contactbreuk

eggie
Topic Starter

contactbreuk

#1 , 21 sep 2010 13:37

Wie heeft het volgende nog meegemaakt.
Gisterenavond om 8 uur kwamen 2 mensen uit brussel van afrikaanse origine mijn auto kopen.
ik vroeg 1950 en uiteindelijk kwamen we overeen een prijs van 1800 euro.
ze zijn naar de bank gegaan om een voorschot te halen. zij kwamen terug met een voorschot van 750 euro. na het ondertekenen van de verkoopsovereenkomst vroegen zij wel alle boorddocumenten want volgens hun was het niet mogelijk in brussel de wagen in te schrijven zonder alle boorddocumenten.want zij hadden een plaat nodig om de wagen te komen halen. Ik stelde voor deze wagen naar brussel te brengen met mijn platen. dat was te moeilijk volgens hun want ze hadden die documenten dan nodig blijkbaar voor de verzekering.
Uiteindelijk heb ik alle documenten meegegeven en dit vermeld op de overeenkomst.
Deze morgen belde de koper dat hij de wagen niet kon kopen want zijn rijbewijs was geschorst en hij kon dus geen verzekering krijgen. Hij wilde terugkomen om de papieren terug te brengen en zijn voorschot terug op te halen.
kan ik de 750 euro houden als schadevergoeding of de gedwongen uitboering eisen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2010 14:55

2 mensen uit brussel van afrikaanse origine mijn auto kopen.
.
Zeer riscante operatie!!!!

eggie
Topic Starter

#3 , 21 sep 2010 16:05

waarom vind je dit riskant

Reclame

Veebee

#4 , 21 sep 2010 16:16

you must be kidding, right :mrgreen:

eggie
Topic Starter

#5 , 21 sep 2010 16:20

met de papieren kunnen ze eigenlijk niet veel doen behalve duplicaten maken maar heb dit toch bij politie gemeld.
Is het riskant om hiermee naar de rechtbank te stappen?

Veebee

#6 , 21 sep 2010 16:23

Bestaat de mogelijkheid dat je de wagen aan iemand anders kan verkopen?
Persoonlijk zou ik voorschot teruggeven en proberen aan iemand anders te verkopen, my two cents.
De car pass en alle andere documenten zijn in orde?

winkelcentrum

#7 , 22 sep 2010 23:18

Eigenlijk waren die twee van plan o je te bedotten maar het is dus niet gelukt, vandaar ze nu hun geld terug willen!

Opgepast met dergelijke praktijken.

Auto verkopen is boter bij de vis, proefritje doen samen eventueel, zorgen dat je zelf als verkoper NOOIT alleen bent, en dan geld ontvangen, eerst goed tellen want er bestaan hier ook trics in, en dan pas sleutel afgeven.

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 sep 2010 11:08

Ben je zeker dat de 750 € die je als voorschot hebt ontvangen wel uit ECHTE eurobriefjes bestaat?

Veebee

#9 , 23 sep 2010 11:15

het kan inderdaad zijn dat ze 750 euro in valse briefjes hebben gegeven en je hen nu onbewust 750 euro in echte briefjes teruggeeft.

Terug naar “Consumenten Koop”