Misschien niet echt ongerechtvaardigd maar in de praktijk zal u niet veel kans maken tenzij het genoegenschade is tengevolge van fysische, blijvende handicap.betreft kop-staartaanrijding waarbij mijn gezin benadeelde partij is en 100% in recht is.
Aangezien er lichamelijke schade was (ziekenhuisopname kind, fracturen etc.) was het voor ons onmogelijk onze geplande vakantie daags nadien in te zetten, alsook het geplande scoutskamp van mijn dochter was door letsel onmogelijkl.
Mijn verzekeringsagent beweert nu dat ik volgens het Belgisch recht inzake geen genoegenschade van tegenpartij kan eisen en dus geen vergoeding wegens het missen van vakantie kan toegekend krijgen.
Is mijn eis inderdaad ongerechtvaardigd?
En wat met buitencontractuele schade? 1382 1383? Morele-, genoegen- en genegenheidsschade?Ja inderdaad dat is zo.betreft kop-staartaanrijding waarbij mijn gezin benadeelde partij is en 100% in recht is.
Aangezien er lichamelijke schade was (ziekenhuisopname kind, fracturen etc.) was het voor ons onmogelijk onze geplande vakantie daags nadien in te zetten, alsook het geplande scoutskamp van mijn dochter was door letsel onmogelijkl.
Mijn verzekeringsagent beweert nu dat ik volgens het Belgisch recht inzake geen genoegenschade van tegenpartij kan eisen en dus geen vergoeding wegens het missen van vakantie kan toegekend krijgen.
Is mijn eis inderdaad ongerechtvaardigd?
Dat is wat ik bedoel. De voorliggende rechtspraak is minderheidsrechtspraak. Blijkbaar is er al meer dan tien jaar geen vonnis meer geweest op dit vlak. Op deze grond heeft twee jaar geleden mijn rechtsbijstandsverzekering geweigerd tussenbeide te komen voor mijn eis tot schadevergoeding voor een door een auto-ongeval (ik niet in fout) in het water gevallen city-trip.Het hangt toch ook af van de rechter, aangezien morele schade ex aequo et bono begroot wordt?Misschien niet echt ongerechtvaardigd maar in de praktijk zal u niet veel kans maken tenzij het genoegenschade is tengevolge van fysische, blijvende handicap.
Dit ongeval is niet voor strafgerecht gekomen. Mijn vraag aan rechtsbijstandsverzekering om eis via burgerlijke rechtbank in te dienen werd geweigerd wegens -volgens hun- geen kans op succes. Waren wel bereid ex-post te betalen indien ik op eigen financiële kracht de zaak won.Moet een schadevergoeding volgend uit een verkeersongeval altijd via rechtsbijstandverzekering geregeld worden?
Kan maw bp-stelling bij strafgerecht of dagvaarding voor burgerlijke rechtbank niet in dit geval?