Terugbetaling verkeerde levering

Veebee
Topic Starter
Berichten: 565

Terugbetaling verkeerde levering

#1 , 11 feb 2011 13:10

Ik heb vorige week zondag een bestelling geplaatst voor beletterde snoepjes met een boodschap op.
Levertermijn is gerespecteerd, echter bij het openen van het pakket merk ik een bestelling die niet overeenstemt met wat ik besteld heb
(gewicht, kleuren, tekst)
Fout ligt duidelijk bij de firma die dit dan ook erkent, maar ze bieden twee mogelijkheden: herproductie (niet aan de orde, datum is voorbij) of terugbetaling. Ik kies de terugbetaling maar zij maken melding dat dit excl transportkosten is (11.95 €)

Kan dit zomaar? Het is niet mijn fout dat zij zich vergist hebben van bestelling!
Als Producten zijn zoekgeraakt, duidelijk beschadigd zijn of niet overeenkomen met je bestelling zullen wij je betaling terugstorten of de geleverde Producten vervangen door nieuwe Producten.
Als zich een van de hierboven beschreven gevallen voordoet, kun je onze klantenservice bellen op 0900 0400 693 (lokaal tarief als je via een vaste lijn belt). Deze is van maandag t/m donderdag geopend van 9.00 tot 17.00 en op vrijdag van 9.00 tot 16.00, en gesloten op zaterdag en zondag. Je kunt de beschadigde of foutief geleverde Producten aan het onderstaande adres retourneren in de voorgefrankeerde doos die wij je zullen toesturen. Sluit er de afleverbon bij en geef de reden voor de retourzending aan evenals de gewenste vorm van compensatie (ruilen of geld terug).
Dit staat te lezen in hun voorwaarden. Ze stellen dat ik het verkeerd geleverde pakket mag behouden (net gekeken en zou 27 € bedragen verkoopprijs, maar dat maakt mijn zaak natuurlijk niet)

Enig idee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38689

#2 , 11 feb 2011 13:14

Het is hun fout dus hun kost...
In hun voorwaarden spreken ze ook niet van betaling dus volledig voor hun

Veebee
Topic Starter
Berichten: 565

#3 , 11 feb 2011 13:27

Inderdaad, lijkt mij ook
Nog wat verder gekeken op hun site en daar staat volgende te lezen:
Voorwaarden voor terugbetaling De terugbetalingsregeling is alleen van toepassing op voorwaarde dat de producten in hun geheel worden geretourneerd in hun originele verpakking vergezeld van het retourformulier. XXX behoudt zich het recht voor om een vervanging of terugbetaling te weigeren als de retour ontvangen producten niet aan deze voorwaarden voldoen.

Terugbetaling vindt binnen 7 werkdagen plaats door overschrijving van het bedrag op dezelfde bankrekening. Hierover krijg je per e-mail een bericht van terugbetaling. Door interbancaire uitvoeringstermijnen kan de werkelijke boeking op je rekening enkele dagen zijn vertraagd.
Retourneren van producten Overeenkomstig onze lgemene verkoopvoorwaarden worden alleen producten aangenomen die in hun geheel en in hun oorspronkelijke verpakking, vergezeld van het retourformulier, zijn geretourneerd.

Ga als volgt te werk om producten te retourneren:
- Neem contact op met onze Klantendienst die je verzoek zal beoordelen en je via e-mail een retourformulier zal toesturen.
- Druk het retourformulier af
- Plak het op je pakket
- Frankrijk: Breng je pakket naar een postkantoor en volg de aanwijzingen die door onze Klantendienst zijn gegeven.
- België, Nederland, Italië, Duitsland: Volg de aanwijzingen die door onze Klantendienst zijn gegeven. Je pakket wordt aan huis opgehaald door de koeriersdienst.


De kosten van de retourzending zijn voor rekening van XXX.
Dus wat mij betreft sturen ze dat retourformulier maar op en komen ze de zending opnieuw halen. Ik was zowieso al kwaad omwille van de verkeerde bestelling voor een bijzondere gebeurtenis, we hebben nu een noodoplossing gevonden en heb geen behoefte om snoepjes met een opschrift in een andere taal met een andere boodschap te gaan opeten voor een kleine 12 euro...

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 22 feb 2011 22:50

maar ik zou zelf toch ook geen maagkrampen willen over de stress van 12 € ;0)
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 feb 2011 09:24

maar ik zou zelf toch ook geen maagkrampen willen over de stress van 12 € ;0)
Indien 12€ peanuts is voor jou, mag je het altijd overschrijven naar mijn rekening. Het is een zeer foute reactie om te zeggen: "Het gaat maar over een klein bedrag, laat het zo." Dit zou bedrijven enkel aanmoedigen om mensen kleine bedragen af te troggelen. En vele kleine bedragen maken... inderdaad!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#6 , 23 feb 2011 16:39

Je hebt pezewevers en anderen die met de zon op hun neus door het leven gaan.
Iedereen is vrij te denken en te doen wat hij of zij wenst en u hebt daar mij niet over
terecht te wijzen. Wat TS doet is ook haar/zijn beslissing.
Feit dat u bedoelt dat bedrijven daarmee alleen geld willen aftroggelen zegt meer over uw instelling
dan wat anders.

Oh ja was ik bijna vergeten mbt uw zaak hier op het forum van volgens u door de loodgieter te duur
gebruikte materialen.
Er is onlangs een rechtzaak in hoger beroep beslist waar bij u aan het kortste eind zou trekken mocht
u de desbetreffende loodgieter voor de rechtbank hebben gedaagd. Daarmee is nu ook een precedent
geschapen in dit soort situaties. Een vrij gedacht over wat wel en niet mag in dergelijke situaties is er
dus eigenlijk ook niet meer. Ik vond dit het vermelden waard. De rechtbank heeft beslist dat het de
aannemer zelf is en niemand anders die beslist wat wat moet gaan kosten als werken worden uitge
voerd zonder voorafgaande offerte en dat rekening houdend met feit dat als de uiteindelijke rekening
niet te ver afwijkt van de gemiddelde prijzen er geen reden is tot discussie of niet betaling.
Iets wat eigenlijk reeds van vroeger al bestaat.
marktwaarden niet
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 feb 2011 14:36

u wijst mij terecht omdat ik u terecht wijs? Dus ik mag u niet terechtwijzen, maar jij mij wel? Vreemd...

Het gaat hier verder niet over een loodgieter, hé (kwestie van ouwe koeien uit de gracht te halen kan dat wel tellen. Die loodgieter is trouwens een aantal klanten, waarvan één zeer grote, kwijt, nadat ze hoorden van mijn verhaal en het feit dat ik blijkbaar niet de enige ben bij wie hij dit gelapt heeft. Dus nee, ik vertrouw niet zomaar "kleine zelfstandigen" meer).

En inderdaad, ik vind dat een bedrijf bij een fout van hun kant de consument VOLLEDIG moet terugbetalen, ook de verzendingskosten. Heb je daar geen precedenten van, kwestie van on topic te blijven? (Die 12 € is trouwens nog steeds welkom, hoor.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

kolleke
Berichten: 106
Locatie: limburg

#8 , 25 feb 2011 14:51

Volledig mee eens.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#9 , 07 mar 2011 00:07

Inderdaad serieus OT en ganapathi, het gaat mij hier over de grond van de zaak
Als die firma er niet in slaagt om te leveren wat ik wil nl producten in andere kleuren, andere tekst en andere hoeveelheid, waarom zouden zij dan het recht hebben om de transportkosten in te houden? De schuld ligt volledig aan hun zijde en aangezien ze terugbetaling voorstellen wil ik alles terug, mijn goed recht
Ik zeg niet dat u ongelijk hebt. Dit is idd een zeer principiele zaak en ik zou het er ook moeilijk mee hebben.
Maar wat brengt het bij om te protesteren de betrokken firma staat aan de sterkste kant en desondanks feit dat we in
2011 leven en velen er prat opgaan dat we al 50 jaar verder ge-evolueerd zijn als maatschappij zou de norm in de jaren
60 geweest zijn dat u een volledige terugbetaling zou gekregen hebben. Toen had men iets meer manieren .
En wat ga je dan doen ? Een rechtszaak starten voor zo'n weliswaar principieel voorval? Ik denk dan bijmezelf bende
kl++tjanussen en draai de pagina om. Echt rijk zal zo'n bedrijf daar niet van worden en ik denk ook niet dat dat hun
bedoeling is want anders moeten ze dan toch héél véél verkeerd leveren. Ik denk dat de buitensporige herinneringskosten
in sommige sectoren en belangerijkere principiele discussie is

Ik bekeek dus uw probleem vanuit een pragmatische stelling. Ter voorkoming van dergelijke problemen betaal ik dan liever
iets meer (als dat nodig is) maar leveren is dan wel COD of op factuur. Kan men aan geen van beiden gevolg geven zoek ik
een leverancier die dit wel kan.


En sorry voor het off topic voorvalletje maar ik was gewoon even te lui om de desbetreffende topic op te zoeken. Maar wat
werd meegegeven is wel interessant en alleen reageren door te zeggen dat het off topic is tja. Men kan toch ook een beetje
overschrijdend nadenken maarja dan moet men toegeven dat ...
En de nasleep over de loodgieter ? We kennen dat soort urban legends wel allemaal zeker Is waarschijnlijk even sterk als de
verhaal van de camionette die je voorrang afsneed en waarvan je zeker weet dat de betrokken chauffeur zijn ontslag kreeg nadat
jij naar die firma belde. Dat verhaal kennen we ook allemaall
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Vandebos
Berichten: 16087

#10 , 07 mar 2011 15:08

[Topic uitgekuist. Gelieve bij het onderwerp in kwestie te blijven: Vandebos]

Veebee
Topic Starter
Berichten: 565

#11 , 08 mar 2011 14:02

Feit is dat desbetreffende firma overal reclame maakt op beurzen en fora, het is evengoed snel te counteren met mijn verhaal. Zelfs de beloofde terugbetaling ondervindt technische problemen...

Ze zullen wel beducht zijn op anti reclame want het concept op zich is misschien wel origineel maar ook verschrikkelijk duur.
Als je er dan niet in slaagt om te leveren wat besteld werd, dan is het mijn recht om de volledige boel terugbetaald te zien. Wat ben ik met producten met Franstalig opschrift, verkeerde kleur en verkeerde tekst en als de evenementsdatum zoals ze het zo mooi omschrijven al in het verleden ligt.

Terug naar “Gebrekkige Producten”