Beste mensen,
Fijn dat er een forum als dit is.
wij hebben maart 2009 een nieuwe caravan gekocht. In de koopovereenkomst opgenomen dat de overeenkomst ontbonden zou worden indien de caravan te laat geleverd zou worden. De caravan werd inderdaad te laat geleverd, net op het nippertje voor ons verlof, begin juli, maar goed. Wij hebben dit geaccepteerd want alle vakantieplannen omgooien was ons teveel gedoe.
Een aantal door ons bestelde opties was echter niet geleverd, deze zouden nageleverd worden als wij terug waren van verlof.
Tijdens ons verlof kwamen we er achter dat de caravan zelfs niet het door ons bestelde type was, maar een eenvoudiger type (één raam ontbrak aan de voorzijde).
Daarnaast ontbrak oa:kast, zitboxen, hordeur, sunblocker
Terug van vakantie was het achter de leverancier aan zitten om alles geregeld te krijgen. Hij zou alles regelen maar moest spullen opgestuurd krijgen van de fabrikant.
Talloze e-mails en telefoontjes later ben ik nu zover dat de (op zichzelf een respectabel bedrijf) leverancier tot 1 mei 2010 heeft om de caravan in de staat te krijgen die wij mogen verwachten op basis van de bestelling.
De leverancier beroept zich op faillisement/doorstart problemen van de fabrikant, allemaal begrijpelijk maar ik vind wel dat ik nu genoeg geduld betoont heb. Wat zijn mijn mogelijkheden als de leverancier 1 mei nog steeds niet de caravan in de bestelde staat heeft gebracht? Kan ik de koopovereenkomst alsnog terugdraaien?