Autoverzekering

freelance

Re: Autoverzekering

#16 , 04 jan 2013 17:53

"Wat niet weet , niet deert " is een oud gezegde die tegenwoordig bijna alleen nog in de slaapkamer,en enkele aanverwante ruimtes toepasselijk is ( en dan nog ) . :mrgreen:
Instanties weten meer van ons dan je kunt bedenken . En nee , dit valt niet onder de privacy wetgeving .
Zelfs Oude Belg weet al wat er in jouw polis staat ....
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rudi64
Topic Starter

#17 , 04 jan 2013 22:59

En wat te denken van dit...3de passage.
Het begint alleen maar ingewikkelder te worden.. :? .

http://www.mefirst.be/nl/verzekeringsgi ... eggen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

In elk geval iedereen bedankt voor de antwoorden... :)

Rudi

freelance

#18 , 04 jan 2013 23:54

U bent verzekerd bij Ethias .
Bij Ethias is geen mogelijkheid voorzien om polis op te zeggen bij verandering van voertuig . Standaard opzeg is 3 maand , voor vervaldag.
"mefirst " is géén site die "onafhankelijke " informatie bezorgt . Zij werken samen met partners ( bepaalde verzekeraars - Ethias staat daar niet bij ) .
Wat zij dus beweren in "3e passage " is mischien geldig bij hun partners , maar niet bij Ethias.
Uiteraard wanneer een voertuig buitengebruik gesteld wordt ( en de nummerplaat wordt niet opnieuw gebruikt ) is het subject van overeenkomst weg , en vervalt de polis .
Teveel betaalde bedragen worden teruggestort .

Reclame

Rudi64
Topic Starter

#19 , 05 jan 2013 01:08

.
Uiteraard wanneer een voertuig buitengebruik gesteld wordt ( en de nummerplaat wordt niet opnieuw gebruikt ) is het subject van overeenkomst weg , en vervalt de polis .
Dus dan toch... :idea:
Mercikes...maar ga toch de voor zekerheid de polis volgens het boekje opzeggen..
Wil niet voor verassingen komen te staan..

Thanks everybody... :) :D

Oude Belg

#20 , 05 jan 2013 13:54

.
Dus dan toch... :idea:
Mercikes...maar ga toch de voor zekerheid de polis volgens het boekje opzeggen..
Wil niet voor verassingen komen te staan..

Thanks everybody... :) :D
Hiermee wordt bedoeld dat het voertuig niet vervangen wordt. Voorzover ik weet is dit de procedure : u koopt een nieuwe wagen en schrijft hem in. U vermeldt dat u al een nummerplaat heeft en u gebruikt die ook: die zal ook vermeld zijn op het voorlopig inschrijvingsbewijs. De DIV stuurt dan later een nieuwe plaat en het definitieve inschrijvingsbewijs.
In elk geval : uw nieuwe verzekeraar kent de procedure en brengt alles voor u in orde, ook het reglementair opzeggen van de vorige verzekeraar. Contacteer hem dan ook zo snel mogelijk.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 05 jan 2013 14:24

Gezien de nieuwe regeling is het onmogelijk de oude nummerplaat te behouden.
Bij het invullen van het aanvraagformulier krijgt u automatisch een NIEUWE nummerplaat. Gezien alle oude combinaties uit omloop worden gehaald.
Ik denk niet dat het inhouden van de nummerplaat een element is dat een einde maakt aan uw verplichtingen tegenover uw verzekering. Dit zou plots alle contracten op losse schroeven zetten en ik heb in de pers nog nergens de verzekeringsmaatschappijen horen protesteren.
U zal inderdaad een normale opzegprocedure moeten volgen.
Niet vergeten dat uw vorige verzekeraar verplicht is u een attest af te leveren binnen de 15 dagen die volgen op het einde van de overeenkomst.

JPV
Juridisch actief: Ja

#22 , 07 jan 2013 13:56

Als ik het goed voorheb is dit omdat je dan een verzekering zonder voorwerp hebt, en niets zonder voorwerp verzekerd kan worden.

Verbeter wie kan :)

freelance

#23 , 07 jan 2013 14:50

Als ik het goed voorheb is dit omdat je dan een verzekering zonder voorwerp hebt, en niets zonder voorwerp verzekerd kan worden.

Verbeter wie kan :)
Fijn dat u akkoord gaat met mij. :)
..... is het subject van overeenkomst weg , en vervalt de polis .

Terug naar “Algemeen”