Hallo,
Sinds april dit jaar hebben mijn ex en ik zowel gezags als verblijfsco-ouderschap. Alle kosten zijn dus gedeeld, het kindergeld komt wel alleen aan haar toe (om het zogezegde grote verschil tss onze lonen te coveren (terwijl zij op zichzelf een meer dan behoorlijk loon heeft maar kom).
Intussen is mijn 3e kind geboren van mijn huidige partner. Toen de procedure nog liep, hebben we er eigenlijk niet bij stilgestaan dat we vanaf dan de kinderen volledige voor de helft zouden hebben plus alle extra kosten en wij krijgen voor ons kind enkel kindergeld in 1e rang.
Ik vind dit niet helemaal fair omdat ons kind toch niet helemaal als een 1e kan worden beschouwd.
Maar met in het achterhoofd het feit dat de rechter zo nodig onze lonen volledig wilde gelijk maken, wil ik redelijk zijn in mijn voorstel. Maar met de kosten die een 3e kind met zich meebrengt en niks van kindergeld van mijn 2 oudsten en enkel kindergeld 1e rang voor mijn jongste, kan ik het ook allemaal niet blijven trekken.
Vandaar dat ik een derde van het kindergeld wilde vragen aan mijn ex. Dit komt neer op een €100 (en hiermee kom ik nog niet aan de bedragen die ik voor kindergeld zou ontvangen moesten ze hier gedomicilieerd zijn).
Ik vroeg mij af of dit een redelijk voorstel is, wat jullie meningen hierover zijn. Kan ik dit gemakkelijk via de vrederechter? Want mijn ex is hier in ieder geval niet over te spreken. Ik had haar al voorgesteld om het domicilie te veranderen, haar het kindergeld doorstorten dat ze sowieso krijgt van onze 2 kinderen en haar dan nog een €50 extra geven (van de meerwaarde van mijn 3e kind). Maar daar kon ze niet mee akkoord gaan, wss om het gevoel van domicilie af te moeten geven.
Mij maakt dat domicilie niet echt uit, maar er moet ergens wel een oplossing komen ivm dat kindergeld.
Op een niet te ingewikkelde, (snelle) manier en die niet voor te veel wrevel zorgt...
Bedankt!