Net een appartement gekocht, de huurder een vieze vuile vent die er al 18 jaar inzit doet nu al moeilijk.
Ik veronderstel dat hij een huurcontract heeft van 9 jaar, heb het huidige contract nog niet ontvangen.
Toen ik hem zei dat de huurprijs zal worden aangepast dmv de index was hij al aan het klagen en aan het zagen.
meneer woont er sinds 1992 aan 300€ per maand!!! daarvoor huur je tegenwoordig niet eens een stal!
Ik zie hem dat als het hem niet aanstond hij vrij was te vertrekken, en hopelijk doet hij dat ook.
Nu vroeg ik mij af welke mogelijkheden heb ik als verhuurder om deze pippo eruit te zetten?
We zouden graag het appartement renoveren maar dan las ik weer dat ik moet renoveren voor een bedrag van 3 jaar de huurprijs dus in dit geval 10800€ de renovatie zal mss. maar de helft kosten nu is mijn vraag aan wie moet ik facturen binnenleveren aan hem of aan iemand anders? Dan kan ik toch gewoon offertes opvragen voor 10800 euro, zodat mijn werken zogezegd 10800€ zouden kosten?
Idem dito als een familielid het appartement zou betrekken , dan moet ik aantonen dat deze persoon er 2 jaar gaat wonen zoiets weet je toch nooit? Moet ik dit dan ook aan hem bewijzen?
Wat zijn de andere mogelijkheden zonder eventueel gefoefel met facturen om deze man kwijt te raken.
Het is me nu wel duidelijk dat een huurder in België veel meer rechten heeft dan wij de verhuurders!
bedankt voor de reactie's!!