reclame verwijderen pc

Fore

Re: reclame verwijderen pc

#31 , 06 apr 2011 21:51

ik heb eigenlijk geen problemen mee, ik merk het nauwelijks dat ze aan het scannen zijn. tenzij ik zware app run. Maar dan zet ik ze well ff op pauze :p

Ps: ik druk nooit op .exe zomaar :p
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#32 , 06 apr 2011 21:58

Zowel AVG en Ad-aware scannen dagelijks :)
Jawel je AVG antivirus houd wel virussen tegen want elke antivirus software werkt in real-time, anders is het ongeluk al gebeurd. Op een *.exe (installer bvb) dubbelklikken en het is te laat. De reactietijd van je antivirussoftware is hier uitermate belangrijk en dat scheelt nogal van de ene tot de andere, hij moet idd. onmiddellijk die executable blokkeren. Wat betreft het dagelijks scannen dat is wel goed maar 1) gebruikt dat CPU en geheugen en dat kan je soms best nodig hebben 2) duurt dat soms extreem lang (uren !!) afhankelijk van de grootte van je HD en welke van je HD's je scant (allemaal of enkel je "C" met het besturingssysteem op). 3) Gedurende je vrije tijd kan je dat natuurlijk ook laten gebeuren, maar die gebruik ik liever voor het bijna dagelijks backuppen van mijn volledig OS (image).

definitieve oplossing die tegenwoordig met iedere modem met een netwerkuitbreiding kan:

- Plaats een oude(re) pc in de dmz van je netwerk met als enige taak het scannen van alle binnenkomend materiaal. (geen belasting voor je werkpc.)
- plaats een kleine SAN/NAS die via je netwerk een continue backup maakt van wat je maar wenst. (weer practisch geen belasting van je werktoestel)

Definitief is natuurlijk een groot woord, maar dat in combinatie met een normale AV bescherming (ongeacht het pakket dat je wenst te gebruiken), maakt je voor 99.999999% veilig.

xena

#33 , 06 apr 2011 23:25

Avg nog steeds een van de betere freeware's op de markt.
heb je een link ?

http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim" onclick="window.open(this.href);return false;
heb dit geprobeerd maar ben er niet vanaf geraakt

Reclame

xena

#35 , 07 apr 2011 01:01

hiervoor moet je akkoord gaan met een behoorlijke engelstalige tekst en mijn engels is onvoldoende om die te verstaan

Fore

#36 , 07 apr 2011 07:42

die voorwaarden zijn vrij algemeen

je kunt altijd delen van de tekst hier vertalen:
http://translate.google.nl/#" onclick="window.open(this.href);return false;

De vertaling is niet ideaal, maar wel begrijpbaar ^^
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

JohnD

#37 , 07 apr 2011 10:59

OMG, ik zal jullie toch eens een link moeten geven om te bewijzen hoe waardeloos die AVG nu wel is. Er is natuurlijk slechter .. en het is ook spijtig genoeg zo dat beveiligingssoftware van vandaag binnen enkele weken al verouderd kan zijn zelfs als je hem altijd update. Ik hou me wel aan het motto: eens ver onder de middelmaat > nooit meer. Kijk maar eens nr. Norton: vroeger de nummer 1 en nu voorbijgestreefd en dan nog een loodzware belasting voor je PC.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Praat café”