Aan het lijntje

VGM2
Topic Starter
Berichten: 1

Aan het lijntje

#1 , 12 dec 2014 08:39

Hoi allemaal

ik betaal al jaren netjes mijn overlijdingspremie ,ik doe dat per 2 maanden ,tot nu toe was er geen probleem ,tot ik half van vorige maand een brief kreeg dat ik een maand niet betaald was.
ik bel de verzekeringsmaatshappij ,die zei dat ik me niet druk moest maken omdat er een fout in hun systeem was .
Ze zouden nieuwe papieren sturen.
Omdat we niets kregen belden we terug ,opnieuw kregen we hetzelfde excuses en zouden ze het oplossen ,maar toen ik vroeg om een bevsetigingsmail kreeg ik die niet
Gisteren kregen we nu een brief waarin staat dat we nu 2 maanden achterstallig zijn en als we niet asap betalen we uit de verzekering worden gezet
we belden weer en nu vragen ze ons om toch te betalen en dat ze het later oplossen.
Of een andere oplossing betalen met vermelding van het polisnummer voor de maanden die ik echt nog moet betalen waar ik geen achterstand op heb.
Bij mij is het geloofwaardigheid nu gezakt naar 0 ,als ik zou betalen weet ik zeker dat ik er niets meer van hoor en dus een maand dubbel betaalt heb
als ik het tweede doe met die polisnummer heb ik bang dat ik dat geld kwijt ben,want als hun administratie nu al een puinhoop is
Is er nog iets wat ik kan doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 dec 2014 16:43

Waarom altijd maar bellen???? Stuur hun verdomme toch een aangetekende brief met kopie van de bankuitreksels als bewijs van betaling. Zo doe je dat, i.p.v. als maar in die telefoon te kletsen zonder bewijs.

GB2702
Berichten: 307

#3 , 12 dec 2014 17:07

@mava, waarom toch zo'n grove taal gebruiken? Je kan de topicstarter ook op een andere manier laten weten dat hij nu best een aangetekend schrijven stuurt met een chronologische vermelding van zijn betalingen en dat topicstarter ook van hun kant een chronologische vermelding stuurt met de ontvangen betalingen aangaande zijn polis.

Als we voor alles meteen een aangetekend schrijven moeten sturen dan zitten we meer naar het postkantoor te lopen dan dat we ons met andere zaken kunnen bezighouden. Voor sommige zaken moet je inderdaad een aangetekend schrijven sturen en dan is dat best in orde.

Reclame

roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 12 dec 2014 19:40

Hoi allemaal

ik betaal al jaren netjes mijn overlijdingspremie ,ik doe dat per 2 maanden ,tot nu toe was er geen probleem ,tot ik half van vorige maand een brief kreeg dat ik een maand niet betaald was.
ik bel de verzekeringsmaatshappij ,die zei dat ik me niet druk moest maken omdat er een fout in hun systeem was .
Ze zouden nieuwe papieren sturen.
Omdat we niets kregen belden we terug ,opnieuw kregen we hetzelfde excuses en zouden ze het oplossen ,maar toen ik vroeg om een bevsetigingsmail kreeg ik die niet
Gisteren kregen we nu een brief waarin staat dat we nu 2 maanden achterstallig zijn en als we niet asap betalen we uit de verzekering worden gezet
we belden weer en nu vragen ze ons om toch te betalen en dat ze het later oplossen.
Of een andere oplossing betalen met vermelding van het polisnummer voor de maanden die ik echt nog moet betalen waar ik geen achterstand op heb.
Bij mij is het geloofwaardigheid nu gezakt naar 0 ,als ik zou betalen weet ik zeker dat ik er niets meer van hoor en dus een maand dubbel betaalt heb
als ik het tweede doe met die polisnummer heb ik bang dat ik dat geld kwijt ben,want als hun administratie nu al een puinhoop is
Is er nog iets wat ik kan doen.
Indien u recht in uw schoenen staat stuurt u hen toch de betalingsbewijsen en basta!
Maar mijn verdomd buikgevoel zegt......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

WP002
Berichten: 1528

#5 , 15 dec 2014 13:16

Aangetekende zendingen zijn natuurlijk ook niet gratis...

mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 15 dec 2014 15:49

waarom toch zo'n grove taal gebruiken?
Als we voor alles meteen een aangetekend schrijven moeten sturen dan zitten we meer naar het postkantoor te lopen dan dat we ons met andere zaken kunnen bezighouden. .
Als je hier al langer op het forum meeleest, zal je opmerken dat bijna 95 % van de problemen veroorzaakt worden door het niet tijdig, of op een gepaste wijze, de probleemveroorzaker te verwittigen. Het lijkt wel of hun GSM aan hun lichaam is vastgegroeid en het nog het enige communicatiemiddel is dat ze kennen. En dan op JF maar komen klagen dat er geen snelle oplossing komt.

Terug naar “Algemeen”