Onlangs kreeg ik een ongeval op de autostrade. Wegens het naderen van een file diende ik af te remmen. Een bestuurder achter mij heeft dit niet gezien en is aan volle snelheid op mij ingereden. De andere bestuurder is overduidelijk in fout.
De expertise verklaarde mijn wagen economisch pertotale, en wil mij tevreden stellen met een bedrag van 4000 euro. Hiermee kan ik uiteraard niet akkoord gaan aangezien gelijkaardige wagens met dezelfde motor en kilometers momenteel verkocht worden met vraagprijzen van rond de 7000 à 8000 euro. Met deze wagen had ik gerus nog verschillende jaren kunnen rijden.
Ik heb reeds een tegen-expertise gevraagd, deze gaat komende week uitgevoerd worden. Indien ook deze negatief is, wat kan ik dan het beste doen?
Ik zit momenteel financieel erg krap wegens enkele andere tegenslagen. Indien het uitgekeerde bedrag mij niet in staat kan stellen om een gelijkaardige wagen te kopen, kan ik dan de tegenpartij aanklagen om het verschil bij te passen?
Kan ik de tegenpartij aanklagen wegens de lichamelijke schade die ik heb opgelopen door zijn onoplettendheid?
Ik hoop uiteindelijk op een goede oplossing van de tegenpartij.
thanks