Betaalterminals! OPGEPAST bij contract ondertekenen !

winkelcentrum
Topic Starter

Betaalterminals! OPGEPAST bij contract ondertekenen !

#1 , 27 jan 2010 11:36

januari 2008 hebben wij een Betaal terminal besteld, was merkelijk goedkoper dan Bancsys of Atos (ondertussen is dit al lang achterhaald). Zou binnen de maand geplaatst worden. Na 4 maand uiteindelijk komt een technieker plaatsen. Blijkt dat dit toestel niet bij ons werkt, zou een probleem zijn met digitaal of ander systeem van telefoonverbinding. De technieker neemt het toestel terug mee en zegt dit te onderzoeken. Wij tekenen niets, blijven achter met ons oude toestel van bancsys die we gelukkig nog niet terug gestuurd hadden. Ik installeer het bacsys toestel terug om onze klanten te bedienen.

4 Maand nadien krijgen we opeens een factuur van 605 euro omdat wij het contract verbroken hebben. Ik telefoneer naar de firma en zeg dat dit geen waar is, dat wij nog steeds op een terminal wachten maar dat de technieker zou onderzoeken of dit op onze telefoonlijn werkt. De bediende bij de firma zegt dat ze dit zullen onderzoeken.

Enkele maanden later krijg ik een brief van een incassoburo met ingebrekestelling en is het bedrag opgelopen tot boven de 700 euro.

Ik mail en fax zowel het incassoburo als de firma ......... dat dit wel een heel serieuze vergissing is. Het incassoburo heb ik telefonisch aan de lijn en trekt zich van dit verhaal terug. Bij de betaalterminal firma zegt een medewerkster dat ze het zullen onderzoeken.

2 Maand nadien, ergens midden 2009 krijg ik een telefoon van die firma medewerkster dat ze een minnelijke schikking voorsteld !!!!!

Ik zeg haar terug dat wij nog steeds vragende partij zijn voor een Terminal maar dat ze mogen koen plaatsen wanneer ze zeker zijn dat het werkt.

Terug hoor ik maanden niets. Ik krijg opeens terug een aanmaning tot betalen van 605 euro en als dit niet gebeurd binnen 5 dagen zal overgegaan worden tot juridisch incasso.

Ik telefonneer met die firma en vraag hen wat er eigenlijk aan de hand is, hoe lang ze dit spelletje nog zullen spelen. De mevrouw zegt nu zelf dat dit wellicht een misverstand is. Ik vraag haar een creditnota van 605 euro voor die factuur die ik onvangen heb. Ze zegt dat dit zal opgelost worden maar van die creditnota is ze niet zeker.

En ik maar vriendelijk blijven !!!!!!

Enfin, op 8 november kreeg ik weer een brief, weeral een "laatste herinnering". Binnen 5 dagen te betalen of ze gaan over tot juridisch incasso. De brief was op 13 november in het postkantoor afgestempeld en op 14 november bij me toegekomen. Dus ik kon al niet betalen "binnen 5 dagen".

Ik hoor niets meer tot vandaag, 27 januari 2010 (2 jaar na ondertekening van het contract). Heb terug een brief gekregen, zelfde als voorheen, enkel de datum aangepast dat ik binnen 5 dagen moet betalen, de som van 605 euro of ze gaan over tot juridisch incasso.

Dus, .... wij wachten af. Verzamel alle dossiertjes en vroeg me af of er nog handelaars in dergelijke geschillen verwikkeld zitten met deze firma!

In elk geval is er in UNIZO, het blad voor zelfstandigen een artikel verschenen over iemand die problemen had maar ik heb de man z'n adres niet. Misschien kunnen we in groep deze praktijken van die firma eens aanpakken?

Groeten,
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 04 nov 2010 20:10, 4 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 27 jan 2010 14:14

januari 2008 hebben wij een Betaalterminal bsteld, was merkleijk goedkoper dan bij andere. Zou binnen de maand geplaatst worden. Na 4 maand uiteindelijk komt een technieker plaatsen. Blijkt dat dit toestel niet bij ons werkt, zou een probleem zijn met digitaal of ander systeem van telefoonverbinding. De technieker neemt het toestel terug mee en zegt dit te onderzoeken. Wij tekenen niets, blijven achter met ons oude toestel van bancsys die we gelukkig nog niet terug gestuurd hadden. Ik installeer het andere toestel terug om onze klanten te bedienen.

4 Maand nadien krijgen we opeens een factuur van 605 euro omdat wij het contract verbroen hebben. Ik telefoneer naar de firma en zeg dat dit geen waar is, dat wij nog steeds op een terminal wachten maar dat de technieker zou onderzoeken of dit op onze telefoonlijn werkt. De bediende zegt dat ze dit zullen onderzoeken.

Enkele maanden later krijg ik een brief van een incassoburo met ingebrekestelling en is het bedrag opgelopen tot boven de 700 euro.

Ik mail en fax zowel het incassobureau als het bedrijf dat dit wel een heel serieuze vergissing is. het incassobureau heb ik telefonisch aan de lijn en trekt zich van dit verhaal terug. Bij het bedrijf zegt een medewerkster dat ze het zullen onderzoeken.

2 Maand nadien, ergens midden 2009 krijg ik een telefoon van een medewerkster dat ze een innelijke schikking voorsteld !!!!!

Ik zeg haar terug dat wij nog steeds vragende partij zijn voor een Terminal maar dat ze mogen koen plaatsen wanneer ze zeker zijn dat het werkt.

Terug hoor ik maanden niets. Ik krijg opeens terug een aanmaning tot betalen van 605 euro en als dit niet gebeurd binnen 5 dagen zal overgegaan worden tot juridisch incasso.

Ik telefonneer met het bedrijf en vraag hen wat er eigenlijk aan de hand is, hoe lang ze dit spelletje nog zullen spelen. De mevrouw zegt nu zelf dat dit wellicht een misverstand is. Ik vraag haar een creditnota van 605 euro voor die factuur die ik onvangen heb. Ze zegt dat dit zal opgelost worden maar van die creditnota is ze niet zeker.

En ik maar vriendelijk blijven !!!!!!

Enfin, op 8 november kreeg ik weer een brief, weeral een "laatste herinnering". Binnen 5 dagen te betalen of ze gaan over tot juridisch incasso. De brief was op 13 november in het postkantoor afgestempeld en op 14 november bij me toegekomen. Dus ik kon al niet betalen "binnen 5 dagen".

Ik hoor niets meer tot vandaag, 27 januari 2010 (2 jaar na ondertekening van het contract). Heb terug een brief gekregen, zelfde als voorheen, enkel de datum aangepast dat ik binnen 5 dagen moet betalen, de som van 605 euro of ze gaan over tot juridisch incasso.

Dus, .... wij wachten af. Verzamel alle dossiertjes en vroeg me af of er nog handelaars in dergelijke geschillen verwikkeld zitten!

In elk geval is er in UNIZO, het blad voor zelfstandigen een artikel verschenen over iemand die problemen had maar ik heb de man z'n adres niet. Misschien kunnen we in groep deze praktijken van het bedrijf eens aanpakken?

Groeten,

Johan
Vraag naar het bewijs dat u het kontrakt verbroken hebt. Ze kunnen dat normaal gezien toch niet voorleggen? En tegelijkertijd stelt u hen in gebreke omdat ze nog steeds uw bestelling niet hebben uitgevoerd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Geraldine

#3 , 08 mar 2010 09:38

Hallo, wij zitten nu ook al meer dan 15 maand in de miseriez met het bedrijf. Ze hebben ons nu ook die 605 afgetrokken maar die brief kreeg de woensdag en de dinsdag de dag ervoor hebben ze me die afgetrokken.

Ik ben het zo beu ik ga zelf langs gaan maar ik betaal dus niets meer!!
Ik zal later eens gangs het verhaal doen want nu heb ik niet veel tijd en het duurt te lang om die miserie nu uit te leggen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mar 2010 18:31

Als u lid bent va Unizo is dat dadelijk opgelost via hun juridische dienst.
Als u als handelaar niet akkoord bent of er werkt iets niet dan ga je ASAP de tegenpartij in gebreke stellen zoals andere poster reeds heeft verteld.
Nu sta je nergens in het verhaal en liggen al de kaarten bij tegenpartij.
Heb je hen nu al in gebreke gesteld en schadevergoeding gevraagd?

Een juridisch incasso - dat weer wat nieuw.

zie ook link naar incasso - in België mogen die enkel een briefje schrijven als die een inspecteur zouden sturen om wat druk uit te oefenen bel 101 en zeg dat je bedreigd wordt. Dat wordt als afpersing aanzien.
Maar je moet wel reageren naar de firma toe.
Naa incasso kan je eventueel een brief of mail sturen met vriendelijk verzoek u niet meer lastig te vallen.

Ik ben altijd heel vriendelijk en vraag aan telefoon steeds de naam van betrokkene -- dan hun supervisor hun naam en met vraag eens door te verbinden ... en dan zeg ik dat ik ze hoofdelijk aansprakelijk zal stellen.

http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp

Geraldine

#5 , 10 mar 2010 11:18

Geloof of niet maar toch reactie gekregen van hen! Ze zeggen dat het om een misvestand ging en dat ze het geld die ze reeds via domicielering afgenomen hebben terug gaan storten. Ik ben benieuwd. Ik had wat dreigingen aan hun adres geuit zoals ik zal het in de krant laten komen en niemnd van onze colleg's gaan nog zo'n toestel nemen. Allee het staat wel nog niet om mijn rekening maar het ging een weekje duren . Afwachten.

winkelcentrum
Topic Starter

#6 , 19 mar 2010 11:17

Geraldine, join the club en ik ben zeker dat er nor meerdere slachtoffers zijn die gewoon braafjes die 605 euro betaald hebben.

Ze blijven het maar doen hé!!!!

Wij krijgen tot op heden nog steeds maandelijks een brief dat we 605 euro moeten betalen of dat ze binnen 5 dagen over gaan tot gerechtelijke incasso! Heb er al een stuk of 6 in de verzameling.

Wij hebben NOOIT contractbreuk gedaan, heb al mails en faxen verstuurd en die firma vertikt het om te communiceren.

Aan de telefoon werd mij gezegd dat het om een misverstand ging.

Gelukkig hadden wij geen domicilieopdracht gegeven, ik had dit aanvankelijk gedaan maar onmiddellçijk weer laten blokkeren.

Dus, laat ze maar doen.

Mijn bewijzen tegen hen zijn bikkelhard. Ik begrijp niet dat zo'n firma zich met zulke zakens bezighoud.

Misschien moeten we wel eens naar de pers.

Die firma werkt met een technische dienst op een totaal andere plaats, waardoor de communicatie vaak mankt loopt.

Ik ben niet aangesloten bij Unizo, wel de boekhouding maar niet als lid.

Laat ze maar doen.

Ik heb al van 1 slachtoffer de fax met een gelijkaardig feit waar dus de advocaat dreigt met schadevergoeding en de zaak werd stopgezet.

Zoveel mogelijk met iedereen die problemen heeft samenspannen en eens de pers erbij halen. Maar anderzijds gun ik ze echt de publiciteit niet.

Ach ja, nog dit, ze maken reclame dat ze goedkoper zijn dan anderen maar eens je de terminal hebben ben je verloren.

Anderen zijn op dit moment goedkoper.
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 04 nov 2010 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

tjahh

#7 , 04 mei 2010 18:00

Wij krijgen vandaag een dagvaarding binnen.
welke op 03-06-2010 zal plaatsvinden.

Ook dit speelt al van 2008 , met een zeer slechte communicatie.
Maanden niks horen dan ineens een aanmaning terwijl er geen factuur is ontvangen.
Dan weer herinneringen welke naar totaal vreemde data's herleiden, en vreemde factuurnummers.
Per email een bevestiging dat het bedrijf zelf niet akkoord gaat met het contract. dan 3 kwart jaar niks horen, en ineens een annulatiekost(welke bekend is).
weer bezwaar gemaakt, en dan willen ze inneens weer wel gaan leveren.
(maar is ondertussen weer aangesloten bij banksys).
Het is en blijft een rare manier van zaken doen bij het bedrijf.
Tis jammer dat er geen instantie is, die dit soort praktijken onder de loep neemt.

Maar nu zal het binnenkort toch in het nieuws komen. mocht het slecht aflopen bij de dagvaarding.
Want hier beginnen we het spuugzat te worden.
Als je wilt reageren dan is er niemand thuis.
(enkel de vrouwen die thuis opnemen bij alle bestuurders, maar eindelijk eens serieus problemen bekijken ho maar).

Keyware moet eens zwaar onder de loep genomen worden.

Voor reactie's/vragen stuur graag een privebericht
Ook wil ik eventueel jullie klachten meenemen naar de dagvaarding.

winkelcentrum
Topic Starter

#8 , 12 jul 2010 12:52

Hallo, hoe is dit afgelopen ?

Ondertussen hebben wij van die betaalterminalfirma al enkele maanden niets meer ontvangen.

Als ik nu nog één keer lastig gevallen word dan gaat de ganse santeboetiek naar het ministerie van economie.

Indien er nog mensen zijn die ernstige problemen hadden met die beruchte firma, laat het dan hier weten, alle krachten bundelen is de boodschap.
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 04 nov 2010 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.

winkelcentrum
Topic Starter

#9 , 26 aug 2010 13:55

Het is nog steeds stil aan de andere kant!

Vraag me af of er ondertussen nog slachtoffers zijn.

winkelcentrum
Topic Starter

#10 , 21 sep 2010 10:11

En daar gaat het verhaal verder.

3 dagen na m'n laatste posting, 't is precies of ze het ruiken, 29 augustus, terug een andere advocatenkantoor, het word lachwekkender met de dag en ze blijven fouten maken.

Het bedrag van 751.33 euro dient uiterlijk tegen 8.09.2010 gestort te zijn. Nu weer wachten op dagvaardiging van de deurwaarder.

Ben benieuwd. Ik reageer nu totaal niet meer! 't Is te belachelijk voor woorden.

Vandebos

#11 , 21 sep 2010 10:48

Zoek eerst eens de naam van het kantoor op bij de balie, het zal niet het eerste incassobureau zijn dat schrijft onder een valse naam.

Ten tweede lijkt het me toch aangeraden dat je aangetekend de kosten betwist en het kantoor daarbij vriendelijk verwijst naar de inhoud van je dossier bij keyware. Niet reageren staat immers vaak gelijk aan stilzwijgend instemmen...

Krisis125

#12 , 21 sep 2010 11:07

Het bedrijf? Spreek er ons hier niet meer van! Wij hebben reeds een tweetal jaar een terminal van Het bedrijf die gehuurd werd via een firma. Nu komt één van hun verkopers tijdens ons verlof binnen en verteld die aan onze secretaresse dat hij als technieker een "update" komt doen van het toestel.
Daarna prutst hij een vijftal minuten met het toestel en vraagt hij haar een bon te tekenen, wanneer zij echter ziet dat er onderaan gesproken wordt van een domiciliërings-opdracht reukt zij onraad en vraagt zij om meer uitleg. De verkoper legt haar uit dat de prijzen ondertussen gedaald en dat wij vanaf nu 25 euro per trimester minder dienen te betalen.
De domiciliërings-opdracht schrapt hij dan maar en hij vertrekt met een ondertekende "werkbon".
Nu ontvangen wij vorige week een factuur van Het bedrijf voor de huur van het toestel voor de maand september. De huur van het toestel hadden wij echter voor die maand al aan de firma betaald. Dus wij gaan die "werkbon" eens van dichter bij bekijken. Wat blijkt? Het bedrijf had onze secretaresse een nieuw huurcontract laten tekenen voor 60 maanden. Terwijl wij eveneens nog een huurcontract lopen hebben bij Parfip tot juni volgend jaar voor datzelfde toestel.

Aangezien onze secretaresse echter geen enkele tekenbevoegdheid heeft binnen het bedrijf heeft contacteren wij de verkoper en vragen wij om meer uitleg.
Eerst was hij heel koel en had hij zoiets van getekend is getekend. Wanneer wij hem echter vertellen dat haar handtekening niet rechtsgeldig is wil hij onmiddellijk een nieuwe afspraak met ons.
Dit was vandaag. Het enige wat hij eiste was dat wij datzelfde contract zelf ondertekenden wat wij natuurlijk weigerden. Meneer werd daarop kwaad en begon te dreigen met opzegverbrekingen en gerechtelijke kosten...
Gevolg wij hebben die daarop aan de deur gezet en wij maken vandaag nog het volledige dossier over aan onze advocaat.

Bart
Beheerder

#13 , 21 sep 2010 11:08

Een jaar terug ook een Keyware-terminal besteld. Voor de activiteiten van mijn echtgenote was het essentieel dat die SIS-kaarten kon lezen. Dat was allemaal geen probleem, zei de verkoper.
Bij levering bleek dat hij juist geen SIS-kaarten kon lezen. Met andere woorden: nutteloos voor onze concrete situatie.
Gelukkig had ik dat op de bestelbon laten noteren: "akkoord voor aankoop, op voorwaarde dat hij SIS-kaarten kan lezen".
Na een aangetekend schrijven geen opzegvergoeding moeten betalen, maar de kosten voor activatie bij Bancsys + 1 maand huur was ik wel kwijt.

winkelcentrum
Topic Starter

#14 , 22 sep 2010 12:41

Zoek eerst eens de naam van het kantoor op bij de balie, het zal niet het eerste incassobureau zijn dat schrijft onder een valse naam.

Ten tweede lijkt het me toch aangeraden dat je aangetekend de kosten betwist en het kantoor daarbij vriendelijk verwijst naar de inhoud van je dossier bij keyware. Niet reageren staat immers vaak gelijk aan stilzwijgend instemmen...
Ze spelen een spelletje mijns inziens !
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 04 nov 2010 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

winkelcentrum
Topic Starter

#15 , 12 okt 2010 10:19

En het blijft alweer stil aan de andere kant ,-)

Terug naar “Consumenten Koop”