slaap

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 okt 2010 06:57

Wat is 'veel'?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 okt 2010 09:59

Wat deden ze met de vorige bewoners???
Heb je daar iets van vernomen
Iedereen heeft recht zijn eigendom te gebruiken ten volle dus ook uw buren.
Zijn dat contactgeluiden? .. wel nogal wat contactgeluiden kunnen 'redelijk' eenvoudig met rubbertjes verminderd worden.
Als het geluid overdacht door betonnen draagconstructies is ...dat is andere peper.
Het isoleren van een afvoerbuis kan al veel helpen.
Het leggen van een rubber matje in de douche enz enz..

Opletten met het openen en sluiten van de brievenbus he
Laatst gewijzigd door Franciscus op 20 jan 2011 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Reclame

siesken

#4 , 18 okt 2010 19:10

klaag hem aan voor stalking

Johano

#5 , 20 jan 2011 01:56

In principe zullen uw buren zich beroepen op art. 544 BW en de theorie van de burenhinder. zij voeren aan dat u zich niet gedraagt als een normaal buur en misbruik maakt van uw eigendomsrecht.
Paradoxaal genoeg kan u net hetzelfde doen. Uw buren die kennelijk misbruik maken van hun eigendomsrecht om u lastig te vallen, vallen onder de theorie van de burenhinder. Indien u zich daadwerkelijk niet abnormaal gedraagt dan treft u geen fout en zal u niet aansprakelijk gesteld worden.

Relevant kan zijn met de vorige bewoners te spreken en hun ervaringen; met uw andere buren en met de andere buren van uw buren (gaan ze daar net zoveel klagen?).
Dit is een geschil dat uit de feiten moet blijken en de rechter dient daar over te oordelen.

Maar u moet in geen geval alles ondergaan. Een decibelmeter aanschaffen (zijn relatief goedkoop te verkrijgen) en meten hoeveel geluid u produceert kan helpen. Zo heeft u een objectief instrument waar u mee naar de rechter kan gaan. Indien u zeker wil zijn kan het nooit kwaad dat u uw buren schriftelijk op de hoogte brengt (aangetekend) van het feit dat u vindt dat u geen abnormale zaken doet en dat u niet begrijpt waar het over gaat. Een gesprek kan zeker al helpen. Misschien zijn de muren flinterdun?

Ten slotte kan u ook gezamenlijk naar de Vrederechter gaan (dat kost 25 euro). Dan moet u wel echt SAMEN gaan en samen een verzoek indienen. Hij zal objectief oordelen over uw zaak. Zo heeft u een onpartijdige rechter waar u zich tot kan wenden zonder dat het per sé ruzie wordt (u doet het immers samen).

fendtje

#6 , 20 jan 2011 19:34

Irritante Buren

Beste

Beste

Wij hebben net een rijhuis gekocht op zich is alles in orde wat de woning betreft :D , enigste probleem zijn de buren :? . Het huis is een groot en stevig huis.
Helaas hebben wij buren die altijd klagen over geluid , als we op de trappen wandelen , als wij een douche nemen , als we muziek op een normaal manier beluisteren... Het begint echt te veel te worden ... Wij zijn normale mensen , wij leven ook niet als muizen ! Die buren hebben geen kinderen en zijn mensen die tegen niet veel kunnen ... ze staan veel aan ons deur om te klagen :oops: :twisted: ... Nu doe ik gewoon niet meer open ! Wat kunnen wij er aan doen ? Kan ik daar een klacht voor indienen ? Aangetend iets versturen ? Wij zij zeer stil vanaf 21h ... En wij wonen ook niet in een appartement maar een Huis . Help a.u.b . Graag advies .

PS : Deze buur wou mij zelf zijn uurrooster in de brievenbus zetten om mij te laten weten wanneer hij slaap
innige deelneming.
plezant is anders.
in verleden ook meegemaakt.
wat er aan te doen , hebben gewoon de boel verkocht.
of ze nu gelukkiger zijn , hebben al laten vallen dat ze heimwee hebben naar ons.

eefb

#7 , 11 jul 2012 14:09

Ook ik heb een vraag over mijn (veel te) irritante buren ...

Deze mensen wonen nu al 4 à 5 jaar naast ons (niet in een appartement maar een "echt" huis) en per jaar gaat het precies van kwaad naar erger ..
Naast het dagelijks geschreeuw van zowel ouders als kinderen moeten we ook het continue geluid van grasmaaiers, slijpschijven en bladblazers aanhoren.

Eerst vonden we het wel grappig, wanneer meneer buurman met zijn auto over de kiezeltjes reed, moesten die tegoei liggen nog voordat hij naar binnen ging, maar stilaan begonnen er meerdere dingen bij te komen en was het grappige er echt wel vanaf !!

Vanaf de lente houden wij steeds ons hart vast :
- Vanaf het weer het toelaat maait meneer buurman zijn gras 2X per dag af
- is hij na het maaien van het gras in de weer met zijn bladblazer
- Vanaf de zomer brengt hij elke dag een lading paletten mee van zijn werk zodat hij deze mét slijpschijf in stukken kan zagen, dit doet hij niet op de middag of in de namiddag, neen, dit moet steevast in de ochtend gebeuren. (Ik ben een twintiger en heb ook het sociaal leven van een twintiger, ik ga uit kom laat (of vroeg valt te zien hoe je het bekijkt) thuis en hoop dan ook een beetje slaap in te halen.) En wanneer hij dan rond 8u - 9u begint, kook je wel vanbinnen ..
Die paletten brengt hij dan ook zomer, herfst en winter lang mee en het zagen gebeurt even lang ..

Zowel ouders en kinderen hebben een overdreven stemvolume als ze buiten zijn, zodat we 3 huizen verder ze nog steeds kunnen horen roepen ... En die gesprekken gaan echt niet over koetjes en kalfjes neen, de kinderen schelden elkaar en hun vader uit voor het vuil van de straat ( en dan te bedenken dat deze kinderen nog in de lagere school zitten !!! )

Meneer buurman heeft al met heel de straat ruzie en heeft onze buurman aan de andere kant al eens "bedreigd" (deze heeft een aantal wilgen die hij binnen een paar jaar zal uit doen) omdat hij de bomen daar weg wil, want "hij heeft last van de blaadjes " en dan niet eens omdat hij een allergie ofzo heeft neen, die blaadjes van de bomen verpesten zijn gazon ... Deze buren hebben bij de wijkagent al een klachtbrief neergelegd ..

Mijn geduld begint echt op te raken en ik hoop echt via deze weg een of andere oplossing te vinden !!!

Turaki

#8 , 11 jul 2012 15:48

Ook ik heb een vraag over mijn (veel te) irritante buren ...
Mag ik dan voorstellen een nieuwe thread te starten? Als je een andere kaapt, is het niet altijd duidelijk wie waarop antwoord, en bovendien is het niet echt beleefd.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”