Wij hebben in januari dit jaar een nieuwe auto besteld.
Op 7/02/09 kwamen er mensen kijken naar onze wagen en hebben beiden een testrit gedaan.
Alles bleek ok te zijn en de wagen werd verkocht. we hadden een voorschot gevraagd van 500€ zodat we zeker waren.
Die mensen hadden we gevraagd om er te mogen mee rijden tot onze nieuwe auto kon geleverd worden.
Nu onze nieuwe werd op 9/04/09 geleverd en ik heb die mensen gebeld en gezegd dat ze om hun wagen mochten komen.
Op 10/04/09 komen die mensen hun wagen afhalen en op 15/04/09 krijg ik telefoon met de vraag of er iets aan die versnellingsbak was.
Die mensen waren op weg op de autostrade en op de wisselaar van de E17 met E40 wilde hij schakelen van 2° naar 3° versnelling en alles bleek niet meer te werken. Versnelling 3 en 4 blijken niet meer te werken.
Hun garagist zegt dat het probleem al zeker 4000 a 5000 km moet bezig geweest zijn.
Toen die mensen een testrit deden had de wagen 106261 km en toen ze hem kwamen halen had hij er 108860 km + dat hij nog binnen geweest was in de garage 3 dagen voor ze hem kwamen halen voor onderhoud en het vervangen van een deurarrett.
Mijn vraag is nu wie moet voor die kosten opdraaien??? Wij voelen ons natuurlijk een beetje verveeld met die situatie omdat de auto nog maar 5 jaar was en wij ervan overtuigd waren een degelijke occasie te verkopen.
Die mensen zeggen natuurlijk ook dit kan niet maar wij hebben de auto verkocht in de staat waarin hij zich bevindt en die door dekoper is gekend.
Hun garagist zegt dat de ganse versnellingsbak moet worden vernieuwd + ook de koppeling en dat dit zo 3000 a 4000 € zal kosten.
Graag een reactie hierop.
Alvast bedankt