#1 , 25 sep 2011 14:59
Hallo,
aangezien ik ten einde raad ben, probeer ik langs deze weg een beetje raad te krijgen, of een beetje wijzer te worden. Dit is mijn verhaal.
vrijdag 12 augustus 2011 reed ik met mijn wagen op een tweevaksbaan waar maximum toegelaten snelheid 50 km per uur is. Het is een steenweg met middenberm, ik reed uiterst links en naast mij reed een Jeep-achtige Opel met aan boord een dame. Ineens word ik aangereden in mijn rechterflank door die dame, uit het niets. Ik ga aan kant en bleek dat er een oude dame van de parking kwam rechts van ons, zonder pinker, zonder uitkijken. Daardoor is die dame naast mij dus uitgeweken naar links, en heeft ze mij aangereden. We hebben die oude dame proberen doen stoppen maar zij is doorgereden, we hebben dus die nummerplaat onthouden en de politie is erbij gekomen. De politie zei dat ze die oude dame zouden verhoren. Maar ze zeiden wel dat ik in mijn recht was. Ik was dus niet ongerust over enige uitbetaling. Wat er dan verder gebeurd is: ik kreeg een attest van de politie met de feiten en de partijen. Ik ben dan naar mijn verzekering gegaan en er is een expert gekomen bij mijn garage. Conclusie: 4000 euro schade aan mijn wagen (BMW E46 van 2001) Randgeval van economisch verlies dus. Uiteindelijk heeft de expert besloten om toch tot herstelling te laten overgaan. Mijn verzekering heeft dus de andere partij (verzekering van die dame met de Opel die tegen mij reed) aangeschreven en die betwisten hun aansprakelijkheid omdat er een andere partij nog bij betrokken is en ze vinden dat die andere partij dus de schade moet vergoeden, met als gevolg dat deze zaak nu voor de politierechter moet komen, deze zal dan beslissen wie er in fout is, en dan pas kan ik uitbetaald worden. Dit kan een jaar duren, dus ik moet wachten op mijn centen, mijn wagen rijdt niet meer. Mijn draagarm van mijn wiel is scheef en er is een stuk uit mijn velg en band is plat. Met de carrosserieschade kan ik leven, maar zo rondrijden gaat echt niet met dat kapotte wiel. Mijn verzekering wil mij ook niet uitbetalen zonder een akkoord van een andere partij. Kan dit zomaar? Is dit de normale gang van zaken? Wat met loonverlies? Ik werk in ploegen, dus openbaar vervoer is geen optie, een wagen huren moet ik eerst zelf betalen. Wat kan ik doen, ik zit zonder vervoer? Kan iemand me raad geven welke stappen ik bet onderneem? Alvast hartelijk dank bij voorbaat.