VTM - Telefacts zoekt ontevreden klanten van nutsbedrijven

webmaster
Topic Starter
Beheerder

VTM - Telefacts zoekt ontevreden klanten van nutsbedrijven

#1 , 03 dec 2011 00:33

VTM is op zoek naar klachten over nutsbedrijven (Telenet, Belgacom, Proximus, Electrabel, Luminus, Nuon, etc.)

Er zijn massa’s klachten over nutsbedrijven en daarom zijn we dringend op zoek naar slachtoffers die een torenhoge en foute factuur in de bus kregen, mensen die verkeerde meterstanden doorkregen, die hoge aanmaningskosten of boetes werden aangerekend, die een abnormaal hoge opzeg- of verbrekingsvergoeding moeten betalen, mensen die bij betwistingen door de klantendienst van het kastje naar de muur worden gestuurd, die bedreigd worden door een deurwaarder of incassobureau of erger nog mensen die worden gedagvaard voor de rechter.

Ben jij ook slachtoffer? Mail dan snel naar nancy.nuttin@levex.vmma.be

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 03 dec 2011 10:11

Met welk nut ?
Moest de politieke wereld zijn werk hebben gedaan zoals het hoorde dan hadden ze deze onderdelen van onze maatschappij allang aan banden gelegd.
Voor velen zijn de hierboven vermelde elementen gelijk gesteld met gelegaliseerde maffia. In Nederland strijdt men al jaren tegen deze nieuwe heren van de economie en maar met matig sukses. Mi ligt de privatiseringen van dergelijke sectoren aan de basis van het kwaad omdat zij nog steeds door
historische achtergronden teveel vermengd zijn met de politiek ook hier in Belgie. Desondaks feit dat ik zelf ondernemer ben in hart en nieren hadden
dergelijke sociaal maatschappelijke sectoren nooit mogen geprivatiseerd worden. Dit zal ons over enkele decennia nog zuur opbreken. Kijk maar naar toestanden zoals in Amerika waar bijvoorbeeld het electranet werk bijna prehistorisch te noemen is
Vraag is nu of een televisiezender daar enige animo kan in brengen door het aan de kaak stellen van deze toestanden of als zij alleen op zoek zijn naar
grondstof om een programma te kunnen maken waarvan ze weten dat velen er zullen naar kijken als een vorm van ramptoerisme.
Ik heb zo mijn twijfels over "de edele intenties" van dergelijke tv makers. De terugkeer naar vroeger waar de nationale zender dacht het geweten en
opvoeder van het volk moest zijn is nu ook weer niet dat maar ergens zou toch een balans moeten zijn. Een ander tv zender met een cijfer in zijn logo
deed ook al zoiets ivm rekeningen onder nul en schulden. Maar of we de deelnemers en kijkers daar echt iets konden uitleren wat meer was dan voyeurisme
is ook nog een vraag die onbeantwoord blijft.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

webmaster
Topic Starter
Beheerder

#3 , 03 dec 2011 14:29

Met welk nut ?
Af en toe slaagt de media er in om kromme toestanden recht te trekken.
Zo kan je moeilijk ontkennen dat de mannen van "Basta!" een wezenlijke impact hebben gehad op de belspel-sector.
Louter en alleen omdat er een kans bestaat dat dankzij die reportage er iets ten goede keert, ben ik bereid dat initiatief te steunen en die mensen hier een platform te bieden om hun reportage te stofferen.

Bart

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 03 dec 2011 16:51

ja ivm basta geef ik je compleet gelijk maar net daar zit toch wel een beetje verschil.
De openbare omroep blijft er één van algemeen belang terwijl VTM puur winstbejag is en ze om velerlei redenen mogelijk reklamekoppers
niet al teveel tegen de schenen willen schoppen.
Zo heb ik in eerdere programma's omtrent bouwmiskleunen nooit geweten dat ze een zwaar uit de kluiten gewassen SOD zouden attakeren
want net die hebben ook een legertje juristen achter de hand.
Maar misschien ben ik te voorbarend en moet ik hen eerst voordeel van twijfel geven.
ik zou net zoals vele mensen graag een tv editie zien van Peeters en co op radio één.
Lang geleden had je zo'n luis in de pels via een programma van onze gekende Jan Van Rompaey.
Misschien mogen we hopen dat vtm zo'n nieuwe luis wordt ........

WP002

#5 , 03 dec 2011 21:11

Zo kan je moeilijk ontkennen dat de mannen van "Basta!" een wezenlijke impact hebben gehad op de belspel-sector.
Dat weten ze bij VTM maar al te goed :twisted:

Vandebos

#6 , 03 dec 2011 21:16

Hopelijk laten ze het programma door anderen ontwikkelen dan diegenen die het reisbijstandsprogramma maakten, dat zou op zijn minst een flinke slok op de borrel in kort gedingen en verboden uitzendingen moeten schelen.

Drone

#7 , 04 dec 2011 21:33

veel (be)dreigen kunnen de nutsbedrijven doen,zelf maak ik het ook mee . . .

persoonlijk kreeg ik kort voor de grote vakantie 2009 mijn jaarlijkse eindafrekening van electrabel ten bedrage van €907 + kleingeld, wat een jaar factuur maakte van iets meer als €2000.

als ge dan rekening houd met het feit dat ik maar op een simpel appartement woon ( alleenstaande ) had ik dus alle reden om die eindafrekening te betwisten ( verkeerde berekening, te veel aangerekend, . . . ).

meer als eens contact opgenomen met electrabel via mail, telefoon, zelfs langs geweest op hun "klantendienst" in de gewijde boomstraat in brussel.

de eindafrekening word meerdere keren betwist, natuurlijk ook aangetekend ;)

inderdaad altijd van het kastje naar de muur gestuurd, eerst betalen en dan zullen we wel zien, is hun standaard antwoord.

uiteindelijk electrabel opgezegd een goede 3 maand later ( zoals het in hun algemene voorwaarden staat )

enige dat ik dan nog terug krijg van hun is een bevestiging van het ontvangen van mijn AS en de melding dat ze verder met mij contact zouden opnemen.

enige "contact" dat ik na het verlopen van de opzegtermijn nog heb gekregen zijn maandelijkse facturen . . . :evil, de welke ik 'braafjes' betaal.

aangezien ik gene rijke mens ben, dien ik mijn contracten met de "nieuwe" leveranciers tijdelijk op "hold" te zetten, ik kan moeilijk 2 keer voor hetzelfde betalen op de maand.

van electrabel hun kant komt er natuurlijk, buiten de standaard antwoorden, niks

uiteindelijk stopt electrabel met facturen te sturen maar geven ze mij wel aan bij eandis als "buiten gegooide" klant, dit terwijl ik zelf het contract een half jaar eerder had opgezegd.

aangezien ik nu weg ben bij electrabel zeg ik tegen mijn nieuwe leveranciers ( apart voor gas en electriciteit ) dat ze mogen leveren, doch dit kan pas vanaf de grote vakantie 2010.

gelet op het feit dat ik geen enkele verbintenis ben aangegaan met eandis ( toch niet voor de levering van gas en elektriciteit ) en dat electrabel het recht niet had om mij bij hun aan te geven, betwist ik hun facturen ook, tot op de dag van vandaag.

1 dag voor de levering van gas zou beginnen, krijg ik een brief ( niet aangetekend ) van de nieuwe gas leverancier, dat ze het contract "verbreken" omdat ik nog een openstaande factuur zou hebben met eandis.

ik ga hier niet mee akkoord, niet alleen omdat dit nog al kort op de bal is, gelet op voorafgaande geschiedenis zou ik geen "schuld" hebben als electrabel mij zogezegd niet had buitengegooid en mijn overeenkomst met die nieuwe leverancier dan ook rechtsgeldig en gerespecteerd dient te worden.

tot op heden krijg ik nog altijd mails van die gas leverancier die steevast beginnen met "beste klant" . . .

uiteindelijk probeert electrabel de "eindafrekening" te vorderen voor de vrederechter, ik zeg duidelijk, ze proberen.

hun advocaat dagvaard mij met het verkeerde artikel ( art. 735, §1, Ger. W.),

§ 2. De zaken worden in korte debatten behandeld ingeval de partijen daarmede akkoord gaan. De rechter houdt de zaak op de inleidingszitting aan of verwijst ze opdat er op een nabije datum over wordt gepleit, waarbij hij de duur van de debatten bepaalt.
(Behoudens akkoord van de partijen zal het geding op grond van de voor de korte debatten voorziene procedure worden behandeld in de volgende gevallen :

- de invordering van de niet betwiste schuldvorderingen;

hoeveel mails en aangetekend schrijven moet ik als mens nog sturen waarin staat dat de factuur word betwist . . ., dat strikt genomen electrabel mij 6 x €123 verschuldigd is en dat zijn client mij ten onrechte bij eandis had opgegeven, dit liet ik dan ook aan hun advocaat weten ( wel met een deftig schrijven ;) )

uiteindelijk krijg ik op minder als 24u bericht voor de zitting ( via gewone brief begin, half weg september 2011 ) dat de zitting niet door zou gaan en ik niet aanwezig hoef te zijn, terwijl de brief letterlijk iets meer als een maand eerder werd opgesteld, werd deze pas vrijdag, 4 dagen eerder; verstuurd ( zitting zou plaats vinden op een dinsdag ).

mij op de volgende dag toch gaan aanmelden bij het vredegerecht, de griffie zei dat ik inderdaad niet aanwezig hoef te zijn, maar ze begrepen dat als men op zo korte termijn pas bericht krijgt, men in feite niks anders kan doen dan op zen minst aanmelden.

dit werd dan ook vermeld ( datum + stempel ) op de brief van de advocaat.

tot op heden niks meer gehoord van electrabel

enige dat ik van eandis hoor is dat ze facturen blijven sturen

mijn nieuwe gas leverancier kan/wil geen facturen sturen . . . :cry: , doch de nieuwe elektriciteit had geen problemen om mij klant te maken.

problemen met nuts bedrijven in de media oplossen? ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen, het lijkt mij de enige mogelijkheid om hun op verantwoordelijkheden te wijzen :|

Vandebos

#8 , 04 dec 2011 22:14

Lijkt me een zeer mooi voorbeeld om in detail door te mailen naar het adres hierboven vermeld.

webmaster
Topic Starter
Beheerder

#9 , 05 dec 2011 09:48

Ik zat zaterdagavond met gasten die als geschenk een WAW-box (Telenet) hadden gekregen. Zogezegd kregen ze 4 maanden Prime, maar uit de (zeer) kleine lettertjes bleek dat ze een contract voor 1 jaar afsloten...
Als je op zo'n manier zaken moet doen, dan vind ik dat maar triest.

Drone

#10 , 05 dec 2011 13:09

Lijkt me een zeer mooi voorbeeld om in detail door te mailen naar het adres hierboven vermeld.
langs de ene kant sta ik niet te springen om met mijne kop op tv te komen, zeker niet als ik kijk hoe ze "reality" programma's hier in Belgie draaien, maar langs de andere kant hangt er vanaf hoe ze het programma brengen en maken deze keer.

het is niet de bedoeling dat ik uiteindelijk hier om hulp kom vragen omdat het mij niet aanstaat wat ze op tv laten zien :mrgreen:

webmaster
Topic Starter
Beheerder

#11 , 05 dec 2011 21:54

Drone, contacteer ze eens en zeg dat je niet met je kop op tv wil.
Ik meen dat de focus niet op de "klager" dan wel op de "klacht" zal liggen...

ganapathi tantra

#12 , 05 dec 2011 22:54

Bij alles wat te maken heeft met de deontologie van dergelijke bedrijven stel ik mij steeds weer dezelfde vraag.

Het is toch niet een bedrijf dat de regels maakt maar wel de mensen van dat bedrijf. Wat voor mensen zijn dit dan eigenlijk ?.
Die wil ik dan niet in mijn zetel hebben ook niet met een WAW box of de laatste gepromote MIA (mobiele internet aansluiting)

Wij klagen met z'n allen over deze bedrijven maar als je op een trouwfest zou zitten en die nobele onbekende rechtover jou begint
te vertellen over zijn job bij Tielefriek of Bubblegom en hoe trots hij wel is ........ Wat zou jij dan doen met de taart die voor je staat ?
Eerlijk gezegd ben ik 3 weken terug van een tafel opgestaan en weggegaan. Daar was ook zo'n snotjong aan het pochen over zijn ge-
drag en de manier waarop hij kontrakten
binnenrijfde. Ik vond het gewoon een vies mannetje

Lex

#13 , 09 dec 2011 11:26

langs de ene kant sta ik niet te springen om met mijne kop op tv te komen, zeker niet als ik kijk hoe ze "reality" programma's hier in Belgie draaien, maar langs de andere kant hangt er vanaf hoe ze het programma brengen en maken deze keer.

het is niet de bedoeling dat ik uiteindelijk hier om hulp kom vragen omdat het mij niet aanstaat wat ze op tv laten zien :mrgreen:
Ik ben ook geen fan van reality progs maar er is reality en reality vind ik. Een programma zoals op één, de rechtbank in Gent, vind ik wel leerzaam en de moeite om te volgen.
Als het educatief is zie ik geen graten in dit soort programmas, als het uitlach tv is zoals ze de laatste weken op vt4(exotische liefde en superfans) tonen dan vind ik dat ongepast en pas ik daarvoor.

Edit: het idee om een programma te maken over klachten bij nutsvoorzieningen is niet slecht.
Erger is dat er tegenwoordig niets anders op tv is dan reality en docusoaps.
En zeggen dat mijn dochter ook aan een dergelijk programma mee doet op vtm. :?

Terug naar “Actuele Thema's”