@Vandebos
Gelukkig zijn er gemeentes (zoals in deze stad) waar je het zomaar telefonisch kan vragen

sorry. Je kan het in Antwerpen online of via telefoon aanvragen, maar mijn dochter heeft maanden moeten wachten tot de wijkagent even langs wou komen om haar domicilie te checken.
Zeer vervelend daar ze tot die tijd bij mij bleef ingeschreven en ik bijgevolg als samenwonende werd beschouwd ipv alleenstaande.
Mariette,
In mijn door jou gequote reactie bedoelde ik het informeren als verhuurder naar openstaande domicilies in je eigendom, niet een adreswijziging aanvragen als verhuisde. Iets helemaal anders.
Maar jouw verdere reactie (en ook die van Franciscus) bevestigt helemaal wat ik hogerop al schreef. In sommige gevallen kunnen adreswijzigingen lang aanslepen. Stel dat jouw dochter van huurwoning A naar huurwoning B was verhuisd, dan was haar domicilie nog maanden op het oude adres A blijven staan, terwijl daar intussen iemand anders komen wonen is die niets met jouw dochter te maken heeft. En dat allemaal tegen de wil en intentie van je dochter en ondanks het feit dat ze de juiste actie heeft ondernomen om haar adres te laten wijzigen. Uiteraard weten noch de nieuwe bewoner van adres A, noch de ex-verhuurder dan hoe de vork in de steel zit, en waarom die domicilie daar maar blijft staan.
Voor hetzelfde geld gaan die laatsten dan totaal onnodig een procedure tot ambtelijke schrapping laten starten!
Men weet in dit land wel hoe men veel ambtenaren kan nodig hebben en tegelijkertijd totaal onproductief bezig kan zijn. Maar ja, ze moeten elkaar toch kunnen bezighouden, nietwaar?