#5 , 26 aug 2012 07:02
@mava105 10 maart 2012 "steeds kom je in dezelfde streek dezelfde advokaten, gerechtsdeskundigen en ook vrederechters tegen. Ze zitten soms ook samen in dezelfde Rotaryclub, of zijn lid van dezelfde golfclub. Na enige tijd kennen die elkaar zeer goed, en zijn soms wel vrienden in hun privaat leven."
Ik zit met een concreet geval waarbij de onafhankelijke deskundige landmeterexpert het vertikt het bestaan te kennen van de twee notariele akten van 2007 en 2008 van de twee samengevoegde percelen waarop iets werd gebouwd zonder vergunning door de aanlegger van een rechtsgeding. Hij is tevreden met slechts 1 bepaalde notariële akte van de vorige eigenaar en het landmetersplan van de vorige - vorige - vorige - vorige eigenaar : nl van 1943.
Dat deskundig verslag heeft twee jaar op zich laten wachten.
Bijkomend heeft de deskundige de "waarheid" aanvaardt op basis van een e-mailtje van de bouwovertreder zelf dat het NGI geen luchtfoto's heeft gemaakt tussen 1950 en 1969.
En de verweerders, wij, hebben een luchtfoto van 1963 van het NGI ( de mannen van de stafkaarten) , mooi gedateerd en met stempel, hierdoor in de prullenmand zien verdwijnen.
En we hebben nochtans een mooi word-document van het NGI zelf afgeleverd die meer dan 10 luchtfoto's aanbiedt in die periode. Maar het heeft niet mogen zijn.
Binnenkort moet de plaatsvervangende vrederechter, een advocaat, zich uitspreken over de zaak.
Ondertussen heb ik mij wat verdiept in wat flagrante bouwovertreders zoal onwettigs denken te bereiken VIA lobbywerk in onze rechtsstaat. Ik heb daarom een geengageerd persoon, die reeds 99% van de inspanning had gedaan in het verleden tegen onwettige inbeslagname van natuurgebied door expansie van een golfclub, actueel kunnen helpen met 1% extra power.
Het resultaat is de verzegeling van die golfclub op 24 augustus 2012. Ik ben mij gaan moeien een maand geleden.