lezen wie lezen kan!!!!!

Jan S

Re: lezen wie lezen kan!!!!!

#46 , 28 jun 2010 08:53

Bovendien veronderstelt dit dat de vraagstellers terugkomen om na heel hun 'problematiek' een dank-je-wel te zeggen en een rating te geven wat - laat ons eerlijk zijn - 'never gonna happen' :wink:

Maar goed, 't was een idee als een ander :wink:
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

roderidder
Contacteer: Website

#47 , 03 jul 2010 17:21

Nogmaals, als, als er aan een aantal leden in de toekomst de mogelijkheid wordt geboden om aan de posters duidelijk te maken dat ze over een bepaald thema een grotere dan gemiddelde kennis hebben en bereid zijn deze te delen op het forum dan is het absoluut niet de bedoeling hiermee klasses van leden te creëren. Als er leden zijn die dit op deze wijze wensen te interpreteren zijn het deze zelf die als het ware een klasse creëren. Tenslotte dient men er tevens rekening mee te houden dat diegenen die effectief de mogelijkheid krijgen een dergelijke functie te vervullen beduidend meer in gaten zullen gehouden worden dan een andere poster wat betreft de kwaliteit van hun antwoord en hun houding tov. vragenstellers. Wat jij graag een "titel" of "klasse" noemt zal in realiteit meer plichten dan rechten scheppen.
je argument(en) begrijp ik niet helemaal. Het klinkt dat het JF-team een klasse wil creeren, maar dat zo benoemen zou niet juist zijn.

Ik denk dat je moeilijk kan beweren dat er op dit forum streng gemodereerd wordt.
De moderatie is ok

Wat betreft verschillende klasses op JF op dit ogenblik, komaan zeg. Er zijn welgeteld 3 actieve moderators, inclusief de webmaster. Ik denk niet dat je van één van ons kan zeggen dat er misbruik gemaakt wordt van die rechten of dat we ze zonder nadenken toepassen.
De moderatie = ok
Wat jij graag een "titel" of "klasse" noemt zal in realiteit meer plichten dan rechten scheppen.
Zou dat bij een titel of een klasse ook zo kunnen zijn?

RR

Vandebos

#48 , 03 jul 2010 22:06

RR, het is duidelijk dat je op dit punt fundamenteel van mening verschilt met de opzet van een groep gebruikers als bv "advocaat" of "ervaringsdeskundige". Ik kan enkel herhalen wat er reeds talloze keren naar voren is gebracht door de oprichter en beheerders van dit forum: Het creëren van één of meerdere groepen waarin gebruikers met een bepaald profiel kunnen worden ondergebracht heeft absoluut niet als doelstelling om een klasse van gebruikers te scheppen die hoger óf lager staat dan de modale gebruiker. De betekenis ervan is louter informatief en zal voor de gebruikers die in een bepaalde groep worden ondergebracht enkel als resultaat hebben dat hun antwoorden door moderatoren nauwgezetter gevolgd worden. That's it, niets meer en niets minder.

Op het einde van de dag is één en enkel één persoon die deze beslissing kan nemen en dat is de webmaster die braafjes iedere maand opnieuw en opnieuw de facturen voor het bestaan van dit forum betaalt.
In het verleden heeft deze bewezen vent genoeg te zijn om foute beslissingen toe te geven en indien nodig de klok terug te draaien voor het goed van deze gemeenschap. (ongeacht de kosten die dit met zich meebrengt) Indien de webmaster beslist dat de groepen er komen en ze werken niet zoals verwacht zal eraan gesleuteld worden of verdwijnen ze weer.

Laten we het erop houden dat we akkoord zijn dat we niet akkoord zijn en laat ons alsjeblieft vooruitgaan in plaats van te blijven rondtrappelen.

Reclame

Vandebos

#49 , 03 jul 2010 22:10

Vandebos schreef:
Wat jij graag een "titel" of "klasse" noemt zal in realiteit meer plichten dan rechten scheppen.

Zou dat bij een titel of een klasse ook zo kunnen zijn?

RR
Nope, want nu kom je voor een gedeelte op mijn terrein, geschiedenis... Titels werden gezocht omdat ze meer vrijheden dan plichten schiepen: vrijheid van belasting, vrijheid om enkel beoordeeld te kunnen worden door zijn gelijken, recht van lage en/of hoge rechtspraak tov de bewoners van zijn domeinen, recht op het heffen van tollen en belastingen, enz, enz.

Op het einde van zijn leven was het AR een zeer goed afgestelde machine.

roderidder
Contacteer: Website

#50 , 04 jul 2010 12:03

Op het einde van de dag is één en enkel één persoon die deze beslissing kan nemen en dat is de webmaster die braafjes iedere maand opnieuw en opnieuw de facturen voor het bestaan van dit forum betaalt.
Een groeiend succes verhoogd nu eenmaal ook de kosten, maar ook het risico op nog grotere kosten

geen inkomsten >> betekend eigenlijk het einde als niemand bereid is de facturen te betalen of de risico's te dragen.

RR

lucgescheiden

#51 , 23 sep 2010 14:53

In dezelfde context; volgende vraag:

Word er op dit forum een controle uitgevoerd op het aantal verschillende nick-namen op éénzelfde IP-adres?

Zou heel handig kunnen zijn om jezelf eens gelijk te kunnen geven ;-)
Handige documenten voor Personenrecht

Lightning

#52 , 23 sep 2010 15:10

In dezelfde context; volgende vraag:

Word er op dit forum een controle uitgevoerd op het aantal verschillende nick-namen op éénzelfde IP-adres?

Zou heel handig kunnen zijn om jezelf eens gelijk te kunnen geven ;-)
Als u graag een IP-ban riskeert, ga uw gang zou ik zeggen.
De moderator is extra alert :lol:.

Wat het motief betreft. Eigenlijk een beetje zielig :?

eylis

#53 , 23 sep 2010 15:21

ggrrrr.... T'is VOLLE MAAN vandaag :evil:

Vandebos

#54 , 23 sep 2010 15:47

dat kan worden nagekeken. enige suggesties? :twisted:

eylis

#55 , 23 sep 2010 16:02

welja, dat we allemaal een beetje feller en korter op de bal spelen vandaag..
ter preventie van vollemaansopwinging heb ik me vandaag goed ontspannen met volgende reclame:

http://www.bornoncloud9.be/media/Berlit ... cature.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

wat natuurlijk totaal off-topic is,
maar ik lag wel van mijn stoel van dolle pret.

Vandebos

#56 , 23 sep 2010 16:57

volle maan.. heb me vannacht tot 0200 bezig gehouden deze te fotograferen met variërende sluitertijden, gevoeligheid, lenzen en een aantal filters..

Vanavond eens rustig de resultaten bekijken.

lucgescheiden

#57 , 23 sep 2010 18:51

dat kan worden nagekeken. enige suggesties? :twisted:
Mijn inziens iets dat automatisch zou moeten lopen, zoals Lightning hier min of meer aangaf.

Mijn suggestie: zeker in de periodes van volle maan, maar bij het "botten van de bomen" en "vallen van de bladeren" ook best verdedigbaar.

Dergelijke zieligheden aan de kaak stellen, kan de geloofwaardigheid van posters, en dus ook van dit forum, alleen maar ten goede komen.

Vandebos

#58 , 23 sep 2010 20:21

Op dit ogenblik lijkt het me niet echt nodig, maar ik zal het doorgeven aan de webmaster en de forumtovenaar.

lucgescheiden

#59 , 23 sep 2010 20:36

Lijkt u dit niet echt nodig op basis van een manueel nazicht, of besluit u dit gewoon uit het feit dat het volle maan is?

Vandebos

#60 , 23 sep 2010 20:49

Ik denk dat we tot op heden va, dergelijke trolls gespaard zijn gebleven. Maar als je ergens vermoedens hebt mag je me deze steeds via pb doorgeven, dan kijk ik het even na.

Mijn foto's van de volle maan gisternacht zijn redelijk geslaagd. Gek genoeg zijn de fotos in zwartwit met een blauwfilter op de lens en een belichtingstijd van 15 seconden met een 300 mm zoom de best geslaagde. Zeeen en de meeste grote kraters zijn perfect te onderscheiden. Het sterpatroon van Tycho is zelfs haarscherp...

Terug naar “Praat café”