#1 , 19 nov 2006 01:50
Mijn probleem dateert al van jaren terug. Ben wat onvoorzichtig geweest en moet nu boeten voor mijn schulden.
Begin dit jaar de stap dan maar genomen om uit te zoeken wat het beste was voor mij. Gezocht en gevonden, pro-deo advocaat X. uit Brugge. Geval uitgelegd, het gaat hier over het niet meer kunnen betalen van kredieten, 6 in het totaal waaronder cofidis, neckermann e.d. afzetters, de advocaat heeft alle papieren, contracten enz.... van mij gekregen en hij zegt, collectieve schuldbemiddeling is voor jou de beste oplossing. Ik ga akkoord want ik kan niet anders.
Jullie moeten ook weten dat ik een invaliditeitsuitkering heb van de ziekenkas en dat dat geld maandelijks word gestort op mijn rekening.
Ik krijg mijn geld elke 3de laatste werkdag van de maand maar eind september, niets. Een paar dagen later, begin oktober, niets. Ik bel naar de ziekenkas om navraag te doen en daar zeggen ze mij dat dat geld is overgemaakt op een andere rekening en dat dat een beslissing was van de rechtbank in Brugge. Ik bel sitto-presto naar meester X. in Brugge en hij vertelde mij doodleuk dat het de normale procedure is. Akkoord hoor, maar waarom laat die kwibus mij dat dan niet weten?
Ondertussen heeft hij het dossier overgemaakt naar een pro-deo hier in de Haan omdat ik ook van de Haan ben, kwestie van makkelijk werken zekers. Zij beheert dus vanaf september mijn leefloon. En daar wringt de schoen he. Meester X. heeft mij altijd gezegd, als er problemen zijn, bel mij dan. Wel, ik heb nog nooit zoveel gebeld.
Wat een arrogante trut is me dat zeg. Er was afgesproken dat ik maandelijks 700 euro leefloon krijg. Ik bel naar de pro-deo hier bij mij in de Haan, ik maak een afspraak met haar op haar kantoor en wat blijkt??? Op de avond van de afspraak was ons madam niet thuis. Haar man (denk ik) deed open. Ik zei hem dat ik dringend geld nodig had daar ik al van september zonder zat en we zijn ondertussen al 12 oktober he. Hij belt naar haar gsm, ik krijg haar EINDELIJK te horen en krijg, na een koel gesprek, 500 euro van haar man, in contanten he, en de resterende 200 euro heeft ze dan een paar dagen later dan toch maar gestort. Een paar dagen later ga ik persoonlijk naar haar thuis, ik bel aan en vraag, heel beleefd, of ik misschien ongelegen kom. Bot antwoord, ja, eigenlijk wel. Heb mij omgedraaid en ben naar huis gereden. Ik kon wel op haar smoel slaan. Ik heb direct gebeld naar meester X., alles uitgelegd en hij zou wel contact met haar opnemen en zorgen dat alles in orde komt.
Het is nu 20 november en heb deze maand in plaats van 700 euro alweer maar 600 euro ontvangen.
Kan dat zomaar? Ook beantwoord ze mijn schrijven, mijn bellen niet. Ik heb vandaag zelf naar haar gebeld om een afspraak te maken en die trut weigert dat gewoon. Onbeschoft noem ik dat. Ik heb een mail gestuurd naar Brugge, orde van advocaten, want ik wil niet dat zo iemand over MIJN geld beslist. Ik wil een advocaat die luistert, niet eentje waar je geen speld kunt tussen krijgen en arrogant is tot en met. Ik heb ze 1 maal gezien en het is een echt stuk pretentie, het druipt er gewoon af. Ik noem dat gewoon, een kakwijf.
Kan ik een andere pro-deo krijgen? Heeft die zomaar het recht om 100 euro achter te houden?
Graag wat uitleg want ik sta op ontploffen als dat zo verder gaat.
Ludo
[Met alle respect voor uw situatie, maar de naam van de personen in kwestie werden geanonimiseerd. De webmaster.]