De camping is een nv en heeft uiteraard een raad van bestuur. Die raad van bestuur bestaat uit bewoners van de camping die naar mijn bescheiden mening niet altijd bekwaam zijn om zo'n functie uit te voeren. De eigenaars van de woningen zijn aandeelhouders van de nv.
De kantine (die gezamelijke eigendom is van alle aandeelhouders) wordt uitgebaat door een vzw en heeft geen huurcontract omdat dit volgens de raad van bestuur onmogelijk is. Die vzw bestaat ook uit aandeelhouders van de nv of uit hun meerderjarige kinderen.
Nu wordt hier elk jaar door de vzw een haloweenrondgang gehouden, met ticketverkoop. De wegen van de camping en ook de brandweg worden tijdens dit gebeuren gebruikt om zelfgemaakte constructies, kraampjes voor eten en drank enz. te plaatsen. De kantine wordt gebruikt voor een afterparty. Het is ook moeilijk om overdag de camping nog op of af te rijden met de auto, en 's avonds wordt de slagboom dan ook geblokkeerd (van 18h tot 1h) waardoor wij niet meer binnen of buiten kunnen met de auto.
Elk jaar groeit het ongenoegen van meer en meer mensen hier voor al deze overlast en ongemakken die wij maar moeten ondergaan. De regels ivm brandveiligheid en toegang voor de hulpdiensten zijn niet inorde.
Ik heb dit dan ook voorgelegd en nu wordt er beweert dat de inkomsten voor dit haloweengebeuren ten goede komt aan de nv. Klein detail : op de jaarafrekening is daar niets van terug te vinden !
Nu is mijn vraag : is het boekhoudkundig mogelijk om inkomsten van een vzw naar een nv over te hevelen ? Of te gebruiken voor bv herstellingen in de nv ?