Stopzetting bi-locatie regeling, Hoe?

mamaTCMD
Topic Starter

Stopzetting bi-locatie regeling, Hoe?

#1 , 27 aug 2010 16:48

Hoi ben hier nieuw en zit met enkele vragen...
Mijn kinderen zijn nu 12 en 11 jaar oud en wij hebben al enkele jaren een bi-locatieregeling.
In oorsprong was er een weekend verblijfsregeling getroffen bij de vrederechter, maar na een tijdje heeft hij een bi-locatieregeling verkregen bij de jeugdrechter, desondanks zijn agressieve gedrag en nihil communicatie tussen ons beide.
De kinderen zijn nooit blij geweest met de regeling, maar gingen er mee om omdat het moest.
Maar hoe ouder ze worden, hoe meer zij er zich aan ergeren dat ze naar hem moeten, ze wensen dat de bi-locatie regeling stopt, hebben ook deze eis aan papa bekent gemaakt, maar die wenst hen veel succes in de rechtbank.
Ondertussen zijn we ook een heel eind van hem weg gaan wonen, omdat de kids zich veiliger voelen als ze niet in de omgeving van hun vader moeten buiten komen.Maar ze gaan wel nog daar naar school. Ze mogen ook totaal geen contact met mij hebben van hem, wanneer ze bij hem zijn,kan dit?
Wat kunnen we doen om op de rechtbank een uitspraak te verkrijgen die gunstig is voor ons.
Alvast bedankt voor jullie hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FILOU5

#2 , 26 sep 2010 08:36

hallo , mij hebben ze de raad gegeven om met mijn kinderen naar een psychologe te gaan , ze eigenlijk dus in therapie laten gaan zodat die dan kan vaststellen, dat een verblijf bij de papa nadelig is voor hun . Volgens mijn advocaat is dat het enige wat ik kan doen in de hoop dat mijn kindjes niet meer moeten gaan

eylis

#3 , 26 sep 2010 20:54

dat was dan een advocate die graag verder centjes blijft verdienen aan haar klant.
Want: enkel een psychologische expertise opgestart in opdracht van de rechter kan een advies forumeren of bi-locatie wenselijk is.
Die experertises gebeuren volgens een heel specifiek systeem (waarmee men o.m. zeer goed de onbewuste beinvloeding van de andere ouder kan dedecteren.: lees "Hostile agressive parenting")De kinderen en elke ouder worden dan apart getest. En dan nog verschillende combinaties: kind met ouder1, kind met ouder 2. ouder1 en 2 samen.
En dan komt alles aan de oppervlakte :shock: : ook de mogelijke onbewuste beinvloeding die de ene ouder toepast zodat de kinderen niet meer naar de andere ouder willen gaan..

Wel ALLEEN zo'n test kan in een mogelijk advies resulteren (of bi-locatie gewenst is) En het grappige is vaak dat de experten dan vaak bi-locatie juist benadrukken als ze dedecteren dat één van de ouders de kinderen onbewust beinvloedt...
Zelf de kinderen naar de psycholoog laten gaan in therapie is dus totaal iets anders. De privéconsulterende psychologe KAN GEEN deftig advies formuleren want ze hoort alleen de kinderen en U. Het is juist uit de verschillende gesprekken en testen met IEDEREEN (dat is ook alleen maar eerlijk niet :? ) dat ze een professioneel advies kan formileren.
En de rechter weet dat ook. Daarom werken ze met professionele expertises.
Mevrouw, je advocaat houdt je zoet. Misschien best eens proberen uitvissen waarom ze dat doet?

Reclame

Bijtje

#4 , 27 sep 2010 20:51

Hier heb ik ervaring mee ... ex van mijn exman (waarmee ik een zoon heb) heeft ook haar zoon naar een therapeute gestuurd op aanraden van de advocaat. Therapeute meldde in haar verslag dat de papa hun zoon zodanig verwaarloosde dat de jongen enkel bij de moeder ging bedplassen, met deuren ging slaan, scheldwoorden gebruikte enzovoort... als hun zoon bij ons was, was het een doodnormaal kind. Zij is deze zaak dan ook radicaal verloren en mocht eigenlijk blij zijn dat de papa hem nog aan haar wilde vrijgeven want de rechter zei volgende woorden : "Mevrouw ... het is niet uw zoon die naar een therapeut moet, maar het bent U" ...

Terug naar “Echtscheiding”