TS geeft in dit geval aan dat er "een huwelijkscontract van algemene en volledige gemeenschap" is.Is het niet zo dat met "gemeenschap van goederen" gewoonlijk "gemeenschap van aanwinsten" wordt bedoeld?
Niet akkoord.Terrano, je zal je bij deze situatie moeten neerleggen aan gezien de het huwelijkscontract van algemene en volledige gemeeschap zelf hebt ondertekend.
Dit telt niet enkel voor het huis, maar ook voor de roerende goederen (gelden).
Zowel je stiefkinderen als je bloedeigen kinderen delen in de nalatenschap. Getelekend is nu eenmaal getekend.
Als jij dit neerschrijft, moet ik dit wel geloven, Wanton. Zelf heb ik daar nog nooit over gehoord dat de vermogens terug uiteen werden getrokken.Niet akkoord.Terrano, je zal je bij deze situatie moeten neerleggen aan gezien de het huwelijkscontract van algemene en volledige gemeeschap zelf hebt ondertekend.
Dit telt niet enkel voor het huis, maar ook voor de roerende goederen (gelden).
Zowel je stiefkinderen als je bloedeigen kinderen delen in de nalatenschap. Getelekend is nu eenmaal getekend.
Door dit huwelijkscontract heeft zij geheel haar vermogen geschonken aan de gemeenschap. Bij een overlijden gaat veel naar de man of zijn nalatenschap, waardoor de kinderen uit het eerste huwelijk onterfd kunnen worden. Indien de man daarentegen weinig tot niets heeft meegebracht is er een onevenwicht. Bij overlijden van een koppel , zonder gemeenschappelijke kinderen , worden de verschillende vermogens terug samengesteld , de vergoedingsregel: in principe krijgt mevrouw het huis terug uit de gemeenschap.
De kinderen van mevrouw uit eerste huwelijk delen niet in de nalatenschap van stiefvader.
Verzet van de kinderen tegen uitvoering van het huwelijkscontract , samen met de zgn. vergoedingsregel , moet het huis terug in haar bezit brengen. Dring dus aan bij de notaris.
U bent deels eigenaar , deels vruchtgebruiker , maar U hebt , behalve voor verkoop , volledig beslissingsrecht over de woning. U kan die verhuren en de volledige huursom is voor U.
Misschien kan ik de verkoop gewoon stoppen tot hier alles uitgeklaard is. En wat als ik het huis zou verhuren ipv verkopen? Kunnen de stiefkinderen zich verzetten tegen enige vorm van verhuren?
ik moet het immo-kantoor dan wel een redelijke som vergoeden maar tegenover mijn eigen kinderen zou ik misschien wel "iets" goed kunnen maken.