Wonen Vlaanderen

louiza
Topic Starter

Wonen Vlaanderen

#1 , 04 aug 2022 19:40

Lezen samen met https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 19#p696819 en met https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 2#p696362- JurecaBE - moderator

Beste

Ik zie op de website van wonen Vlaanderen.
Als ik onheus behandelt ben ik een klacht kan indienen.
Klacht van mij is tegen Woonskwaliteit.
Mijn vraag is, waar komt die klacht terrecht?
En wat kunnen zij doen betreft mijn klacht, ik neem aan op z'n minst een duidelijk antwoord op mijn vragen betreft mijn klacht klopt dit?

Alvast bedankt
Life is a journey enjoy the ride.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 04 aug 2022 20:05

Wie of wat is "Woonskwaliteit " ?

Als het de naam is van iemand, of van een kantoor of dergelijke, denk ik niet dat men het op dit forum apprecieert hier namen te noemen.

U kan voor een aantal specifieke vragen over wonen en dergelijke zeker al terecht bij het nummer 1700 , de Vlaamse infolijn.

louiza
Topic Starter

#3 , 05 aug 2022 00:46

Wie of wat is "Woonskwaliteit " ?

Als het de naam is van iemand, of van een kantoor of dergelijke, denk ik niet dat men het op dit forum apprecieert hier namen te noemen.

U kan voor een aantal specifieke vragen over wonen en dergelijke zeker al terecht bij het nummer 1700 , de Vlaamse infolijn.
Wonen Vlaanderen op de Vlaamse overheid website.
Staat dat je een dossier nummer kunt invoeren en je klacht.
Vroeg me af bij wie die klacht precies terecht komt.
Mijn klacht is tegen de mensen van Woonskwaliteit de stad Antwerpen.

Bedankt.

Reclame

louiza
Topic Starter

#4 , 05 aug 2022 00:51

Mevrouw bedoelt uiteraard woonstkwaliteit. Hebt u een klacht over een sociale huisvestingsorganisatie?
Bent u een (Kandidaat-) sociale huurder, koper of ontlener, en hebt u een klacht over uw sociale huisvestingsorganisatie, neem dan eerst contact op met de organisatie zelf.

Als u niet akkoord gaat of niet tevreden bent met hun antwoord, kunt u ook een klacht indienen bij de Vlaamse Ombudsdienst:

Vlaamse Ombudsdienst, Leuvenseweg 86 te 1000 Brussel
Fax: 02 552 48 00
E-mail: klachten@vlaamseombudsdienst.be
Telefoon: 02 552 48 48 – 1700 (gratis nummer)
Nee ben geen huurder van een sociaal huur woning.
Ik huur particulier mijn klacht is tegen de mensen van Woonskwaliteit stad Antwerpen, die mij beloofd hebben in te grijpen in een onmenswaardige situatie waarin ik zit maar een maand later zeggen me niet te kunnen helpen zonder geldig reden.
Mijn pro deo advocaat ls op vakantie en ik zag op de site Vlaamse overheid website, dat je klacht kunt indienen.
Ik weet niet of ik juist zit.

Bedankt voor de info.

Groetjes

LYNX XX
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 aug 2022 10:56

Denk dat u woonkwaliteitsonderzoek Antwerpen bedoelt.

Contacteer eens Els Van Doesburg : schepen voor wonen stad-en buurtonderhoud Antwerpen
els.vandoesburg@antwerpen.be

Leg haar uw klachten eens voor.

louiza
Topic Starter

#6 , 05 aug 2022 14:31

Ja klopt dat bedoel ik.

Bedankt alvast voor u reactie

LYNX XX

#7 , 06 aug 2022 20:05

aan Franciscus :

Kunt u misschien de dame de juiste weg meedelen voor haar problemen gezien het hier een gevaarlijke situatie betreft in het Antwerpse ( zoals ik uit de topic kan uitmaken ).
Er moet toch absoluut een instantie zijn die dringend kan ingeschakeld worden gezien problemen met elektriciteit en gas. Gezien ook de ontploffing van anderhalf jaar geleden Paardenmarkt. Waarvan ik dacht dat het Antwerps zulke toestanden wilde vermijden.
Een kreet voor hulp is niet te negeren.

louiza
Topic Starter

#8 , 06 aug 2022 22:34

aan Franciscus :

Kunt u misschien de dame de juiste weg meedelen voor haar problemen gezien het hier een gevaarlijke situatie betreft in het Antwerpse ( zoals ik uit de topic kan uitmaken ).
Er moet toch absoluut een instantie zijn die dringend kan ingeschakeld worden gezien problemen met elektriciteit en gas. Gezien ook de ontploffing van anderhalf jaar geleden Paardenmarkt. Waarvan ik dacht dat het Antwerps zulke toestanden wilde vermijden.
Dankuwel

LennieK

#9 , 08 aug 2022 16:15

u kan ook steeds bij de burgemeester een klacht indienen wegens zijn stilzitten, en/of dat van zijn diensten...

louiza
Topic Starter

#10 , 08 aug 2022 20:58

Misschien dit topic afsluiten en verder afhandelen via PB?
Geen probleem, bedankt allemaal.

KJ86

#11 , 08 aug 2022 22:02

aan Franciscus :

De huurder was verantwoordelijk in dat geval en niet de stad.

Er zijn instanties die 24/7 de gasmeter verzegelen bij ontploffingsgevaar.

1) brandweer
2) fluvius
3) politie
4) hersteldiensten van de verzekering als die formule inbegrepen is in de polis
5) lokale loodgieter zal ook bereid zijn om de gasmeter af te doppen en alvast telefonisch adviseren om de gaskraan dicht te draaien

louiza
Topic Starter

#12 , 09 aug 2022 11:02

Beste

Mijn appartement is in februari ongeschikt verklaard. Sinds dien wonen wij nog in appartement...
Ik zit maanden zonder stroom in appartement.
Gas afgesloten ivm lek meer dan 3 liter per 10 minuten.
Riolering problemen, douche en toilet buiten gebruik, douche en toilet zit naast de slaapkamer kinderen, daar lopen buizen alles komt er naar boven letterlijk,los van de stank.
Mensen van Woonskwaliteit willen geen hercontrole komen doen omdat zij zeggen dat er een gerechtelijke procedure loopt tussen mij en huur huisbaas.
Klopt dit?
Dat zij niet mogen ingrijpen omdat ik in procedure zit met huur huisbaas?

Ik ben verward want ik hoor van dispaching en caw andere verhalen over waarom de dienst Woonskwaliteit niet willen ingrijpen.

Bedankt allen

freelance

#13 , 10 aug 2022 13:03

Quote : " Mensen van Woonskwaliteit willen geen hercontrole komen doen omdat zij zeggen dat er een gerechtelijke procedure loopt tussen mij en huur huisbaas. "

Geen idee of dit besproken wordt in een pb , of niet .
Maar waarom zou men een hercontrole komen doen , als er reeds een controle gebeurt is , met zeer negatieve uitslag ( afsluiten gas en electriciteit ) .
Als er een gerechtelijke procedure loopt , kunnen stadsdiensten daar niet in tussenkomen .
Het is trouwens aan de stadsdiensten/ burgemeester om voor noodopvang te zorgen , wanneer een pand onbewoonbaar is verklaard , of gas en electriciteit afgesloten zijn wegens gevaar .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

louiza
Topic Starter

#14 , 10 aug 2022 21:45

Quote : " Mensen van Woonskwaliteit willen geen hercontrole komen doen omdat zij zeggen dat er een gerechtelijke procedure loopt tussen mij en huur huisbaas. "

Geen idee of dit besproken wordt in een pb , of niet .
Maar waarom zou men een hercontrole komen doen , als er reeds een controle gebeurt is , met zeer negatieve uitslag ( afsluiten gas en electriciteit ) .
Als er een gerechtelijke procedure loopt , kunnen stadsdiensten daar niet in tussenkomen .
Het is trouwens aan de stadsdiensten/ burgemeester om voor noodopvang te zorgen , wanneer een pand onbewoonbaar is verklaard , of gas en electriciteit afgesloten zijn wegens gevaar .
Goedenavond

Appartement is eerst ongeschikt verklaard, sinds dien woon ik er nog en de ernstige gebreken zoals geen stroom gas en riolering wat in slaapkamer van de kinderen komt bij gekomen is pas daarna er allemaal bij gekomen.
Woonskwaliteit mensen willen niet terug komen voor deze ernstige gebreken.

Waarom mag stadsdienst niet tussen komen de wet? Enig idee wie wel.

Groetjes
Laatst gewijzigd door louiza op 10 aug 2022 22:06, 6 keer totaal gewijzigd.

louiza
Topic Starter

#15 , 10 aug 2022 21:50

waarom opent u een nieuw item? en vooral u brengt volledig nieuwe elementen aan?????
vermits uw appartement ongeschikt voor bewoning werd verklaard, mag dit niet meer verhuurd worden.

Ik vraag me af waarom u dit appartement nog blijft bewonen?

Als u van mening bent dat uw appartement wel geschikt is voor bewoning dan dient u dit aan te tonen.

Heeft u de ongeschiktheidsverklaring betwist via de hiervoor geëigende kanalen?

Zoek via OCMW en CAW naar een oplossing voor een andere huisvesting.

Je kan maar geholpen worden als je wil geholpen worden en als je positief wil meewerken aan een oplossing.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Goedenavond

U vraag
Heeft u de ongeschiktheidsverklaring betwist via de hiervoor geëigende kanalen?

Nee want je hebt toch 30 dagen daarvoor? En de ernstige gebreken zijn pas daarna gekomen.

Bedankt

Terug naar “Huren”