#5 , 30 sep 2010 21:04
Beste,
Ik heb al 4 jaren hetzelfde probleem, ttz mijn buren huren de woning. Op hun perceel op een halve meter afstand staat een haag. Deze werd steeds correct gesnoeid tot voor 4 jaren toen een andere huurder de woning betrok. Van deftig snoeien was geen sprake meer. Ik ging elke maand hem vragen om de haag te snoeien, maar als hij eens zin had om te tuinieren, was dat steeds wanneer ik niet thuis was. De laatste keer werd het snoeisel gewoon op de haag gelaten of tussen de haag en de scheidingsdraad gegooid.
Enfin, ik heb dan een "aanvraag tot verzoening" gedaan. Dit is een kostenloze procedure om de vrederechter hieromtrent een uitspraak te laten doen. De vrederechter is dan ter plaatse geweest, maar gezien het een huurwoning was, moest ik een "aanvraag tot verzoening" doen tov de EIGENAAR van de woning. Om deze eigenaar op te sporen kan je een beroep doen op een deurwaarder of neem contact op met je wijkagent. Deze laatste kan ook wat meer uitleg geven over hoe je deze "aanvraag tot verzoening" kan doen.
Ik heb gewoon een papier genomen waarop ik de gegevens van mijzelf en de tegenpartij noteerde en een korte beschrijving van het probleem. Binnen de week had ik al een antwoord en binnen de 14 dagen mocht ik mijn verhaal al doen voor de vrederechter. Werkt absoluut makkelijk !