@roharro
De Stedenbouwkundige dienst van de stad gaat niet in op onze vraag om controle te doen nadat we met foto's van het in aanbouw zijde gebouw de goedgekeurde plannen op het stadhuis zijn gaan bekijken en duidelijk aantonen dat het gebouw niet overeenkomt met de plannen.
Het college van burgemeester en schepenen zegt in een schrijven als antwoord op onze vraag om controle dat ze geen uitspraak in deze zaak wenst te doen.
De burgemeester en tegelijk schepen van stedenbouw weigert elk commentaar in deze zaak.
De provinciaal stedenbouwkundige inspecteur staat voor een gebouw dat langs geen kanten(letterlijk) trekt op het gebouw waarvan hij de plannen in de hand heeft en zegt achteraf in zijn verslag dat er niks aan de hand is.
De politie blijft ver uit de buurt.
Zeg mij nu klaar en duidelijk waar en bij wie we wat kunnen afdwingen.
De regelgeving is ondertussen zodanig uitgehold en het beleid zo laks geworden dat héél veel mogelijk blijkt. Procedures worden eindeloos gerokken en bevel tot staking der werken is een lachertje geworden. En als het gebouw wind en waterdicht is wordt snel en vlot een regularisatievergunning uitgereikt. Dit is blijkbaar het Vlaamse beleid heden ten dage.
Over erfdienstbaarheden ga ik mij niet verder uitspreken. De wet en de rechtspraak zijn duidelijk genoeg. Alleen ontbreekt om een of andere reden hier en daar de wil om de wet toe te passen.
1)Dus u heeft zowel van de gemeente als van de provincie schriftelijke antwoorden gekregen waarin staat dat er wel volgens de goedgekeurde bouwplannen wordt/werd gebouwd?????
2)En u bent heel zeker dat het klopt dat er een overtreding is, dat er bv. geen herziening van de plannen is goedgekeurd?
Indien 1) en 2) vaststelbaar zijn dan rest u er niets anders dan gemeente en bouwheer te dagvaarden voor het uitvoeren van werken die in overtreding zijn met de voorschriften van ruimtelijke ordening en waardoor u nadeel lijdt.
Ik blijf benadrukken dat het uiterst merkwaardig is dat zowel gemeente- als provincie toestaan dat er niet volgens de goedgekeurde bouwplannen wordt gebouwd.
Het klopt niet dat de wetgeving ivm met ruimtelijke ordening lakser is geworden. Ze is veel strenger dan vroeger.
De schriftelijke antwoorden van gemeente- en provincie waarin staat dat er geen overtreding is kunt u samen met de gegevens van het bouwdossier (waaruit dus het tegendeel zal blijken...) doorspelen aan de oppositie in de gemeente en aan de pers. Maar u moet wel zeker zijn van uw gelijk. Anders maakt ge u hopeloos belachelijk en schuldig aan valse beschuldigingen.