uitbetaling

M&E
Topic Starter
Berichten: 31

uitbetaling

#1 , 11 jul 2014 11:43

Goeiedag,

Ik heb een vraag ivm uitbetalingen na ontslag.
Mijn opzegtermijn (ontslagen door werkgever) loopt tem 24/12/2014.
In augustus neem ik 11 dagen verlof (18 kalenderdagen), dus mijn opzegtermijn loopt dan tot 11/01/2015.

De kans in groot dat ik maar tot eind oktober zal moeten presteren en de rest dus uitbetaald krijg.
Maar wat krijg ik exact uitbetaald?
Krijg ik vakantiegeld voor 2015?
Krijg ik de volledige eindejaarspremie van 2014?
(dit is toch gebaseerd op de gepresteerde dagen of op dagen in dienst?)
Krijg ik ecocheques (2014-2015)?
Tot wanneer zal mijn groeps -en hospitalisatieverzekering blijven lopen?

danku

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2014 13:51

best wat extra info geven
ancienniteit , begin en duur opzegtermijn , begin en einde verlof welk pc
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

M&E
Topic Starter
Berichten: 31

#3 , 11 jul 2014 14:44

PC218
10jaar anciënniteit - opzegtermijn werd correct uitgerekend

Ik neem in augustus 18 kalenderdagen na elkaar verlof.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jul 2014 10:25

PC218
10jaar anciënniteit - opzegtermijn werd correct uitgerekend

Ik neem in augustus 18 kalenderdagen na elkaar verlof.
graag, begin en duur opzegtermijn en verlofperiode
vermoedelijk is die 18kalenderdagen schorsing niet juist

eindejaarspremie krijg je volledig zelfs je zelf ontslag had genomen omdat je meer dan 5 jaar in dienst bent

je krijgt vertrekvakantiegeld http://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwRefe ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false;

opletten als ze met een document afkomen voor die vrijstelling van prestatie best eerst laten nalezen voor je akkoord gaat. zonder akkoord kunnen ze dit enkel door de arbeidsovereenkomst te verbreken.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

M&E
Topic Starter
Berichten: 31

#5 , 17 jul 2014 11:59

opzegtermijn : 10 maand en 2 weken (werd door sociaal bureau berekend) - dus van 10/02 tot 24/12

Verlof : van 1 augustus tem 17 augustus (dus maar 17 dagen, geen 18)

Vakantiegeld : dus als 31/10 mijn laatste werkdag is en de werkgever mij de rest van mijn opzegtermijn uitbetaald, krijg ik voor 2014 nog de niet opgenomen vakantiedagen uitbetaald en voor 2015 maar vakantie voor de 10maanden gewerkt in 2014? Juist?

Worden mijn groeps en hospilatisatieverzekeringen dan ook op 31/10 stopgezet?

Dankje voor de tip ivm nalezen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jul 2014 18:37

opzegtermijn : 10 maand en 2 weken (werd door sociaal bureau berekend) - dus van 10/02 tot 24/12

Verlof : van 1 augustus tem 17 augustus (dus maar 17 dagen, geen 18)

Vakantiegeld : dus als 31/10 mijn laatste werkdag is en de werkgever mij de rest van mijn opzegtermijn uitbetaald, krijg ik voor 2014 nog de niet opgenomen vakantiedagen uitbetaald en voor 2015 maar vakantie voor de 10maanden gewerkt in 2014? Juist?
14 kalenderdagen de feestdag vrijdag 15 augustus en de 2 daaropvolgende weekenddagen kan je niet meetellen, maar dat is aan de werkgever om dat in te zien

wat betreft die vakantiedagen zal afhangen hoe men dat gaat regelen, vrijstelling van prestatie of de arbeidsovereenkomst verbreken

van die hospitalisatieverzekering, de vraag eens in jpv pb steken en wachten tot die uit verlof is
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 21 jul 2014 22:49

hospitalisatieverzekering zal lopen tot (minstens) de laatste gewerkte dag.

M&E
Topic Starter
Berichten: 31

#8 , 23 jul 2014 13:15

ok, dankje voor de antwoorden.
Ik zal eens vragen aan mijn baas hoe hij het exact wilt aanpakken op 31/10

M&E
Topic Starter
Berichten: 31

#9 , 04 nov 2014 15:47

Ik kom hier even op terug, ondertussen niet meer in dienst - contractbreuk op 31/10

Is het normaal dat de eindejaarspremie en het vakantiegeld gevoelig lager liggen dan vorig jaar?
EJ = 300 euro minder
VG= 700 euro minder
(Vorig jaar had ik eind december wel vervroegd vakantiegeld en dan werd dit, dit jaar 'rechtgetrokken' op mijn loonbrief na het nemen van vakantie)
Ik dacht de de werkgever bij ontslag zowel dubbel als enkel vakantiegeld moest uitbetalen

M&E
Topic Starter
Berichten: 31

#10 , 04 nov 2014 16:54

Ik heb nog een vraag : Ik werkte 4/5 met tijdskrediet

Nu heb ik van de RVA vernomen dat ik door de contractbreuk geen recht meer heb op de premie, aangezien ik niet werk.
Is het dan juist dat mijn werkgever mij maar 4/5 uitbetaalt, voor de 2 laatste maanden (nov en dec)?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 04 nov 2014 17:11

Ik kom hier even op terug, ondertussen niet meer in dienst - contractbreuk op 31/10

Is het normaal dat de eindejaarspremie en het vakantiegeld gevoelig lager liggen dan vorig jaar?
EJ = 300 euro minder
VG= 700 euro minder
(Vorig jaar had ik eind december wel vervroegd vakantiegeld en dan werd dit, dit jaar 'rechtgetrokken' op mijn loonbrief na het nemen van vakantie)
Ik dacht de de werkgever bij ontslag zowel dubbel als enkel vakantiegeld moest uitbetalen
wg moet idd enkel en dubbel betalen. ALs je slechts 4/5e werkt, is dat natuurlijk minder. EJP is op basis van het aantal gepresteerde maanden, maar hangt sterk af van de sectorspecificaties wat betreft gelijkstellingen.

Werkgever moet idd bij uitdiensttreding slechts 4/5e betalen indien je 4/5e werkt. Tenzij bij enkele specifieke tijdskredietstelsels. Welke tijdskrediet heb je genomen?

M&E
Topic Starter
Berichten: 31

#12 , 04 nov 2014 17:25

Het is loopbaanonderbreking, om zorg te dragen voor kind jonger dan 8 jaar.

Vorig jaar werkte ik een half jaar 4/5 : is het verschil van 6maand = 700 euro voor het vakantiegeld?
Dus het nu uitbetaalde vakantiegeld wordt op 2014 berekend = 10maand 4/5 gewerkt en 2 maand niet gewerkt door contractbreuk = Juist?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#13 , 04 nov 2014 22:24

onmogelijk te berkenene zonder alle loonsgegevens te hebben. Wendt u hiervoor bij een advocaat of bij je vakbond.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”