Pro-deo advocaatje - Lang verhaal maar toch lezen aub.

durumke
Topic Starter

Pro-deo advocaatje - Lang verhaal maar toch lezen aub.

#1 , 19 nov 2006 01:50

Mijn probleem dateert al van jaren terug. Ben wat onvoorzichtig geweest en moet nu boeten voor mijn schulden.
Begin dit jaar de stap dan maar genomen om uit te zoeken wat het beste was voor mij. Gezocht en gevonden, pro-deo advocaat X. uit Brugge. Geval uitgelegd, het gaat hier over het niet meer kunnen betalen van kredieten, 6 in het totaal waaronder cofidis, neckermann e.d. afzetters, de advocaat heeft alle papieren, contracten enz.... van mij gekregen en hij zegt, collectieve schuldbemiddeling is voor jou de beste oplossing. Ik ga akkoord want ik kan niet anders.
Jullie moeten ook weten dat ik een invaliditeitsuitkering heb van de ziekenkas en dat dat geld maandelijks word gestort op mijn rekening.
Ik krijg mijn geld elke 3de laatste werkdag van de maand maar eind september, niets. Een paar dagen later, begin oktober, niets. Ik bel naar de ziekenkas om navraag te doen en daar zeggen ze mij dat dat geld is overgemaakt op een andere rekening en dat dat een beslissing was van de rechtbank in Brugge. Ik bel sitto-presto naar meester X. in Brugge en hij vertelde mij doodleuk dat het de normale procedure is. Akkoord hoor, maar waarom laat die kwibus mij dat dan niet weten?
Ondertussen heeft hij het dossier overgemaakt naar een pro-deo hier in de Haan omdat ik ook van de Haan ben, kwestie van makkelijk werken zekers. Zij beheert dus vanaf september mijn leefloon. En daar wringt de schoen he. Meester X. heeft mij altijd gezegd, als er problemen zijn, bel mij dan. Wel, ik heb nog nooit zoveel gebeld.
Wat een arrogante trut is me dat zeg. Er was afgesproken dat ik maandelijks 700 euro leefloon krijg. Ik bel naar de pro-deo hier bij mij in de Haan, ik maak een afspraak met haar op haar kantoor en wat blijkt??? Op de avond van de afspraak was ons madam niet thuis. Haar man (denk ik) deed open. Ik zei hem dat ik dringend geld nodig had daar ik al van september zonder zat en we zijn ondertussen al 12 oktober he. Hij belt naar haar gsm, ik krijg haar EINDELIJK te horen en krijg, na een koel gesprek, 500 euro van haar man, in contanten he, en de resterende 200 euro heeft ze dan een paar dagen later dan toch maar gestort. Een paar dagen later ga ik persoonlijk naar haar thuis, ik bel aan en vraag, heel beleefd, of ik misschien ongelegen kom. Bot antwoord, ja, eigenlijk wel. Heb mij omgedraaid en ben naar huis gereden. Ik kon wel op haar smoel slaan. Ik heb direct gebeld naar meester X., alles uitgelegd en hij zou wel contact met haar opnemen en zorgen dat alles in orde komt.
Het is nu 20 november en heb deze maand in plaats van 700 euro alweer maar 600 euro ontvangen.
Kan dat zomaar? Ook beantwoord ze mijn schrijven, mijn bellen niet. Ik heb vandaag zelf naar haar gebeld om een afspraak te maken en die trut weigert dat gewoon. Onbeschoft noem ik dat. Ik heb een mail gestuurd naar Brugge, orde van advocaten, want ik wil niet dat zo iemand over MIJN geld beslist. Ik wil een advocaat die luistert, niet eentje waar je geen speld kunt tussen krijgen en arrogant is tot en met. Ik heb ze 1 maal gezien en het is een echt stuk pretentie, het druipt er gewoon af. Ik noem dat gewoon, een kakwijf.
Kan ik een andere pro-deo krijgen? Heeft die zomaar het recht om 100 euro achter te houden?
Graag wat uitleg want ik sta op ontploffen als dat zo verder gaat.

Ludo

[Met alle respect voor uw situatie, maar de naam van de personen in kwestie werden geanonimiseerd. De webmaster.]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 19 nov 2006 10:02

Geval uitgelegd, het gaat hier over het niet meer kunnen betalen van kredieten, 6 in het totaal waaronder cofidis, neckermann e.d. afzetters

kredietverleners worden in regel graag terugbetaald
het ingehouden geld wordt daarvoor gebruikt veronderstel ik
eens uw schulden terugbetaald bent u ervan af
gaan schelden of uw pro deo op zijn bakkes slaan gaat dat proces niet versnellen , integendeel

Sylvie

#3 , 19 nov 2006 11:32

Ik denk dat ie dat zelf ook wel weet, maar de vraag was of ie een andere pro-deo kan krijgen?

Ik ken het ook, die arrogantie.. En het is idd soms om van te barsten. Maar zo'n taalgebruik gaat er idd niets aan veranderen. Rustig blijven, hoe moeilijk het soms ook is..

Ik hoop dat je een andere kan krijgen.
Recht is krom

Reclame

durumke
Topic Starter

#4 , 19 nov 2006 13:53

Sylvie, bedankt voor je antwoord en natuurlijk ook Koen he. Ik weet dat mijn stijl het er niet zal op vebeteren maar soms wordt het mij toch wel te machtig hoor.
Het is niet plezant om elke maand een week zonder geld te zitten terwijl je weet dat die kakmadam verplicht is om dat volledige bedrag te storten. Maar ik heb haar aangeklaagd bij de orde der advocaten en hoop dat dat een staartje krijgt. Als zij denkt mij het leven zuur te kunnen maken, wel, ik kan dat ook hoor. Er zijn daar genoeg manieren voor. Ik heb RECHT op die 700 euro en niet op 600. Dat is zo afgesproken en ons kakmadam moet zich daar aan houden. Of denk die dat zij wat beter is als een ander??? Ik denk het niet he.
Dat mijn schulden moeten worde afbetaald, volledig mee akkoord, ik heb dat alleen maar aan mijn eigen te danken.
Maar dat zo een pruts advocaatje denkt met mijn voeten te kunnen spelen, dan kennen ze mij nog niet.

Fresh

#5 , 19 nov 2006 20:51

Beste,

Ik denk dat U best naar het Bureau voor Juridische Bijstand stapt (in elk gerechtsgebouw is er 1, permanentie elke voormiddag) waar U Uw geval uitlegt en waar men U een andere raadsman kan aanwijzen.

Uit Uw geval meen ik te kunnen afleiden dat 'die andere pro deo advocaat' (aka 'kakmadam') niet Uw raadsman is, doch wel een schuldbemiddelaar aangesteld door de Rechtbank (dit zijn meestal ook advocaten, doch treden op in een andere hoedanigheid)

U kan middels verzoekschrift gericht aan de Rechtbank een andere schuldbemiddelaar laten aanstellen, doch dit vertraagt wel uw collectieve schuldenregeling

Lex

#6 , 19 nov 2006 21:02

Zit uw ?arrogante? manier van acteren er voor niets tussen?

Help_wanted

#7 , 20 nov 2006 00:32

Niet alle namen zijn geanonimiseerd (zie vette tekst).

Wou dit gewoon even ter uwer attentie brengen.

Mvg

Een grote bewonderaar van dit forum

[Post aangepast: oprechte dank, had erover gelezen. De webmaster.]

durumke
Topic Starter

#8 , 20 nov 2006 01:10

Lex, als er een iemand is die zich arrogant gedraagd is zij het het wel. ik ben alleen kwaad want ze maken mij kwaad. Hoe die zich uit aan de telefoon hou je niet voor mogelijk. Maar dat moet je zelf eerst gehoord hebben voor je daar kan over oordelen.
En zij is NIET aan gesteld door de rechtbank als mijn schuldbemiddelaar want die woont in Brugge. Die pro-deo in Brugge heeft haar aangewezen om mij in de toekomst verder te helpen omdat ook zij, zoals ik, in de Haan woon. Maar naar de rechtbank stappen om een andere schulbemiddelaar aan te vragen, dat doe ik niet. Ik heb al een klacht ingediend bij de orde der advocaten en ik zal het wel horen zekers.
En daarbij he, het enige, maar dan ook het enige wat ik wil, is dat ze mij geven wat ze mij beloofd hebben te geven en daar niet moeilijk over doen. Dat is alles. Zij voldoet niet aan haar plicht, wel, ze zal het voelen want ik maak haar het leven wel zuur, daar kan je vanop aan.
En als dat arrogant is, dan is dat maar zo. Ik laat mij niet behandelen als een stuk vod, toch zeker niet door een pro-deo advocate van mijn kloten.

Lex

#9 , 20 nov 2006 08:50

De wetten en regels aangaande ?collectieve schuldenregeling? zijn zeer strikt! (art.1675/2-1675/19 Ger. W.)
Een schuldbemiddelaar moet zich uiteraard houden aan die wetten en regels, zodoende is de werkmarge klein. Hoe groot die (kleine) marge is, is afhankelijk van de grote van uw schulden. Het zal weinig verschil maken, of U dossier nu bij Jan,Pier of Pol zit.

Vergeet niet dat CS een GUNST is! (art. 1675/6. ? 2. Als de rechter het verzoek toelaatbaar ACHT?)
Voor hetzelfde geld lag U al lang in ?goot?. Als schuldenaar zit U dus niet in de positie om veel eisen te gaan stellen.

Veel begint met een ?goede? communicatie en wederzijds respect!
Werken aan uw attitude(U komt arrogant over), kan al heel wat problemen voorkomen.

koen999

#10 , 20 nov 2006 09:15

Je kan het ook zo bekijken, hoe minder je krijgt van haar, hoe sneller je schulden zullen afbetaald zijn en hoe sneller je van haar af bent.

durumke
Topic Starter

#11 , 20 nov 2006 13:27

Wat moet ik dan doen Koen, haar heel lief gaan vragen of ze mij 50 euro per maand wil geven zodat ik kan kreperen???? Ik wil gewoon wat mij beloofd is, verstaan jullie dat nu niet. Over die arrogantie, ik ben tegen die advocate nog NOOIT arrogent geweest. Ben altijd beleefd geweest. Een klein beetje verstand heb nog ik wel hoor.
Maar ze drijven een mens zo ver wel dat je dat automatisch wordt.

dieke

#12 , 20 nov 2006 19:18

Ik begrijp je wel heel goed hoor! Als er werd afgesproken dat je 700 euro per maand zou krijgen om van te leven, moet men je ook 700 euro geven en niet de ene maand 500 + 200 achteraf (nadat je er blijkbaar nog om bent moeten gaan vragen), de maand daarna 600 en wie weet hoeveel de volgende maand... Zo kan je toch ook voor jezelf nooit leren budgetteren, als je niet eens weet of je de volgende maand nog wel genoeg centen zal hebben voor een brood of niet? Ik begrijp je straffe taal dus heel goed en ik hoop dat je snel een oplossing vindt!

durumke
Topic Starter

#13 , 20 nov 2006 19:31

dieke,
bedankt.

durumke
Topic Starter

#14 , 14 feb 2007 15:35

Even het laatste nieuws.
Moet wel eerst iets recht zetten he. Mijn schuldbemiddelaarster is mij wel degelijk toegewezen door de rechtbank, niet door Meester XXX uit Brugge zoals ik eerts dacht. Sorry daarvoor.
Ondertussen heeft deze Meester XXX zich teruggetrokken. Hij wil niet meer met mij samenwerken omdat ik hem een kwibus heb genoemd. Ben gisteren, dinsdag 13 feb. 2007 (moest aanwezig om 10.45h) naar de rechtbank geweest in verband met mijn aanvraag voor een herziening van mijn collectieve schuldbemiddeling. IK was op tijd, mijn huidige schuldbemiddelaarster daarentegen was 13 minuten te laat. Terwijl zij toch een auto heeft en ik toegewezen ben op het openbaar vervoer.
In de rechtbank een hele hoop uitleg.
Uitslag volgt op 28 feb. 2007.
Ik hou jullie op de hoogte.
PS: 1 vraagje heb ik toch nog. Niet dat het veel uitmaakt hoor.
Wordt er (eventueel) rekening mee gehouden dat mijn huidige schuldbemmiddelaarster te laat was op de rechtbank??? Ook al is het maar 13 minuten. Ik was tenminste op tijd. :lol:

durumke
Topic Starter

#15 , 07 apr 2007 14:21

Ze zijn er mij weer aan het doorsleuren he.
Verleden week uitslag gehad van de rechtbank. Er is mij een nieuwe schuldbemiddelaar toegewezen.
Alhoewel ik op de rechtbank nog eens duidelijk heb gezegd dat het niet meer nodig was daar alles prima verliep de laatste maanden.
Maar gedane zaken nemen geen keer en het is dus zo.
Maar de hele zever begint nu weer he.
Mijn leefloon werd dus de laatste maanden op tijd gestort. Laatste storting was op 6 maart 2007. We zijn nu 7 april 2007 en raad eens????? Niks leefloon, niks geld.
Pffffffffffff, man man man, wat een ????????????

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”