Ongeval enkele vragen

Kristofel
Topic Starter

Ongeval enkele vragen

#1 , 14 nov 2013 20:19

Goedenavond,

2 weken terug heb ik een ongeval gehad met de wagen van het werk, in slaap gevallen achter het stuur.
Deze is per total, omdat ik eigenlijk niet met de wagen mocht rijden kan ik deze dus uit eigen zak betalen.
Bij het ongeval heb ik ook 2 betonnen kopmuren/duikers die in de gracht/beek steken beschadigt.

Nu omdat ik niet met de wagen mocht rijden kan ik dus de wagen en de schade aan de kopmuren zelf betalen.
De verzekering van de firma legt geen klacht neer omdat we het onderling regelen. (schade wagen/kopmuren.)

De politie stuurde mij een brief voor verhoor de eerste week na het ongeval. (Ongeval met gewonden.)
Nu omdat ik niet kon komen naar het verhoor was het met een simpel telefoongesprek afgehandeld.
(Heb hen verteld dat ik was in slaap gevallen achter het stuur en dat ik me niet veel meer kon herinneren.)

Maar tijdens het verblijf in het ziekenhuis(1week ziekenhuis) melde een dokter me dat er alcohol in men bloed aanwezig was.
Nu de politie was pas ter plaatste wanneer ik dus al onderweg was naar het ziekenhuis.
Deze hebben dus geen ademtest afgelegd, maar is het mogenlijk dat het ziekenhuis de politie verwittigd IVM het alcohol dat werd gevonden in mijn bloed?

En kan het zijn omdat er pv werd opgesteld (ongeval met gewonden?) dat er dagvaarding in de bus komt vallen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 14 nov 2013 23:43

Voor zover ik al in PV's heb gezien, maakt de behandeld geneesheer een verslag op voor de politie om bij het PV te voegen. Als er alcohol in uw bloed is teruggevonden, zal dit in dat verslag staan (met een kopie van de analyse).

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 nov 2013 14:12

Zijt maar gerust dat u nog zeer uitgebreid zal verhoord worden door de politie wanneer u uit het ziekenhuis bent.
Heeft de politie opdracht gegeven om een bloedproef af te nemen in het ziekenhuis of is daar een ademanalyse gebeurd?

Het kan evengoed zijn dat de dokter u de resultaten van hun analyse heeft gegeven ...maar die vallen onder het medisch geheim.
Het moet de politie zijn die opdracht geeft en het bloedafnameapparaat aanlevert.

Reclame

Kristofel
Topic Starter

#4 , 15 nov 2013 17:50

Ik ben al ontslagen uit het ziekenhuis.
De politie heeft geen ademanalyse gedaan omdat ze pas ter plaatse waren wanneer ik al onderweg was naar het ziekehuis.(met ziekenwagen)
En voor zo ver ik weet is er geen opdracht gegeven voor een bloedproef, er is ook niets aan mij gemeld ivm bloedproef.
Heb ook geen politie gezien in het ziekenhuis.
Heb 2 dagen op intensieve gelegen, daar werd elke dag bloed genomen ivm inwendige bloedingen.
Wel is mij gemeld (terloops) door één van de dokters dat er alcohol was gevonden in mijn bloed, maar hoeveel is mij niet gemeld.

lohabra

#5 , 15 nov 2013 18:15

Er is dus alcohol gevonden, maar hoeveel ? Ging het om een strafbare hoeveelheid ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Kristofel
Topic Starter

#6 , 15 nov 2013 19:19

Ja, dat weet ik dus niet.
Ze hebben me alleen verteld dat er alcohol in mijn bloed aanwezig was.
Ze hebben me niet verteld hoeveel.

Kristofel
Topic Starter

#7 , 18 nov 2013 00:00

Update:

Het pv nummer is TU.81.L2.........

Enig idee wat dit wil zeggen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 nov 2013 13:07

Turnhout .. 81 ongeval met gewonden. L2 lokale politie zone nummer.

Terug naar “Verkeersongevallen”