Graag jullie mening ivm verandering financiele regeling

DJ
Topic Starter

Graag jullie mening ivm verandering financiele regeling

#1 , 22 sep 2010 13:40

Hallo,

Sinds april dit jaar hebben mijn ex en ik zowel gezags als verblijfsco-ouderschap. Alle kosten zijn dus gedeeld, het kindergeld komt wel alleen aan haar toe (om het zogezegde grote verschil tss onze lonen te coveren (terwijl zij op zichzelf een meer dan behoorlijk loon heeft maar kom).

Intussen is mijn 3e kind geboren van mijn huidige partner. Toen de procedure nog liep, hebben we er eigenlijk niet bij stilgestaan dat we vanaf dan de kinderen volledige voor de helft zouden hebben plus alle extra kosten en wij krijgen voor ons kind enkel kindergeld in 1e rang.

Ik vind dit niet helemaal fair omdat ons kind toch niet helemaal als een 1e kan worden beschouwd.

Maar met in het achterhoofd het feit dat de rechter zo nodig onze lonen volledig wilde gelijk maken, wil ik redelijk zijn in mijn voorstel. Maar met de kosten die een 3e kind met zich meebrengt en niks van kindergeld van mijn 2 oudsten en enkel kindergeld 1e rang voor mijn jongste, kan ik het ook allemaal niet blijven trekken.

Vandaar dat ik een derde van het kindergeld wilde vragen aan mijn ex. Dit komt neer op een €100 (en hiermee kom ik nog niet aan de bedragen die ik voor kindergeld zou ontvangen moesten ze hier gedomicilieerd zijn).

Ik vroeg mij af of dit een redelijk voorstel is, wat jullie meningen hierover zijn. Kan ik dit gemakkelijk via de vrederechter? Want mijn ex is hier in ieder geval niet over te spreken. Ik had haar al voorgesteld om het domicilie te veranderen, haar het kindergeld doorstorten dat ze sowieso krijgt van onze 2 kinderen en haar dan nog een €50 extra geven (van de meerwaarde van mijn 3e kind). Maar daar kon ze niet mee akkoord gaan, wss om het gevoel van domicilie af te moeten geven.

Mij maakt dat domicilie niet echt uit, maar er moet ergens wel een oplossing komen ivm dat kindergeld.

Op een niet te ingewikkelde, (snelle) manier en die niet voor te veel wrevel zorgt...

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#2 , 23 sep 2010 09:39

Wanneer men voor een "klein detail" naar de rechter stapt, kan het altijd zijn dat er ineens "veel kleine details" zullen veranderen die u helemaal niet veranderd wil zien of dat u net het tegenovergestelde bereikt van wat u wil bereiken. Aangezien u hier meningen vraagt : Ik zou NIET naar de vrederechter gaan hiervoor. Als het ee beetje negatief uitdraait mag u misschien nog alimentatie voor uw kind betalen aan uw ex. Ik heb het al zien gebeuren ...

DJ
Topic Starter

#3 , 23 sep 2010 14:10

Ja daar ben ik me inderdaad van bewust dat er ook andere 'details' kunnen veranderen.

Sinds begin dit jaar is er beslist dat de alimentatie wegviel. Ik verdien niet veel meer dan haar en heb er nu een 3e kind bij, dus dat zou mij verwonderen. Wij hebben toen al onze inkomsten en kosten moeten voorleggen waarbij ik eigenlijk telkens in min kom, zij overhoudt doordat zij al het kindergeld mag houden.

Ik weet het, het is moeilijk, maar het is niet logisch dat ik kindergeld krijg in 1e rang voor mijn 3e kind. Zij omgekeerd als ze een 3e kind krijgt, krijgt uiteraard wel 3e rang. Nochtans heeft ze voor onze 2 kinderen exact dezelfde kosten... Mja

Reclame

Bijtje

#4 , 23 sep 2010 18:42

Ik vrees dat ze je gaan zeggen dat je daar eerder had aan moeten denken, tenzij je ex instemt ... je kan niet elk halfjaar een detail aanpassen via de rechtbank

DJ
Topic Starter

#5 , 23 sep 2010 21:10

U weet uiteraard niet hoeveel moeite het heeft gekost om de zaak, die uiteindelijk begin dit jaar was, voor te krijgen. Jaren heeft het geduurd, daarom steekt het bij mij met de woorden 'ieder half jaar'. Was het maar waar. :D

Mijn ex heeft dus jaren in mijn zakken gezeten en blijft dit op deze manier doen en daar moet nu mijn partner de dupe van zijn met ons kind te samen.

Soit, ik vroeg eigenlijk gewoon de mening of wat ik voorstel op zich of dit redelijk is of niet?

Terug naar “Echtscheiding”