verkeersongeval met een extra cadeau van takeldienst

dachero
Topic Starter

verkeersongeval met een extra cadeau van takeldienst

#1 , 02 dec 2012 21:39

Hallo,

in het kort,

Vorige week een ongeval gehad op de autostrade met mijn bestelwagen lichte vracht van 2010 met 150000 km.
Hevig maar tijdig kunnen stoppen voor mijn voorganger . Mijn achterligger reed achter op mij in en ik daardoor op mijn voorligger.
Serieuze schade aan mijn achterkant en lichte schade aan mijn voorkant.
Fast-team heeft mij weg-getakeld naar hun standplaats en daar kwam 1 uur later de takeldienst van mijn verzekering de wagen en mij opladen.
Bij het opladen daar heeft de chauffeur van de takelwagen mijn wagen op zijn takelwagen gereden.
Echter bij het oprijden heeft hij een andere perte totale wagen die daar stond geraakt met mijn zijflank.
Gevolg: meerdere diepe krassen (tot blote ijzer)in zijdeur rechts en schuifdeur rechts(die nu bovenaan open staat) en ingedeukte zijdorpel op mijn wagen.

Schade vermeld op het takelformulier.

Expert is aangesteld en zijn nu een rondvraag bezig aan opkopers.Mogelijke perte-totale verklaring. beslissing gaat deze week vallen.
Bij zo'n perte totale gaan ze mij vergoeden maar wat gaan ze mij aftrekken qua waarde gezien de kilometers die mijn wagen had?

Als de schade die de takeldienst veroorzaakt heeft er niet zou zijn kon mijn wagen misschien hersteld worden?

Hoe kan ik hier het beste uitkomen of reageren voor ze mij een bod gaan doen dat waarschijnlijk laag zal zijn?

Ik hoor het graag als jullie een gefundeerde mening kunnen geven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 03 dec 2012 13:26

Je kan nooit meer krijgen dan jouw voertuig op dat moment waard was. Wat is momenteel de waarde van een 2ehands bestelwagen van 2010 met 150K km op de teller?

dachero
Topic Starter

#3 , 03 dec 2012 15:51

Je kan nooit meer krijgen dan jouw voertuig op dat moment waard was. Wat is momenteel de waarde van een 2ehands bestelwagen van 2010 met 150K km op de teller?
je kan er nu 1 kopen tussen de 7 en 8000 euro BTW inclusief. Als ik een nieuwe moet kopen kan ik weer wat btw een paar maanden voorfinancieren eer ik die ga terugtrekken.
Als die takelwagenchauffeur nergens had tegen gezeten ,dan was hij misschien niet perte totale geweest en had ik geen financieel verlies moeten lijden. Dat wringt bij mij!

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 03 dec 2012 17:49

Dat kan een voertuigdeskundige perfect nagaan en attesteren hoor
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

lohabra

#5 , 03 dec 2012 23:56

De vraag die topicstarter hier -volgens mij- stelt, is of hij de takeldienst de opgelopen schade kan claimen, als de schade aan het voertuig door diens toedoen tot een perte totale geleid heeft.

Een voorbeeld. Het voertuig dat hij bestuurde, heeft nog een waarde van 5.000 euro. Hij raakt betrokken in dit ongeval, en het voertuig loopt schade op ten bedrage van 4.500 euro aldus het bestek achteraf van de deskundigen. Dus 1.000 euro minder dan de waarde van dat voertuig op dat moment. De takeldienst voert zijn werken echter dermate onhandig uit, dat de zijflank schade ook nog eens schade oploopt ten bedrage van 2.000 euro volgens het bestek van de deskundigen. Totale herstellingskost is daardoor nu 6.500 euro, wat dus meer is dan de waarde van de bestelwagen. Bijgevolg is het voertuig nu -mede door toedoen van de depanneur- perte totale.

==> Ik hoop dat niemand mij nu gaat afrekenen op de bedragen die ik hier louter als voorbeeldje aanhaal.

De vraag is nu: kan TS in dergelijk geval de schade (of een deel ervan) terugvorderen die de depanneur heeft veroorzaakt ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

ddanck
Contacteer: Website

#6 , 04 dec 2012 13:38

Het antwoord daarop is: vanzelfsprekend.

Te meer daar de depanneur - naar ik goed begreep - ook een en ander erkende.

Bovendien kan een voertuigdeskundige perfect nagaan en attesteren welke schade waarvan afkomstig is.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

dachero
Topic Starter

#7 , 07 dec 2012 12:46

het zal dus een perte-totale worden. Nu nog wachten op het voorstel van de verzekering in de volgende dagen of weken.
Ik zal toch een beetje mijn broek scheuren ,denk ik. Hopelijk doet mijn agent zijn werk degelijk?
Ik heb er niet teveel vertrouwen in: mijn agent heeft een KBC verzekeringskantoor ,maar mijn polis die hij beheert is van AXA.
De verantwoordelijke partij voor mijn schade is ook verzekerd bij KBC blijkbaar! Ben benieuwd of alles eerlijk zal gespeeld worden????

dachero
Topic Starter

#8 , 14 dec 2012 16:18

De zaak is geregeld en een welgemeende dank aan degene die gepost hebben in mijn topic.

Het is gegaan zoals advodanck heeft gezegd en door wat onderhandelen een extra 500 euro kunnen recupereren van de schade door de takeldienst.

Terug naar “Verkeersongevallen”